maandag 23 april 2012

Queen Helene Mint Julep Masque


Ik blog niet alleen zelf, maar ik volg in mijn vrije tijd ook een hoop blogs! Ik vind het heerlijk om middagen het net af te struinen op zoek naar de beste producten. Zo kwam ik een hele tijd geleden het Queen Helene Mint Julep Masque tegen: voor íedereen een echte holy grail tegen een onzuivere huid! Toen ik het masker een keer tegenkwam in de winkel moest ik hem dus wel meenemen om te proberen, want ook ik heb af en toe last van een onzuivere huid! Lees snel verder voor mijn review over dit gezichtsmasker...




Het Mint Julep gezichtsmasker is dus een masker dat helpt om puistjes uit te drogen, mee-eters te verwijderen en verwijde poriën te verkleinen voor een mooie, egale huid! Het is een vrij dik kleimasker (zoals je op de rechter foto wel kunt zien) dat een beetje mousse-achtig van structuur lijkt (al is 'ie wel een stuk dikker). Het masker droogt vrij snel op, en 'zuigt' je poriën leeg. Het masker belooft dat je gezicht vooral schoon, verfrist en zacht aanvoelt nadat je 'm van je gezicht hebt gehaald, en ook voor mensen zonder puistjes zou dit kleimasker goed werken voor de doorbloeding (en zit namelijk mint in het masker!). Het masker komt in een grote tube (in mijn geval ongeveer 225 gram) waar je enorm lang mee kunt doen! Bovendien werkt zo'n tube hygiënisch. Het masker zelf heeft een mintgroene kleur.


Maar wat vind ik nou van dit masker? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel goed weet wat ik ermee aan moet... Het masker helpt inderdaad geweldig voor mijn verwijde poriën, en mijn puistjes lijken altijd wat minder rood te zijn na gebruik, maar als ik het masker op mijn gezicht heb aangebracht begint het 'droge' gedeelte van mijn gezicht te branden, en niet zo'n beetje.. Ik vind het effect van het masker dus near-perfect, maar in vind het een vervelend masker om op m'n gezicht te hebben: ik kan totaal niet ontspannen! Als het masker eenmaal van m'n gezicht is gaat het wel weer -alleen ziet m'n huid nog even rood uit-, maar m'n wangen zijn dan wat trekkerig, al voelen ze wel zacht aan. Mijn vette t-zone heeft trouwens geen enkel probleem!

Ik raad dit masker dus aan aan iedereen die last heeft van verwijde poriën en oneffenheden want daar werkt het masker geweldig tegen: gebruik 't masker liever niet als je huid wat gevoelig is, zoals de mijne: ik weet niet of je zo'n gevoel kunt waarderen! Misschien is het zelfs beter om dit masker als spot-treatment te gebruiken in plaats van als full-face masker, aangezien dit masker toch wel flink hardnekkig is!
Het Queen Helene Mint Julep Masque kost €4,50 voor ongeveer 225 gram: een enorm fijn prijsje als het product voor jou wel werkt! Ik heb hier nog flink wat liggen, maar weet niet of ik het masker snel opnieuw zou kopen aangezien ik liever zachtere, vochtinbrengende maskers gebruik!

Het jij het Queen Helene Mint Julep Masque al eens gebruikt, en wat vond jij van dit product?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten