maandag 5 maart 2012

5 Leuke Eerste SMSjes!


Een leuke, lieve jongen tegenkomen is één ding, maar samen op een leuke date gaan is een tweede... Dat is nog best lastig! Wat kun je nou het best sturen als je nét het telefoonnummer van je crush hebt gekregen? Het kan best lastig zijn om over te gaan van praten in een bar naar het sturen van een berichtje, en tegelijkertijd toch de spanning vast te houden die je misschien had toen je elkaar tegen kwam! In ieder geval kun je 't gevoel tot je eerste afspraakje te rekken!

Zelf ben ik voorstander om dezelfde nacht nog een smsje te sturen (en anders de ochtend erna!), zodat je berichtje meer doorgaat op het gesprek dan dat je smsje een heel andere toon krijgt! Bovendien weet je zelf nog precies wat je van die persoon vond, en zeg nou zelf: het is niet leuk om maar af  te wachten en niets te horen van iemand die je leuk vindt! Daarnaast ligt je persoonlijkheid nog helemaal vers in z'n gedachten. Het enige probleem: wat moet je nou in dat smsje schrijven? Er zijn een aantal 'soorten' smsjes die je kunt sturen:



De "Grappige" SMS:
Om een grappige SMS je sturen, probeer je iets heel absurds te schrijven waarmee je z'n aandacht meteen trekt! Een tekst als "Wacht eens even, heb je net mijn zakken gerold? Mijn portemonnee is weg" zet iemand aan het denken! Daarnaast kun je een gesprek beginnen zonder dat je aankondigt een gesprek te willen beginnen.

De "Vervolg van het Gesprek"-SMS
Een geweldige manier om je gesprekje soepel verder te gaan is om direct iets te zeggen in je SMS dat slaat op het gesprek van die avond! Wat dacht je van een opmerking over het onderwerp van het gesprek? "Oh, ik lees net *het artikel waar we het over hadden*! We moeten dit echt bespreken!"

De "Directe Flirt"-SMS
Als je iets meer lef hebt en je berichtje iets sexier wilt maken, kun je een suggestie geven, maar wel een duidelijke! "Het is jammer dat je moest gaan zeg, we hebben geen tijd gehad om te zoenen!"
 


De "Random Vraag"-SMS
Een random vraag is een stuk riskanter, maar soms zijn er weinig andere mogelijkheden omdat je gewoon niet weet wat je moet zeggen! Je weet bijvoorbeeld niet meer waar jullie gesprek precies over ging, dus misschien is het handig om een nieuw gesprek te starten! Probeer het berichtje anders-dan-anders te beginnen: het wordt een SMS uit het niets: een gedachte die nét in je hoofd opkwam! Misschien zoiets als: "Ik ben het helemaal vergeten te vragen, en dit is echt heel belangrijk: wat. vind. jij. van... de film The Bodyguard?"

De "Direct-to-Date"-SMS:
Als je al even hebt gekletst voordat jullie je nummers hebben uitgewisseld, moet je oppassen dat je niet teveel flirterige onzin-SMSjes stuurt (want: veel flirterige SMSjes krijgen zonder dat er iets gebeurd, wordt vrij snel vervelend!). Dit geldt ook als je nummers hebt uitgewisseld op een online dating site. Denk daar dus aan bij het maken van een eerste sms! "Ik vond ons gesprek erg gezellig, en zou graag met je doorpraten! Kun je deze donderdagavond?"

En hoe ik het zelf heb aangepakt? Dat weet ik eigenlijk niet meer precies! Ik weet wel dat ik pas na een tijdje ben begonnen met "xxx-jes" en "ik hou van jou" in SMSjes te sturen, omdat het anders betekenisloos wordt in mijn ogen! Let daar maar eens goed op! Hoe minder snel je zoiets stuurt, hoe bijzonderder het wordt voor de ontvanger, en die zal dat ook merken! Succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten