maandag 26 maart 2012

Essence Nude Glam Nagellak


Afgelopen vrijdag heb ik jullie mijn supergave goodiebag van Essence laten zien, met de belofte dat ik de producten snel voor jullie zou gaan reviewen! De goodiebag had ik al wat langer thuisliggen, dus een aantal producten zijn al aan de beurt geweest daarvoor. Vandaag gaan we dus beginnen met 3 lakjes van de nieuwe Nude Glam lijn van Essence. Kijk snel verder voor een review en swatches van de lakjes!

"3 Nude-kleurige lakjes... Leuk!" was mijn eerste reactie toen ik deze lakjes in het leuke mapje zag liggen. Normaal gesproken ben ik eigenlijk niet zo'n fan van 'rustige' lakjes. Ik draag liever kleuren als blauw, knalrood, knalpaars of andere gekke combinaties. Soms is een rustig lakje voor de afwisseling dan wel leuk!


We beginnen bij het eerste lakje: 02 Iced Strawberry Cream! Dit is meteen m'n favoriet van het stel, omdat dit toch het lakje blijft met de meeste kleur. Het lakje is mooi zachtroze, en als je goed kijkt zie je twéé kleuren shimmer erin zitten: een lichte, zilveren kleur (die een beetje voor een frosty effect zorgt), en een wat donkerdere kleur, die de lak wat meer dimensie geeft en de kleur laat lijken op een aardbeienijsje! Als je deze lak op hebt is vooral de frosty glans onmiskenbaar: de donkerdere shimmer valt alleen op als je van dichtbij naar je nagel kijkt.


De volgende lak is 05 Toffee To Go: een meer creamy lakje met de kleur die me meteen deed denken aan latte macchiato. De kleur is dus wat gelig beige en zoals je op de laatste foto kunt zien zijn er toch wel wat shimmers in de kleur te vinden: deze zijn alleen een stuk subtieler als de shimmer bij Iced Strawberry Cream. Ik denk dat dit mijn minst favoriete kleur van de drie is, want ik moest flink wennen aan de toch wel wat 'rare' kleur op mijn nagels. Ondanks dat is het wel een mooie lak, zeker als je handen al wat gebruind zijn!


Dan hebben we als laatste nog 07 Café Olé over: een wat donkerder kleurtje dan de andere twee lakken, die ergens een beetje meer neigt naar een koffiekleur. Café Olé is qua kleursoort en finish vergelijkbaar met Toffee To Go: het is een koffie-achtige kleur (hoewel deze kleur wat meer naar taupe/grijs neigt), met een subtiele zilveren shimmer erin. Dit lakje vind ik ook erg mooi en de kleur is naar mijn mening wat beter te dragen op mijn handen dan Toffee To Go.

Al met al vind ik de Nude Glam lakjes erg leuk: de kleuren zijn best mooi, en voor een prijsje van €1,29 hoef je ze zeker niet te laten liggen. Ik heb zelf laatst in het schap gekeken en daar zag ik dat de rest van de kleuren toch wel erg leek op Toffee To Go en Café Olé, dus in principe heb je met een lakje of 3 de verscheidenheid aan kleuren wel te pakken. De lakjes lakken gemakkelijk: het kwastje werkt goed mee, behalve als er één haartje langer is dan de andere haartjes (wat ik bij twee van deze lakjes had... irritant!), want dan knoei je telkens een beetje. De lakjes zitten in het vaste assortiment dus je hoeft je geen zorgen te maken over de verkrijgbaarheid.
Hebben jullie al nagellak van de Nude Glam-lijn van Essence geprobeerd?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten