vrijdag 23 maart 2012

Gosh Effect Powders: Blacks, Browns and Blues



Toen ik mijn la waar al mijn makeup in staat weer eens aan het opruimen was, kwam ik een grote bak met al mijn Effect Powders van Gosh tegen. Ik was helemaal vergeten dat ik die ook nog had! Toen ik in klas 1/2 zat was ik echt verslaafd aan die kleine potjes bommetje vol pigment. Elke week was het wel weer raak en had ik weer een paar gescoord. Het was al helemaal leuk omdat ze toen altijd in de sale-bakken bij Kruidvat lagen en ook bijna niks kostten. Nadat ik alles op volgorde qua kleur had gelegd keek ik er niet meer naar om, totdat ik een filmpje van Nikkie keek. Die eyeliner! Geweldig! Maar hee...! Dat moet ik ook kunnen met m'n Effect Powders!


En ja hoor: het kan. Ik probeerde het door een schuin afgesneden kwastje nat te maken en in een - ik kort het maar even af - EP te gaan. Wat een kleur! Niet normaal. Dus eigenlijk heb ik 30 eyeliners erbij! Ja, ik heb er 30. Shame on me. Maar zijn zo mooi! Daarom wil ik ze graag met jullie delen. Ik ga het niet allemaal tegelijk doen, maar ik verdeel het over 3 artikelen. Ik begin met de kleuren zwart, bruin, en blauw!


Dit zijn de kleuren die ik jullie vandaag laat zien op een rijtje:

Black Diamond, Taffeta, Plummy, Petal, Sea Me, Lake, Aquatic, Spa en als laatste Cyanic.

De potjes zijn van dik glas, net als MAC Fluidlines. De doppen zijn verschillend, sommige zijn rond en andere zijn recht, zoals je ook kan zien op de foto. Op de onderkant zit een sticker met de naam van de kleur. Ik moet wel zeggen dat ik ze moeilijk in gebruik vind. Dat is het enige nadeel van Effect Powders. Bij veel potjes zit er niet zo'n opening met gaatjes zodat je makkelijk wat pigment wat in de dop kan doen, maar  moet je er met je hele kwast in en moet je goed aftikken zodat het niet over je hele gezicht vliegt. Dat is waarom ik de EP's ook bijna nooit pak: ze zijn zo onhandig in gebruik. Ik heb tenminste dat ik sneller naar iets pak wat makkelijk te gebruiken is. Maar nu ik ze allemaal weer eens geswatcht heb ben ik zeker van plan om ze vaker te gebruiken! Ze zijn zo mooi, en er zitten heel veel aparte kleuren bij die je niet bij elk merk tegen komt! Alle kleuren heb ik droog en nat geswatcht. Links is droog, rechts is nat.


Black Diamond is een pikzwarte kleur met chunky zilveren glitter er in. Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze kleur nog bijna nooit gebruikt heb, omdat hij zo'n opvallende glitter heeft. Als je deze kleur gebruikt moet je er echt goed omdenken dat je je kwast aftikt, anders heb je glitters over je hele gezicht zitten! Droog is Black Diamond heel moeilijk goed aan te brengen. Ook is hij dan heel erg korrelig. Nat gaat het al een stuk gemakkelijker en krijg je een geweldig effect! Taffeta is een beetje apart. Op de foto waar alle potjes naast elkaar staan zie je dat Taffeta juist wat donkerder is. Maar als je hem aanbrengt is hij juist veel lichter! Het is een groenige kleur die wat naar goud neigt vind ik. Heel mooi! Nat is hij net wat intenser dan wanneer je hem droog aanbrengt. Plummy komt minder goed over op de foto dan dat hij in het echt is. In het echt neigt hij meer naar donkerbruin, op de foto lijkt hij meer donker rood. Deze kleur heeft ook vrij chunky (gouden) glitters, wat hem ook lastig in gebruik maakt. Droog is deze kleur net als Black Diamond moeilijk in gebruik, maar nat werkt hij super.


Weer een aparte kleur: Petal! In het potje lijkt deze gewoon bruin, maar als je hem swatcht gaat hij toch echt meer richting roze! Hij heeft ook wat roze glitter, mooi voor een nude look. Ook deze kleur is nat weer mooier als droog! Sea Me is een van de wat minder gepigmenteerde EP's. Droog of nat: het maakt niet veel verschil. Lake lijkt wel een verbeterde versie van Sea Me. Hij is iets lichter en ook beter gepigmenteerd als Sea Me! Deze kleur vind ik heel mooi om een lijntje mee boven m'n oog te maken. Het pigment is goed, komt op de foto door het licht niet zo goed over als in het echt jammer genoeg.


Mijn favorieten! Om te swatchen dan, want een kleur als Cyanic zou ik niet zo snel dragen, haha. Aquatic vind ik het mooist van deze 3. Het is echt een knalblauwe kleur, met een groenige finish. Apart, maar echt heel mooi! Nat is hij net wat mooier als droog. Spa is een lichtblauwe kleur die je goed kan gebruiken om in je binnenste ooghoek aan te brengen bij een look met blauwe kleuren. De finish is net wat mooier als hij nat is. En dan Cyanic! Liefde in een potje. Deze kleur is echt geweldig, hij is echt zó mooi gepigmenteerd! Nat maakt hem nog intenser, bijna fluoriscerend, zo fel. Geweldig! Deze kleur is ook erg mooi als eyeliner.

Dit waren mijn Effect Powders voor deze keer! Bij het volgende deel laat ik mijn paarse, rode en rode kleuren zien. Ik ben heel benieuwd: wat vonden jullie van de kleuren? Kennen jullie deze leuke potjes überhaupt? En welke kleuren zouden jullie graag willen zien in de vorm van een look? :)

Fijn weekend! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten