vrijdag 20 april 2012

Let's get personal


Omdat ik eigenlijk nog nooit over mijn personal life heb geschreven, leek het me leuk om daar nu eens mee te beginnen. Ik wilde ook al een artikel maken met een update over mijn undercut en mijn vervolgopleiding maar om daar nou allebei een apart artikel over te maken leek me een beetje teveel van het goede. Daarom gooi ik nu alles in één artikel! Lees snel verder...

Laat ik beginnen met school. Ik zit nu in het examenjaar van de Theoretische Leerweg (VMBO-t), en het is al bijna zo ver: de examens! Mijn laatste 'volle' schoolweek heb ik al gehad. Alleen maandag en dinsdag hoef ik nog maar naar school. Op die dagen gaan we zo'n beetje in elke les nog proef examens maken. Vreselijk is dat, je word er echt gek van. Ik kan me heel goed voorstellen dat sommige het juist fijn vinden omdat ze zo goed kunnen oefenen voor het echte examen, maar ik word er juist extra gestrest van. In plaats van dat ik dan kijk naar wat ik allemaal wel ken, kijk ik naar wat ik niet ken en wat ik allemaal nog moet weten voor het examen.
Ik sta er helaas ook niet zo goed voor. Vorig jaar ben ik enorm veel ziek geweest en vond het heel erg moeilijk om alles weer in te halen en dan ook nog eens hoge cijfers te halen. Dit jaar heb ik vergeleken met vorig jaar goeie cijfers gehaald, maar omdat de cijfers van klas 3 én 4 meetelden voor het examen was het moeilijk om de cijfers van klas 3 weer omhoog te halen. Mijn cijfers zijn op dit moment als volgt:

  • Aardrijkskunde: 6,6
  • Biologie: 6,2
  • Economie: 6,1
  • Engels: 5,7
  • Geschiedenis: 6,4
  • Nederlands: 6,4

Op hoop van zegen dat ik ga slagen dit jaar, want ik moet er niet aan denken dat ik nog een jaar op die school moet zitten. Ook heb ik me al ingeschreven voor mijn vervolgopleiding: Multimedia & Design! In klas 3 leek me die opleiding al heel leuk, maar toen ik zag wat m'n vriend allemaal deed werd ik nog enthousiaster. Hij doet dezelfde opleiding. Op 8 mei heb ik een intakegesprek, waar ik ook mijn portfoliomap (een verzameling van werk wat je al hebt gedaan) moet laten zien. Ik heb nou niet echt veel dingen gedaan, dus ik ga samen met mijn vriend mijn map samenstellen.


Voor degenen die benieuwd zijn naar mijn undercut: ik ben er nog steeds onwijs blij mee! Elke week moet ik het zo'n beetje bij scheren, en soms kan ik een week overslaan. Maar dan moet ik het wel heel kortgeschoren hebben de week daarvoor, omdat het anders te lang is en dat vind ik niet mooi bij mezelf. Op bovenstaande foto zie je goed hoe het eruit ziet vanaf de voorkant. Eigenlijk zie je er niet zoveel van, maar het mooiste ervan vind ik juist de zijkant!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen! Nu ben ik heel benieuwd: zitten er nog meer van jullie in je examen jaar? Zo ja: sta je er een beetje goed voor? En wat voor opleiding heb je gekozen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten