vrijdag 23 december 2011

Dr. van der Hoog ClearSkin Masker


Laatst had ik een gelukje dat ik via de Twitter van Clearskin een fijn masker van de gelijknamige lijn van Dr. van der Hoog won! Een dikke week geleden heb ik het masker met een lief briefje in mijn brievenbus mogen ontvangen, en inmiddels heb ik het masker ook gebruikt. Vandaag ga ik jullie vertellen wat ik nou precies van dit masker vond, want het is zeker geen standaard-maskertje: een heel aangename afwisseling! Lees dus snel verder voor de review van dit aparte maar toch zeker geen verkeerd masker!



Wat dit masker anders-dan-andere maskers maakt, is toch wel de structuur, want in het zakje zit geen kant-en-klaar masker, maar een poeder, dat je zelf moet aanlengen om een vers maskertje te maken! In het masker zitten pure kaolien waardoor je huid diep wordt gereinigd en overtollig talg wordt opgenomen: perfect voor een huid met onzuiverheden dus! Het masker wordt na het aanbrengen helemaal hard, waardoor de bloedstroming door de huid wordt gestimuleerd.
Om van het poeder daadwerkelijk een masker te maken, is het de bedoeling dat je de volledige inhoud van het zakje mengt met 1 eetlepel gekookt water. Ik heb echter maar het halve zakje gebruikt, en wat meer water, waardoor ik een dun masker kreeg (maar waardoor het masker ook rúim genoeg was voor mijn hele gezicht!). Vervolgens breng je het maskertje aan en laat je het een kwartiertje zitten. Daarna kun je het masker afspoelen met lauwwarm water.



Zoals je ziet is mijn masker dus tamelijk dun geworden. Wil je een dikker masker, gebruik dan meer poeder of minder water (want ik had nog flink wat over!). De structuur van het masker is klei-achtig en zo is de geur ook. Dat is niet gek, want het is natuurlijk gewoon een kleimasker! Nadat ik het masker toen het was opgedroogd, van mijn gezicht heb verwijderd, kwam er een stralend huidje onder tevoorschijn! Het masker belooft te werken tegen onzuiverheden, en laat ik nou net een gemengde huid hebben en toevallig last hebben van oneffenheden! Toen dit masker er dus eenmaal af was, merkte ik meteen dat de poriën op mijn neus véél kleiner leken dan normaal, maar dat de huid daar en op de rest van mijn t-zone niet trekkerig was. Dat was wel het geval op mijn (flink) droge wangen, maar dat ben ik gewend van kleimaskers. Een heel groot voordeel, was dat dit masker mijn huid niet irriteerde, wat veel andere kleimaskers namelijk wel doen! Mijn droge gedeeltes zijn heel gevoelig, waardoor een kleimasker vaak rood uitslaat op mijn huid. Daar had ik dus geen last van!

Al met al: een heel fijn masker tegen onzuiverheden, maar niet helemaal geschikt als je een gave, droge huid hebt. Dan kun je namelijk beter een wat voedender masker gebruiken! Voor een onzuivere huid is het echt een topper! Het masker kost €1,85.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten