vrijdag 30 december 2011

EOTD: New Years Eve


Afgelopen week zijn er twee kerst-tutorials verschenen hier op TheBeautyGuide, met de belofte dat er een wat spannendere partylook voor New Years Eve zou verschijnen. Dat laatste was bijna in de soep gelopen omdat ik het weer eens hélemaal was vergeten, maar het is me gelukt vanochtend alsnog een look voor jullie te maken! Dit keer geen uitgebreide tutorial, maar alleen de eindlook, want het principe is hetzelfde als bij de tutorial voor de Christmas-Eyes. Daarom vandaag een wat heftigere look, die je prima kunt dragen als je naar een leuk feestje gaat tijdens Oud en Nieuw! Enjoy!




Zoals ik al zei is het principe van de oogschaduw hetzelfde als bij de Christmas Eyes, alleen zijn de kleuren dus een stuk heftiger. Ik heb als eerst een oogschaduwbasis aangebracht op mijn ooglid, waarna ik met een lichtgrijze kleur mijn hele ooglid heb gekleurd tot net boven de crease. Hierna ben ik met een donkerdere grijskleur mijn crease en buitenste hoek gaan accentueren, waarna ik de outer-V nog eens met een zwarte kleur heb bedekt. Die zwartkleur heb ik doorgetrokken naar het midden van mijn bovenste wimperrand en onder de buitenste helft van mijn onderste wimperrand. Hierna heb ik een zilveren pigment gepakt, die ik op het midden van mijn ooglid van boven naar beneden heb aangebracht, waarna ik het geheel zachtjes geblend heb. Daarna heb ik voorzichtig met een blauwe parelmoerkleur mijn binnenste ooghoek wat lichter gemaakt, en met een wat warmere highlighter mijn wenkbrauwbot gehighlight. Daarna heb ik met mijn favoriete zwarte fluidline een kleine winged eyeliner aangebracht, die ik naar mijn onderste ooglid zachtjes heb doorgetrokken. Hierna heb ik mijn waterlijn ook gekleurd, mijn wimpers gekruld en mascara aangebracht.

Het is helemaal geen lastige look: het enige moeilijke puntje is het blenden van je oogschaduw, want als dat niet goed gebeurt ziet je look er erg knoeierig uit.
Weten jullie al wat jullie gaan dragen met New Years Eve? Ik zit als het goed is weer thuis, dus ik maak mijn make-up niet te opvallend. Misschien ga ik voor een iets lichtere versie van deze look, maar misschien kies ik last minute ook voor iets  heel anders!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten