zondag 4 maart 2012

Chanel April&May


Een poosje geleden postte ik een aankondiging: in de lentecollectie van Chanel zouden drie prachtige nagellakjes komen, genaamd April, May en June! Ik ben natuurlijk dól op nagellak en zoals jullie misschien ook wel eens is opgevallen, worden de nagellakkleuren van Chanel het komende seizoen altijd helemaal hot! Inmiddels ben ik flink verwend en heb ik twee lakjes in mijn bezit, namelijk April en May. Vandaag laat ik jullie deze twee lakjes wat beter zien!



533 April
April is mijn favoriete kleur van de twee! Toen ik laatst op jacht was naar de lakjes (die op een aantal plaatsen al uitverkocht waren) spotte ik ineens alle lakjes en vooral April sprak me aan! De kleur is gewoonweg prachtig: een creamy, rode kleur die een beetje neigt naar bordeaux- of wijnrood. De kleur is een prachtige, rode kleur die eigenlijk elke dag wel gebruikt kan worden, omdat 'ie niet zo heel fel is! De kleur is na de eerste laag al vrijwel dekkend, maar met een tweede laag wordt de kleur net iets intenser.



535 May
De keuze voor het tweede lakje was voor mij het zwaarst: ging ik voor de peachy June, of de roze May? Uiteindelijk ben ik toch voor May gegaan, omdat roze toch iets draagbaarder is in mijn ogen (voor een peachy kleur is het mooier als je een beetje gebruinde handen hebt) én omdat ik zelf in Mei jarig ben! May is een zacht, suikerachtig roze kleurtje met een creamy finish. De lak dekt een stuk minder goed dan April: op de foto's heb ik 3 lagen May op en als je héél goed kijkt, zie je heel vaag mijn nagelrand er nog doorheen komen! Het valt wel pas op als je het weet, dus in principe is dat geen ramp.

De Chanel lakjes lakken heerlijk! De kwastjes zijn wel vrij smal, maar daardoor kan ik juist precies lakken. Ik vind het kwastje in ieder geval zeker niet storend! De lakjes drogen heerlijk snel en ze blijven vrij lang chiploos zitten op mijn vingers! Meestal een dag of 3 à 4, terwijl andere lakjes na een dag of 2 al beginnen te verminderen. De lakjes kosten €22 per stuk: een hele duit, maar dan heb je ook wat! Ze zijn wel erg leuk om een keer cadeau te vragen of om jezelf eens heerlijk mee te verwennen! Gelukkig zijn er meestal wel fijne acties bij de parfumerie, waardoor de lakjes net iets fijner geprijsd worden!
Vinden jullie April en May ook zo mooi? Welke van de twee is jullie favoriet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten