zaterdag 28 januari 2012

Undercut: I did it!


Al een hele tijd wil ik eens wat anders met mijn haar. Niet verven, dat vind ik net iets te standaard voor mezelf. Je verft je haar, het blijft een tijdje mooi, maar dan krijg je uitgroei. En dat blijf je heel lang zien! Tot ik op een dag op Tumblr door mijn timeline zat te scrollen en Cassie Ventura tegen kwam. Ik wist al eerder dat ze haar hoofd voor de helft ongeveer kaal had geschoren, maar nu ik het weer zag en er goed naar keek zag ik pas hoe mooi het was. Ik dacht dat ik het zelf nooit zou durven. Maar nu eindelijk, na langer als een half jaar, heb ik het gedaan.


Steeds vaker zag ik in mijn timeline op Tumblr undercuts. Een paar maand geleden kwam ik er ook pas achter dat het zo heet. Het heet zo omdat je eigenlijk onder je haar scheert. Veel meisjes hebben een deel afgeschoren en doen vaak de andere helft, of een deel van hun haar er overheen zodat je het tijdelijk niet ziet. Het eraf scheren is niet zo'n probleem, en het onderhouden ervan ook niet. Alleen als je het weer aan laat groeien, hoe moet dat? Ik heb er veel naar gezocht en ik ben niet veel wijzer geworden. De enige optie is om je haar gewoon de andere kant, dus over de undercut te doen. Ik heb echt enorm lang getwijfeld, zowel omdat ik volgens veel mensen een redelijk lief gezicht heb als omdat het zo enorm lang duurt dat het weer op dezelfde lengte is van de rest van mijn haar: dat hield mij tegen! Maar uiteindelijk heb ik het gedaan, en ik ben er súper blij mee.


Het was eigenlijk de bedoeling om voordat ik het zou gaan doen ook nog een artikel te maken, maar omdat ik het best druk met school heb is dat er niet meer van gekomen, daarom schrijf ik er nu alsnog een artikel over. Donderdag 12 januari was het zo ver: ik had een afspraak gemaakt bij Kinki kappers in Groningen. Het liefst wilde ik het al eerder doen, maar dat ging niet door omdat mijn vriend er persé bij wilde zijn, haha. Na even met de kapster overlegd te hebben hadden we besloten om het te gaan knippen in plaats van scheren. Op bovenstaande foto zie je hoe het toen was. Dat is een heel stuk langer dan als het geschoren zou worden. Achteraf ben ik blij dat ik dat gedaan heb in plaats van dat ik het in één keer heb geschoren, zo kon ik er aan wennen. Toen ze m'n haar eraf knipte moest ik wel even slikken: daar ging mijn lange haar...



Een week later, de 19e was het alweer een stukje gegroeid en vond ik het te lang worden, dus vroeg ik aan mijn moeder of ze het voor me bij wilde scheren. Dat vond ik best eng, omdat ik het nog niet zó kort had gezien en tsja, zoiets doe ik toch net wat liever bij de kapper dan dat m'n moeder het doet. Maar het is allemaal goed gegaan en ik vind het veel mooier dan dat het wat langer was. Toen het nog wat langer was zag je amper dat dat stukje kort was, en nu zie je het tenminste! Bovenstaande foto is een foto van hoe het er nu uit ziet.



En dit is het van de zijkant! Bij de kapper zei ze dat dit eerst wel genoeg was om eraf te halen. Veel mensen scheren hun haar nog verder achter hun oor weg. Dat vond ik ook, maar als ik wil kan ik altijd nog meer af laten scheren. Maar dat doe ik denk ik niet, want ik ben super blij met mijn haar. Ik ben er echt onwijs blij mee. Als ik het aan moet laten groeien omdat ik er zat van ben wil ik nu nog niet aan denken, omdat dat super veel tijd kost voordat dat weer op normale lengte is.

Ik ben echt heel benieuwd wat jullie ervan vinden! Laat je vooral horen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten