zondag 15 januari 2012

Dr. van der Hoog Rozenmasker


Een van mijn stiekeme beauty-voornemens dit jaar -die ik niet met jullie heb gedeeld- is het vaker gebruiken van maskertjes! Ik heb altijd een hele voorraad liggen, maar tijd om te ze eens lekker te gebruiken, maak ik eigenlijk nooit. Tijd om daar verandering in te brengen! Om het jaar in te luiden ben ik meteen begonnen met een lekker maskertje van Dr. van der Hoog, en wel het Romantic Roses masker, die ontspannend en egaliserend werkt! Vandaag dus een review van een lekker gezichtsmaskertje. Lees snel verder om te lezen wat ik van dit masker vond!



Het Romantic Roses-masker zit in een mooi, roze, kartonnen doosje en zit in een mooi zakje met daarop rozenblaadjes. Lovely! Het masker is volgens Dr. van der Hoog enkel wat minder geschikt voor de vette en onzuivere huid, maar verder kan eigenlijk élk huidtype dit masker wel gebruiken! Dr. van der Hoog vertelt het volgende over dit maskertje:
"Klaar voor romantiek? Dan is het Romantic Roses masker perfect voor jou. Dit gezichtsmasker is ontwikkeld op basis van drie verschillende rozen: de rosa canina, de rosa damascena en de rosa centifolia. De romige textuur en de natuurlijke rozengeur zorgen voor een ontspannen en een heerlijk rozig verwenmoment. Je gezicht voelt hierna weer heerlijk ontspannen en zijdezacht aan."

Het masker werkt egaliserend en ontspannend op de huid, en een egaliserende werking kan ik altijd wel gebruiken, want mijn gevoelige huid is op mijn wangen en kaaklijn vaak erg rood. Rozen schijnen goed te werken tegen zo'n roodheid, dat heb ik eerder ook al gezien bij de Facial Purity Bar van TheBeautyBakery. Ik was dus erg benieuwd hoe dit masker zou uitpakken op mijn huid!



De gebruikswijze van dit masker is erg gemakkelijk, zoals alle kant-en-klare maskers: "Breng een royale laag aan op je gereinigde gezicht en je laat de huid rondom je ogen en je mond vrij. Nu kun je heerlijk 10 tot 15 minuten genieten. Neem het masker af met lauwwarm water. Voor een optimaal resultaat verwen je jezelf wekelijks met dit masker." Ik heb altijd een wat dunnere laag op mijn gezicht dan dat eigenlijk kan (in dit geval heb ik het masker gedeeld met mijn moeder), en daarmee krijg ik mijn gezicht alsnog aardig goed bedekt. De substantie ruikt heerlijk subtiel naar roosjes, en daarnaast smeert het masker heerlijk gemakkelijk uit! Als je masker eenmaal op je gezicht zit, tintelt het niet. Meestal kan mijn huid niet zo goed tegen de tinteling die in sommige maskers zit, dus dat is voor mij zeker een voordeel!



Toen het masker eenmaal van mijn gezicht af was merkte ik dat mijn huid een stuk egaler was dan voor het maskertje (en dat ik moet leren fatsoenlijk op foto's te staan, haha!). Het masker voelde heerlijk aan op mijn huid, maar toen hij er eenmaal af was, merkte ik dat mijn huid toch wat trekkerig was, en ik heb toen nog een lekkere laag dagcrème opgebracht. Het masker werkt dus heerlijk als egaliserend masker, maar héél voedend voor mijn wat droge huid is-ie niet!

Het Dr. van der Hoog masker kost €2,19, en is vrijwel bij elke drogist te koop!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten