dinsdag 6 maart 2012

Sleek Oh So Special Palette


Op veel blogs zag ik dit prachtige palette van Sleek voorbij komen, en overal zagen de foto's er prachtig uit! Ik heb het natuurlijk over het bekende "Oh So Special"-palette van Sleek! Door mijn goede ervaring met het storm palette was ik overtuigd! In de vakantie ging ik naar de stad en ik dacht: "als ik daar het palette niet vind, dan bestel ik hem!" Maar gelukkig heb ik dit mooie palette bij de PAK kunnen kopen, lees snel verder voor mijn review!



De verpakking is zoals altijd erg stijlvol, alleen zeer lastig op de foto te zetten, wat ook aan de 1e foto te zien is haha! Op het doosje staat het 'logo' van Sleek Make-up. Als je het doosje opendoet zit er aan de binnenkant een spiegeltje in. Vaak zijn zulke spiegeltjes zeer klein en onbruikbaar maar dat is hierbij niet het geval.



Op de kleuren ligt (nog) een stukje plastic met daarop de namen bij de kleuren. Dit is voor nu bij de foto wel fijn maar als ik het palette in gebruik heb haal ik dit eruit. Voor de rest staan er nergens op de verpakking en dergelijke de namen van de oogschaduws.
De kleuren die in het palette zitten zijn erg leuk. Zes van de 12 kleuren hebben een matte finish, de andere kleuren bestaan veelal uit glitters. De kleuren zijn allemaal erg bruikbaar en je kunt er veel mee variëren. Er zitten vooral roze en bruine tinten in dit palette.


Links zonder oogschaduwbasis, rechts met basis.
Bow is een lichte matte kleur, je kunt deze swatch bijna niet zien doordat de kleur erg dicht bij mijn huidskleur ligt. Op je oogleden staat het overigens wel erg fris en het is een handige kleur om als 'basis' te hebben bij je ooglook.
Organza is een mooie roze kleur met een gouden gloed, dit geeft een erg leuk effect. Een kleur zoals deze kun je goed gebruiken voor een simpele ooglook met maar een oogschaduw. Zoals alle glitteroogschaduws in dit palette brokkelt deze oogschaduw een klein beetje, maar dat is gelukkig niet storend!
Ribbon is een matte roze kleur, deze kleur kun je beter niet over je hele ooglid gebruiken maar alleen in de crease. Met roze oogschaduw lijkt het namelijk al snel alsof je rode ogen hebt, daardoor lijk je een beetje ziek, en dat willen we natuurlijk niet. Als je trouwens van plan bent ziekte te faken kun je dit natuurlijk wel doen! ;)
Gift Basket is een warme bruine kleur met wat gouden glitters erin. Het is geen glitteroogschaduw zoals organza maar echt een oogschaduw met maar een paar glitters erin.



Toen ik Glitz tegenkwam dacht ik 'euh wat doe jij nou weer hier?' hij valt nogal op tussen de roze en bruine kleurtjes. Des al niet te min vind ik deze shimmery oogschaduw echt prachtig! Ik geloof dat deze oogschaduw vaak te vinden zal zijn in mijn crease...
Celebrate is een donkere kleur. Welke kleur vraag ik me nog steeds af, is het nou donkerrood of bruin of paars, ik twijfel nog steeds. Ook al is het me niet helemaal helder welke kleur het is vind ik hem nog erg mooi! Er zitten in ieder geval rode glitters in en dat geeft een beetje een kersteffect..
Pamper is net als Ribbon een roze matte kleur, Ribbon is een donkere roze kleur en Pamper is een lichte peachy kleur. Deze oogschaduw geeft je een heel lieve en zachte uitstraling ( à la Michelle Phan ).
Gateau heeft net zo als Organza gouden glitters, alleen is deze kleur roze een stuk feller. Je kunt deze twee kleuren dus heel leuk in elkaar over laten lopen zonder dat het heel erg opvalt!



The Mail vind ik eigenlijk maar een vieze kleur, het is een bruine kleur die sterk naar geel neigt. De oogschaduw heeft een matte finish en maar weinig pigment tegenover de andere oogschaduws in dit palette.
Boxed is een matte bruine kleur die net als the mail een beetje tegenvalt. Gelukkig ben ik niet zo van de hele donkere kleuren en ben ik met dit tegenvallende pigment wel blij ^^.
Wrapped up is een mooie wijnrode/paarse kleur, deze oogschaduw is ook matte en is met basis gelukkig wel redelijk gepigmenteerd! Deze kleur zal ik vaak gebruiken aangezien ik altijd wel van de paarse oogschaduws ben.
Oké. Hierbij hoef ik je niet veel te zeggen, Noir is eeeuh zeker weten zwart?! Een goed gepigmenteerde pikzwarte matte kleur en that's it!

Het palette heb ik voor 8,99 gekocht bij de PAK, dit is zeker een redelijke prijs voor 12 oogschaduws! Ik hou van sleek palettes vanwege de leuke kleuren en het goede pigment. Naast storm en oh so special vind ik au Naturel en badgirl ook erg leuke palettes, deze zou ik nog graag aan mijn collectie toe willen voegen!


Ben jij ook al ondersteboven van de Sleek palettes?

Liefs,
Marieke!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten