zondag 29 april 2012

Rituals Hammam Hot Scrub Review


Mijn moeder en ik zijn beide gek op de geur van eucalyptus en we waren al een hele tijd op zoek naar een lekkere lichaams scrub met die geur. Nadat ik er achter kwam dat Rituals een complete lijn heeft die naar eucalyptus ruikt moesten we deze scrub hebben! Rituals vind ik een merk waar veel te weinig over gesproken word: ze hebben zoveel heerlijke producten. Zonde dat je het zo weinig ziet op blogs. Maar vanaf vandaag gaat daar op TBG verandering in komen! Lees snel verder voor een review over deze heerlijke scrub!


De pot heeft een lichtblauwe kleur, die alle producten uit de Hammam Secret lijn hebben. De pot bevat 250 gram product, waar je lang mee kan doen omdat je maar weinig nodig hebt per keer. Als je de deksel open draait zie je een folie ter bescherming van het product. Zodra je dat open maakt komt je er gelijk een heerlijke geur tegemoet: eucalyptus!




De scrub heeft een groene kleur, die een beetje naar gifgroen neigt. Voor het gebruik moet je de olie en het zeezout met elkaar mengen, omdat het olie naar de bodem zakt nadat je het hebt gebruikt. Het verschilt per persoon hoeveel van de scrub je gebruikt, maar ik gebruik ongeveer twee kleine handjes vol voor mijn hele lichaam. De zoutkorrels zijn best grof, maar daar hou ik persoonlijk juist van. Het doet geen pijn, omdat de zoutkorrels tijdens het scrubben zachter en kleiner worden door de olie. Rituals zegt het volgende over de scrub: 
  • Lichaamsscrub die zorgt voor een intenstief zuiverend, voedend scrub-effect
  • De huid voelt na het scrubben zeer zacht en verfrist aan, er ontstaat een heerlijk warm gevoel waardoor het direct je vermoeidheid kan verminderen


Wat Rituals over de scrub zei is niets minder dan waar: het gevoel is heerlijk. De gember geeft je echt een tintelende sensatie, en dat geeft je juist het warme gevoel. Je krijgt echt het gevoel alsof je tijdens het scrubben in een hammam bent! Na het gebruik heb je een baby zachte huid. De olie voedt zo goed dat ik na gebruik geen body lotion meer nodig heb. De geur blijft nog lang hangen, al helemaal in de badkamer, maar dat vind ik geen probleem want ik ben gek op deze geur. 

Het is een geweldige scrub, en al helemaal voor in de koude winter en als je verkouden bent: door de gember word je helemaal warm en door de eucalyptus zal je weer normaal kunnen ademen. Ik weet zeker dat hij ook heerlijk is in de zomer, door de frisse geur. Toen ik de foto's aan het maken was ik ook enorm aan het genieten van de geur, haha!Als je op zoek bent naar een lekkere bodyscrub kan ik je deze zeker aanraden! Als je niet van de geur van eucalyptus houd is deze scrub niks voor jou, omdat de geur zo aanwezig is.

Deze Hammam Hot Scrub kost €14,90 voor een pot van 250 gram. Het is verkrijgbaar in de filialen van Rituals, de online store van Rituals (waar de scrub nu trouwens €9,90 kost) en in de counters die onder andere in de V&D gevestigd zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten