zaterdag 10 december 2011

De Leukste Kerstcadeautjes


Over twee weken is het alweer zo ver: kerst begint! Veel families in Nederland vieren het Sinterklaasfeest tamelijk groot, maar er zijn ook genoeg mensen die Sinterklaas klein houden en kerst uitgebreider vieren, zoals wij het thuis altijd doen. Elke kerst komen we met de hele familie bij elkaar en genieten we gezellig van heerlijk eten, leuke verhalen en natuurlijk een paar kleinigheidjes... Dat laatste kan soms nog wel eens lastig worden, want hoe leuk het ook is om cadeautjes te kopen: soms weet je gewoon níet wat je iemand cadeau kunt doen. Vandaag ga ik jullie helpen om een aantal leuke cadeautjes te vinden, die zowel online als in de winkel te koop kunnen zijn. Enjoy!



Een van de moeilijkste dingen is misschien wel een cadeautje voor jezelf bedenken! Wat wil ik graag hebben? Wat moet er écht op mijn verlanglijstje? Vaak zijn de leukste spullen die je kunt vragen, dingen die je zelf niet snel zou kopen (omdat ze misschien wat prijzig zijn), maar die je wel graag wilt hebben, of juist een grote berg kleinigheidjes! Zo kun je dat ene, mooie Dior Palette vragen, dat je zo graag wilt hebben, maar dat je eigenlijk wat duur vindt om 'zomaar' te kopen, of die ene ketting die waar je al een jaar lang gék op bent, maar je kunt ook net zo goed een aantal kleine nagellakjes vragen. Hou je ervan om te kijken naar spulletjes die moeilijk te krijgen zijn, en mag je niet (vaak) op internet bestellen? Vraag dan eens of je een kleine bestelling mag plaatsen voor kerst!



Wat ik de moeilijkste mensen vind om cadeautjes voor te verzinnen, op mijzelf na, zijn vriendjes. Ik vind het altijd echt enorm lastig om een leuk, niet-cliché cadeautje te vinden dat hij graag wilt hebben. Absolute aanraders zijn cadeautjes waar je sámen van kunt genieten! Wat dacht je van een etentje in een leuk restaurantje, een dagje zwemmen of, zoals ik dit jaar doe, een dagje naar de Sauna? Als je zoiets al vaker hebt gedaan, kun je het best voor iets kiezen dat hij graag doet. Is hij een echte gamer, koop dat dat leuke, nieuwe spel voor zijn gameconsole, en is hij sportief, koop hem dan een mooie voetbal. Wat mannen ook kunnen waarderen zijn tegoedbonnen voor bijvoorbeeld een anti-slipcursus of een ritje in een Ferrari of Porsche!



Voor broertjes, zusjes, neefjes en nichtjes vind ik het nooit zo heel moeilijk om iets te scoren. Vaak zijn dit gewoon kleinigheidjes, en volsta je met een mooi lakje voor je zusje of nichtje, of een zak snoep voor broertjes en neefjes. Toch iets uitgebreiders? Zoek eens een leuke puzzel of een spelletje dat ze graag spelen! Of, als ze graag lezen, een goed boek, of een (klein) abonnement op dat ene tijdschrift! Iets te snoepen erbij is áltijd goed, dus dat hoef je zeker niet achterwege te laten. Ik denk dat het niet moeilijk is om een leuk cadeautje te vinden voor deze categorie, een kleinigheidje voldoet zeker!



Opa's, oma's, ooms, tantes, vaders en moeders zijn meestal totáál niet veeleisend op het gebied van cadeautjes. In mijn omgeving is het zelfs zo dat ik standaard als antwoord krijg dat ze niks hoeven, als ik vraag wat ze willen hebben voor kerst. Cadeautjes worden eigenlijk áltijd wel gewaardeerd, ook al ze niet zo heel speciaal of duur zijn. Zo is het voor de dames altijd leuk om een geschenksetje of cadeausetje van met verzorgingsproducten te kiezen, zoals een schattig setje van The Body Shop of Lush: dat kan éigenlijk nooit fout gaan, vooral als je kiest voor wat veilige, zachte geuren. Voor de heren is het in mijn ogen wéér wat lastiger. Nu weet ik dat mijn vader van een wijntje houdt, dus aan zo iemand zou je een fles lekkere wijn cadeau kunnen doen, maar als dat geen optie is, kun je ook kiezen voor een mooie, aparte stropdas of een chocolade-pakket. Ik vind dit eigenlijk altijd de lastigste mensen om wat voor te kopen! Als je iets in het 'algemeen' wilt geven, kun je ook een mooi fotoboek samenstellen met allemaal foto's van je familie!


Ik hoop dat ik jullie met dit artikel een stukje op weg heb kunnen helpen naar een paar fijne cadeautjes! Ik vind het altijd wel lastig om wat leuks te vinden, maar soms loop ik ergens tegenaan en dan voel ik gewoon dat dat artikel perféct is!
Vieren jullie uitgebreid kerst? En heb jij nog fijne cadeau-tips?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten