zaterdag 21 april 2012

NOTD: Urban Decay Wrecked & Ziggy


Af en toe ben ik vrij inconsequent: ik beloof jullie dan door te gaan met een 'reeks' reviews, maar soms komt er wat tussen en naderhand vergeet ik het... Zo ook mijn Urban Decay Holiday Nail Kit! Ik had jullie beloofd om zo snel mogelijk verder te gaan met de swatches, maar inmiddels hebben die flink op zich laten wachten. Toen ik dat laatst zag besefte ik dat ik dit setje zo snel mogelijk af moet ronden! Vandaag twee lakjes, binnenkort de laatste twee! Lees snel verder voor de lakjes...


Wrecked
Wrecked is het derde lakje uit de mooie doos met winterse kleurtjes, en past perfect in het plaatje: de kleur is een echte dieprood, kersenrood, neigend naar aubergine! De kleur is geheel creamy en dekt helemaal prima in twee laagjes, zoals je op de foto kunt zien. Door de enorme glans van deze lak zie je het wel snel als er ook maar één stofje op blijft hangen... Maar ach: een mooie topcoat eroverheen, en je ziet er niet heel veel meer van! In mijn ogen is Wrecked een near-perfect donkerrode/paarse/bordeaux/wijnrode kleur! Ik vind de kleur echt prachtig en ook nu het lente aan het worden is kan 'ie nog -al is het wel eerder een warm winterlakje-.


Ziggy
Waar Wrecked mooi donker en creamy is, is Ziggy verschrikkelijk opvallend en vól met glitters! Als je de kleur aanbrengt lijkt het haast alsof je gouden, rode, blauwe en paarse confetti over je nagels hebt gestrooid! De lak is een echte glitterlak, wat inhoudt dat de 'basis' van de lak vrijwel blank is. Om de kleur goed aan te kunnen brengen heb ik de nagellak 'gestippeld' in plaats van gesmeerd: zo komen er veel meer glitters op een kleiner stukje en heb je veel minder laagjes nodig om de kleur dekkend te krijgen! Op de foto heb ik dan ook 'slechts' 3 laagjes lak op. Als je van glitter houdt is de lak echt prachtig, maar er is één nadeel: glitterlak verwijderen is een totale ramp.

Mijn persoonlijke favoriet van de twee zal toch Wrecked worden, hoewel ik Ziggy eigenlijk een heel stuk mooier vind! Ik heb alleen echt een bloedhekel aan het verwijderen van glitterlak aangezien glitters dan óveral terecht komen (en blijven plakken), dus dat is voor mij een groot nadeel, maar voor af en toe is de kleur echt prachtig! Bovendien is het zo dat Wrecked eigenlijk een perfecte donkerrode kleur is - iets dat ik nog niet in mijn stash had liggen!

De lakjes zijn verkrijgbaar in de Holiday Nail Kit van Urban Decay die -met wat geluk- online nog te krijgen is! De Nail Kit kost normaal gesproken €24 voor 6 prachtige winterse lakjes! Binnenkort zijn de laatste twee kleurtjes aan de beurt! Stay Tuned!

Welk van de twee kleuren is jouw favoriet? Ik ben heel erg benieuwd, dus laat vooral een reactie achter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten