zondag 29 april 2012

Fototutorial: Queensday Nails


Wat vliegt de tijd toch! Morgen is het alweer koninginnedag! Tijd voor leuke markten, spelletjes, en oranjekriebels! Ik vier koninginnedag eigenlijk niet, maar ik vind het toch elk jaar leuk om iets leuks te doen met mijn nagels! Vorig jaar heb ik ook een aantal nailarts gemaakt als inspiratie voor jullie, en ook dit jaar ga ik dat doen! Dit keer wel maar één variant, maar in de vorm van een fototutorial! Hope you like it!


Natuurlijk is het handig om eerst even te kijken wat je nou precies nodig hebt:
  1. Een oranje nagellak, in mijn geval Catrice Man, Go Tango. Je kunt elke oranje lak gebruiken die je maar wilt!
  2. Een zilveren glitter - deze is optioneel: ik weet niet of ik de glitter zelf zo'n toevoeging vind, maar als je 't leuk vindt is het zeker de moeite waard!
  3. Een zilveren nagellak - in mijn geval een striper van Essence.
  4. Een basecoat: versierde nagels zijn leuk, maar als je de volgende dag wakker wordt met knalgele nagels, denk ik dat je niet zo blij bent.
  5. Een dotting tool, of als je dat niet hebt: een satéprikker! Als je trouwens geen stripers hebt, is het handig om een dun, fijn verfkwastje te gebruiken.


Let's start! We beginnen natuurlijk altijd met verzorgde, nette nagels. Zoals jullie wel kunnen zien zijn mijn nagels weer wat korter (maar nog net lang genoeg om net te kunnen lakken). Hierop breng je de basecoat aan en die laat je even drogen. Dan lak je je nagels netjes met je oranje kleur tot de kleur dekkend is (in mijn geval in twee laagjes). Dekt de kleur op je tips nog niet perfect? Dat is niet zo'n probleem! Kies hierna een nagel uit en plaats daar drie stipjes in een rijtje. Dit doe je met je dotting tool of satéprikker!


Daarna maak je een streepje onder de drie puntjes met je penseeltje of striper. Op de foto is het streepje eigenlijk nog wat te dun, maar je kunt 'm achteraf zo breed maken als je zelf wilt! Hierna verbind je de puntjes met het streepje door lijntjes of driehoekjes te tekenen. Simple as that! Om het geheel nog wat spannender te maken gebruik je de zilveren kleur ook om een soort french manicure te maken op je oranje nagels. Heel feestelijk! In principe kun je nu al stoppen, maar ik moest zo nodig glitter gebruiken (terwijl ik niet zo blij ben met het resultaat...)


Zo heb je binnen een paar minuutjes een mooi kroontje op je vinger, en een mooie partyproof koninginnedag-nailart! Het is niet zo héél lastig als je een beetje om kunt gaan met verfkwasten of nagellak, zolang je met je 'goede' hand kunt lakken! De andere kant zal iets lastiger zijn. Ik denk dat ik deze nailart een stuk leuker vind dan de variant van vorig jaar, al vind ik de volledige nederlandse vlag op ál je nagels ook wel érg leuk! Dat is wel weer iets lastiger dan dit, omdat alle lijnen het liefst mooi strak moeten zijn daarvoor.

Wat dragen jullie vandaag en morgen op je nagels?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten