woensdag 14 december 2011

NOTD: Magic Flakies


Toen ik laatst eens in mijn stash aan het ronddwalen was, op zoek naar een mooi lakje voor een Nail Of The Day, bedacht ik me ineens dat ik wel een speciaal lakje mocht uitkiezen voor de feestdagen! Opeens kwam ik dit lakje tegen, van het merk Nfu-Oh. Voor velen een waarschijnlijk vrijwel onbekend merk, maar voor de nagellaklovers een ongelofelijk gewild merk! Nfu-Oh staat bekend om de mooie flakies die ze produceren: het zijn héle aparte lakjes, die zelfs een beetje magisch kunnen zijn als je weet hoe je ze 't best kunt gebruiken. Lees snel verder voor de Nail Of The Day!



Ten eerste wil ik het even hebben over het práchtige flesje van dit lakje: als je iets speciaals wilt hebben, moet je zeker even in hun assortiment kijken! Het flesje heeft echte vrouwelijke vormen, en de dop van het flesje beeldt een korset uit. Heel classy! Het flesje heeft verder een prachtig motiefje (zoals je aan de rechterkant van de bovenstaande foto kunt zien), en is best groot. Je kunt zeker lang doen met dit flesje!



Voor de meiden die nog niet bekend zijn met het fenomeen flakies, wil ik even een korte uitleg geven: Flakies zijn lakjes die een speciaal soort structuur hebben, flakes, vlokjes dus. Het doet me denken aan een soort glitterlak, maar dan met zowel grote als kleine reflecterende stukjes. Meestal zitten die flakes in een vrij doorzichtige lak, zoals je op de bovenstaande foto wel kunt zien. Als je niet weet hoe je zoiets kunt gebruiken is het zeker geen mooie lak, maar where the magic happens, is bij een mooie, donkere basislaag!





Een onderlaag maakt een verschil van dag en nacht voor de flakies! Zoals je kunt zien, wordt je -simpele-, donkerblauwe, zwarte, paarse of misschien zelfs groene lak enorm mooi met een laagje flakies. Als je wat fantasie hebt, zou je in de flakies een mooie galaxy kunnen herkennen. Zoals je kunt zien zitten er stukjes met verschillende maten, in het lakje, dat het lakje nét wat spannender maakt dan voorheen! Niet alleen dát is een aparte eigenschap van flakies, maar ze staan er ook om bekend dat ze van kleur veranderen in verschillende hoeken! In het flesje lijkt het alsof je alleen maar rode en oranje flakies krijgt, maar in werkelijkheid reflecteert elk stukje verschillende kleuren, zodat je een enorm mooi effect krijgt als je je nagels ook maar een béétje beweegt. Deze lak verandert bijvoorbeeld van groen naar geel naar oranje naar rood en zelfs af en toe naar roze!

In een flesje Nfu-Oh nagellak zit maar liefst 17 mL lak, dat is echt een enorme hoeveelheid! Mijn lakje is afkomstig van Nail XL, en is kleurnummer 047. Dit lakje kost daar €9,87 inclusief BTW!
Hebben jullie ook flakies?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten