zondag 22 april 2012

Pretty in Pastel


Niet al te lang geleden heb ik jullie de trends van het komende modeseizoen weer laten zien: daaruit bleek dat de pasteltrend deze zomer een échte hit gaat worden! Omdat ik dit weekend zin had om te kijken naar mooie kleding, ben ik een aantal collages gaan maken waarin in pastelkleuren ben gaan combineren voor leuke inspiratie zodat ik pastelkleurtjes dit seizoen leuk kan verwerken in mijn kleding. Daarom is het vandaag tijd om jullie te laten zien hoe je de pastelkleuren het best kunt combineren! Enjoy!


Een van de mooiste kleuren vind ik toch een mintgroene tot babyblauwe kleur: ik heb zelf al een jeans in dit kleurtje gescoord, en moet zeggen dat ik echt helemaal dol op ben! Wat ik zelf gemerkt heb, is dat mintgroen heel goed te combineren is met warm-bruine tinten! Zo zijn warme beigekleuren perfect, net als gebroken wit, rosegold en -zoals ik mijn jeans op dit moment combineer- met chocoladebruine tinten! Warme tinten compenseren de koele kleuren een beetje wat zorgt voor een prachtige, zomerse combinatie!


Naast mintgroen ben ik ook dól op peachy kleurtjes: lekkere warme zomerse tintjes die je meteen doen denken aan tropische temperaturen, zomerfruit en prachtige bloempjes! Ik heb zelf vorig jaar een peachy shortje gekocht en ik ben er dól op! Ik combineer 'm het liefst met koele tinten: taupe-kleuren en grijsinten doen het perfect! Een leuk ander kleuraccent is weer mintgroen, om het geheel toch een tikkeltje frisser te maken! Wederom een prachtige zomerkleur die eigenlijk in elke kledingkast wel moet voorkomen!

Lavendel- en lilakleurtjes vind ik zelf toch wat lastiger: in tegenstelling tot de peach- en mintkleurtjes maakt lavendel je vaak wat bleker - vooral als je net zoals ik heel bleek bent van jezelf. Om het geheel dan toch wat warmer te maken en wat op te fleuren, is dit een kleur die je eigenlijk perfect kunt matchen met andere pastelkleuren, puur omdat lavendel een wat koelere en minder opvallende kleur is! Zo zie je bijvoorbeeld de mooie multi-color rok waarin ook andere pastelkleurtjes terug komen. Bovendien is lila zowel met warme als koude kleuren prima te combineren!

Tja, lichtgeel... Wat moet je daar nou mee? Met (warme) bruintinten komt geel niet zo leuk uit, maar een simpele jeans is natuurlijk ook niet leuk genoeg voor de zomer: daarom heb ik gekozen voor grijzige- en zwarte tinten die ik heb opgeleukt met goud en zilvertintjes! Om het zoete geel wat minder... speels te maken, is het een goed idee om dit kleurtje te combineren met studs en stoere items! Zo wordt een zoet, geel, simpel shirtje meteen heel wat stoerder! Vooral een hele korte broek doet 't goed: en om 't geheel nog wat meer rockchick te maken: zorg voor een destroyed jeans (wat ook meteen leuk is met een wat langere jeans!)

Zo, ik hoop dat jullie fashiongeesten weer een beetje gevoed zijn met leuke pastel-ideetjes! Als jullie zelf nog tips hebben hoor ik het heel graag! Ik ga binnenkort voor jullie uitzoeken waar je de allerleukste pastelitems kunt scoren dit seizoen! Let the summer begin!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten