zaterdag 3 maart 2012

EnchantingBeauty Gotye-Dare: Mijn Inzending


Als rasechte creatieveling (nouja, dat valt eigenlijk wel mee) ben ik altijd in voor een uitdaging! Op EnchantingBeauty, de blog die hoort bij de geweldige webshop Enchantra, houden ze regelmatig make-upwedstrijden, de zogenaamde 'Dare's'. Laatst kondigden ze aan dat ze een Dare zouden organiseren waarmee je een look moest maken, geïnspireerd op de clip van Somebody That I Used To Know van Gotye! Ik besloot mee te doen en dit is de look die eruit is gekomen!

Om mee te doen aan de Dare was het de bedoeling dat je je look stap-voor-stap zou fotograferen, dus het is een soort fototutorial geworden! Ik denk dat 't wel leuk is om te laten zien hoe mijn look nou precies tot stand is gekomen!



Het allerbelangrijkste om een look als deze te maken is het maken van een schets: zorg ervoor dat je precies weet wáár je welke lijnen gaat zetten en welke kleuren je wilt gebruiken! Met krullen is het altijd lastig werken omdat je zeker moet zijn dat 2 kleuren naast elkaar verschillend zijn om het mooiste effect te bereiken: een goede tekening is het halve werk! Zorg ervoor dat je gezicht in ereste instantie helemaal schoon is, het liefst ook lekker gehydrateerd. Vervolgens neem je een oogpotlood (in mijn geval Sleek Sapphire), en begin met het schetsen van de lijnen op je gezicht! Mijn tip: maak je schets op een post-it en plak die op je spiegel, zodat je precies weet waar je mee bezig bent!



Als je de lijnen eenmaal op je gezicht hebt staan begint het leukste gedeelte: inkleuren! Pak een knalblauwe oogschaduw- of sminkkleur en een grove verfkwast (het liefst een vierkante, platte!) en zorg ervoor dat de kwast goed schoon is voor je begint. Maak je kwast een beetje vochtig en begin de 'donkere' stukken van je gezicht in te kleuren. Probeer zoveel mogelijk binnen de lijntjes te werken! Probeer een keer of 2 à 3 over elk gebied te gaan voor de beste dekking. Hierna pak je een normale oogschaduwkwast en doe je hetzelfde met de lichtblauwe gebieden. Het nadeel aan de lichte kleur is dat deze minder goed dekt, dus hier kun je ook het best meerdere keren over eenzelfde plek gaan! Smeer je lippen in met foundation, concealer of lip erase en neem hierna je lippen ook mee met de oogschaduw en de smink! Vergeet ook niet je oren mee te nemen als je je haar vast hebt zitten. Hierna ga je naar je hals, en doe je precies hetzelfde. Het mooiste effect krijg je als de lijnen in je gezicht overlopen in de lijnen in je hals! Hoe verder je naar beneden gaat, hoe grover je de lijnen kunt zetten, om een soort vervagend effect te krijgen.



De oogschaduw is eigenlijk het gemakkelijkste deel van de hele look! Zorg ervoor dat de lichtblauwe oogschaduw op de bolling van je oog komt, en de donkerblauwe in de crease en blend ze zachtjes voor een mooi kleurverloop. Breng dan een mooie, lichtglimmende oogschaduw (in mijn geval: Sugarpill Lumi) in je binnenste ooghoek aan en vervolgens breng je een flinke eyeliner (zwart) aan en plaats je je nepwimpers. Om de look af te maken omlijn je je zwarte liner nog eens met een zilveren liner, om het geheel wat meer glamorous te maken. Breng als laatst het donkerblauwe oogpotlood aan op je waterlijn.

Op het einde bleek dat de kleur op mijn gezicht toch nog niet 100% dekte, dus ben ik nog een keer over alle gebieden heen gegaan! Flink wat werk, maar je krijgt er wel wat voor terug!

Inmiddels zijn alle inzendingen op EnchantingBeauty gepubliceerd en kun je stemmen op je favoriete look! Ik zou het natuurlijk erg leuk vinden als jullie hier op mij willen stemmen!
Vinden jullie het leuk om af en toe zo'n 'kunstwerk' te zien in plaats van een gewone ooglook?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten