vrijdag 2 maart 2012

The Beauty Bakery: "Big Poofy Hair" shampoo bar


Vaste zeep, wat ouderwets! We hebben een tijdje moeten wennen toen er ineens weer een overload aan vaste zeepjes in de verkoop kwam, maar nu is het weer helemaal terug! De heerlijke, vaste zeepjes van bijvoorbeeld Lush zijn bij menig beautylover niet meer weg te denken. Maar als dit met zeep kan, waarom dan niet met shampoo, moet Angel gedacht hebben? In het assortiment van TheBeautyBakery zijn een aantal solid shampoo's te vinden, en vandaag ga ik de "Big Poofy Hair"-variant voor jullie reviewen!

De Big Poofy Hair-bar is een van Angel's geheimen voor een idioot grote coupe! Ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel: het prachtige, volumineuze, torenhoge kapsel! Om dat te bereiken gebruik Angel veel dusting powder en mooie, ouderwetse rollers, maar een goede basis is het halve werk: daarom heeft ze deze mooie volume-shampoo bedacht! How it works? De shampoo zorgt ervoor dat je haar stug wordt bij je haarwortels, waardoor het heel gemakkelijk omhoog blijft staan! Simple as that!



De hele gedachtegang achter deze shampoo is het verwijderen van een teveel aan chemische build-up (de gladmakende siliconen in gewone shampoo's en conditioners) in je haar! Deze maken je haar namelijk zó glad en zwaar dat je haar plat naar beneden valt! Deze shampoo is gemaakt van plantaardige oliën en zorgt ervoor dat je haar wordt gevoed, geconditioneerd, én zorgt ervoor dat die build-up verdwijnt! Je haar wordt dus mild gereinigd en is tegelijkertijd zo schoon dat het weer heerlijk bol staat! Yay! In de shampoo zit ook mint: dat ruik je meteen als je het plastic van de bar afhaalt! Mint kalmeert en stimuleert je hoofdhuid zodat je bloedsomloop goed blijft en je haar lekker sterk en gezond blijft. Nog een voordeel aan de bar? Hij is enorm zuinig en er zit geen plastic verpakking om en dat betekent dat het minder belastend is voor het milieu! Yay!



In eerste instantie lijkt zo'n bar vrij onhandig in het gebruik, maar eigenlijk is het hartstikke simpel! Wrijf met de bar een aantal keer over je haar en hoppa, er ontstaat schuim waarmee je je haar kunt wassen! Hierna kun je een conditioner aanbrengen: het liefst niet op de aanzet (want conditioner verzwaart je haar weer), maar alleen op de punten. Ik moet zeggen dat wanneer ik mijn haar heb ingewreven met de shampoo bar, en het er nét weer uitgespoeld heb, mijn haar echt squeaky clean aanvoelt! Voor mij met mijn droge, beschadigde haar niet zo fijn, maar met normaal of vet haar moet dat geen probleem zijn! Na gebruik smeer ik nog lekker veel conditioner in m'n haar en laat ik mijn haar aan de lucht drogen, wat sneller dan normaal lijkt te gaan als ik deze shampoo heb gebruikt! Als mijn haar eenmaal droog is staat mijn haar bijna overeind van het volume, yay! Mijn normaal slappen, sluike haar lijkt ineens een tweede leven te krijgen en it feels good! Ik vind de bar heerlijk in het gebruik, het is even wennen, maar dan heb je ook wat!

De Big Poofy Hair Shampoo Bar kost €5,90 voor ongeveer 110 gram shampoo, en is hier verkrijgbaar. Naast de Big Poofy bar zijn er nog andere varianten nodig, dus ik zou zeker even een kijkje nemen! Voor de prijs hoef je het in ieder geval niet te laten!

Hebben jullie al eens een shampoo bar geprobeerd, en wat waren jouw ervaringen ermee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten