donderdag 29 december 2011

Persoonlijk: School


Zoals jullie in mijn introductie kunnen lezen zit ik op 5HAVO, een druk maar ook een leuk jaar! Vandaag ga ik jullie vertellen hoe mijn verwachtingen en ervaringen zijn met school! Lees snel verder voor meer...



Eigenlijk begint mijn verhaal over school in de 1e, na de basisschool ben ik terechtgekomen op 1 VWO TOP. Dat betekent dat ik op het VWO zat maar na de kerstvakantie zou ik pas latijn krijgen, daarna kon je kiezen uit Atheneum of Gymnasium. Latijn ging mij niet goed af en daarom werd besloten dat ik naar 2 Atheneum zou gaan. De jaren 2 en 3 verliepen redelijk goed, ik haalde niet heel erg hoge punten want ik deed er niks voor, maar ik redde het wel.

In de derde klas werd me duidelijk dat ik hier niet thuis hoorde, misschien wel qua cijfers etc. maar ik voelde me non-stop verschrikkelijk. Ik kreeg zo'n hekel aan school en zeurde iedere morgen bij mijn moeder dat ik absoluut niet naar school wou. De instelling van de leerlingen waar ik tussen zat was dat ze vooral overal de beste in wouden zijn, de leraren verwachtten dat je na school niks anders deed dan huiswerk maken. Ik heb echt niks tegen de mensen van VWO, maar dit was gewoon echt niet mijn ding.


Daarom hebben we besloten dat ik over zou gaan naar 4HAVO, dit was echt de beste keuze ooit. Ik haal het nu misschien wel iets te makkelijk, maar ik voelde me zo veel beter!
Vorig jaar ging dus erg lekker, weinig stress en zonder moeilijkheden ben ik over gegaan naar 5HAVO.

Ook dit jaar gaat het goed, ik haal goede punten en ben redelijk zeker over mijn examens. Maar naast examens is er nog een lastige klus die ik moet klaren, een profielwerkstuk in elkaar zetten.

Samen met een vriendin maak ik een profielwerkstuk over de invloeden van de crisis op het toerisme naar Spanje. Hierbij leggen we ook een enquête af en mijn vraag is of er misschien mensen die zo ontzettend aardig zijn om deze in te vullen. Je zou ons hier ontzettend mee kunnen helpen en het kost maar een paar minuten!

Als je tussen de 18 en 25 jaar bent kun je deze enquête invullen, en als je tussen de 25 en 30 jaar bent zou je deze enquête in kunnen vullen. Natuurlijk zou ik het ook erg aardig vinden als je aan anderen vraagt of zij deze enquêtes in willen vullen maar dat hoeft natuurlijk niet. Bij voorbaat heel erg bedankt.

Wat zijn jouw ervaringen wat scholen betreft?

Liefs,
Marieke!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten