donderdag 19 april 2012

Dr. Van Der Hoog Clearskin Producten


Ondanks het feit dat mijn huid meestal vrij droog is, heb ik af en toe toch een weekje waarin mijn huid flink onzuiver wordt. Waardoor dat komt? Geen idee! Daarom wilde ik graag een aantal producten in huis halen om toch die paar weekjes door te komen, en al snel kwam ik uit bij de Clearskin-lijn van Dr. van der Hoog! Ik heb vier fijne producten die ik vandaag met jullie wil delen, dus lees snel verder voor mijn review!

Mijn Huid
Misschien is het handig om eerst even wat meer te vertellen over mijn huid: ik heb een gecombineerde huid die snel gevoelig is voor agressieve producten (dan gaat m'n huid banderig aanvoelen). Mijn huid is in zoverre gecombineerd, dat ik zowel een glimmende t-zone heb, als schilferende wangen van de droogte. Verschrikkelijk vervelend om te verzorgen dus! Soms is mijn huid dus over het algemeen vrij vet, en in die periodes probeer ik zoveel mogelijk deze producten te gebruiken.

Over de Clearskin-Lijn
De Clearskin-lijn van Dr. van der Hoog is bedoeld voor een vette en/of onzuivere huid. Er wordt het volgende verteld over het effect van de lijn:
ClearSkin gaat jeugdpuistjes of mee-eters tegen met reinigende, verzorgende, behandelende, en camouflerende huidverzorgingsproducten. Ontwikkeld met een uniek synergetisch complex op basis van Manuka en Wilgen. De conserveringsmiddelen zijn op natuurlijke basis en vrij van parabenen en bronopol.
Parabenen zijn conserveringsmiddelen die in veel (huid)verzorgingsproducten terugkomen, maar bij sommige mensen zijn ze niet zo geliefd, omdat ze schadelijk zouden zijn (al is nog niet duidelijk aangetoond). Bronopol is een alcoholsoort dat bacteriën dood, en hoewel je dat wel in kleine mate wil hebben op een onzuivere huid, is het nooit goed om je natuurlijke bacteriën (want die beschermen je huid ook!) te verwoesten!

Alle producten ruiken ongeveer hetzelfde: heerlijk fris naar citroen, met een vleugje 'schone was': perfect voor een fris gevoel en je huid voelt heerlijk schoon aan na gebruik.


Cleansing Lotion - €6,99
De Cleansing Lotion is -zoals de naam al een beetje weggeeft- een tonic die je gebruikt na je make-upreiniger. In de zuiverende lotion zit kamille-extract voor een kalmerende werking.
Toen ik dit product voor het eerst gebruikte, schrok ik toch even: wat was de lotion fel! Ik gebruik de laatste tijd producten die zo zacht en mild mogelijk zijn, en een tonic die bedoeld is voor een onzuivere huid is natuurlijk wat agressiever. Ondanks dat brandde mijn huid niet -wat wel gebeurt bij andere hevige tonics-, maar voelde wel wat strak na gebruik. Op zich is dat geen probleem en 't is zo verholpen met een lekkere crème! Op mijn vette t-zone voelde de lotion gewoon prima aan: de vettigheid werd wat minder.


Scrub Gel - €8,69
De Scrub Gel uit deze lijn zit in een fijne tube: lekker hygiënisch! De scrub heeft kleine, niet-scherpe korreltjes waarmee dode huidcellen en een teveel aan talg kan worden verwijderd. Bovendien zit er in de gel manuka-extract wat het zuiverende effect versterkt.
De Scrub is erg fijn: bij gebruik maak je eerst je huid een beetje vochtig met wat lauw water en daarna pak je een klein bolletje scrub, die je met ronddraaiende beweging aanbrengt over je gezicht. In de scrub zitten enorm veel, kleine korreltjes die totaal geen pijn doen (sommige andere scrubs schuren een beetje) in een milde gel: ook mijn huidje vindt deze scrub fijn! Nadat je je huidje hebt afgespoeld blijft er een heerlijk fris, zacht velletje achter: precies wat deze scrub hoort te doen!


Gezichtsmasker - €2,19
Het gezichtmasker uit deze lijn is een zogenaamd kleimasker: de klei zuigt als het ware het vet uit je huid, en je bloedcirculatie wordt gestimuleerd. Bovendien is het masker in poedervorm: je moet het thuis aanlengen met wat lauw water voor je het aan kunt brengen.
De oplettende lezer heeft het vast al gezien: dit masker heb ik al eens gereviewd! Mijn mening over dit masker is in de tussentijd gelijk gebleven: een fijn masker, maar voor mijn huidje niet voedend genoeg!


Cover Stick - €7,49
Toen ik de cover stick zag, wist ik niet heel goed wat ik ermee aan moest: er is maar één enkele kleur te verkrijgen, en dat is bij mijn lichte huid toch altijd een beetje tricky. Toch matcht de kleur -weliswaar na een paar zonnestraaltjes uit Rome- net met mijn bleke huidje! Deze coverstick zorgt ervoor dat je puistje wel bedekt wordt, zonder de -ontstoken- porie af te sluiten. Het effect zie je rechtsonder in de afbeelding: het effect is niet perfect, maar aangezien de coverstick zelfs positief is voor het verdwijnen van je puistje is het eigenlijk prima! In de stick zit namelijk farnesol, wat zorgt voor een zuiverende werking: zo wordt je oneffenheid tegelijk gereinigd én bedekt! Dat reinigen merk je trouwens wel als je het product aanbrengt: je oneffenheid begint dan een beetje te tintelen! Prima dus!

Ik moet zeggen: door de producten ben ik blij verrast. Het kleimasker is wel oké als ik echt last heb van een heel vet huidje, maar normaal gesproken is die voor mij geen favoriet. De cover stick matcht zelfs bij een licht huidje (hoewel je wel even netjes moet blenden) en de scrub en tonic werken prima!
Dr. van der hoog Clearskin is verkrijgbaar bij alle drogisterijen en on-line in hun webshop.
Ik ben benieuwd: welk product lijkt jou het fijnst? Laat het vooral achter in de comments!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten