zondag 16 oktober 2011

Rosebud Salve


Er bestaan producten die élke beautylover doen smelten, maar waar vaak na een tijdje maar weinig aandacht aan wordt besteed. Zo is dat volgens mij bij Rosebud Salve ook het geval: íedereen die het gebruikt vindt het geweldig, maar de laatste tijd lees ik er vrij weinig meer over. Tijd om daar verandering in te brengen! Vandaag dus een review over mijn holy grail product: Rosebud Salve, mijn allerfavorietste lipproduct die wel meer in petto heeft dan alleen het voeden van mijn lippen! Lees snel verder voor de review.



Rosebud Salve bestaat al meer dan 100 jaar! In 1895 is dit wonderzalfje ontdekt in de apotheek van de familie Smith, en het recept bleek zo goed te werken dat het sindsdien niet is aangepast. Never change a winning team! Dit zalfje, zoals het officieel genoemd wordt, wordt nu nog steeds gebruikt door de alledaagse mensen, maar ook door celebs en ook make-up artists hebben vaak een potje Rosebud Salve bij zich, omdat het product zo veelzijdig is: je kunt het gebruiken als lipbalsem, maar ook als een natuurlijk lijkende lipgloss. Daarnaast doet Rosebud Salve het ook goed als zalfje voor op de droge huid van bijvoorbeeld je knieën of ellebogen, oneffenheden op je gezicht, brandwonden, droge nagelriemen en daarnaast wordt dit product zelfs af en toe gebruikt als oogcrème! Ook zou een beetje Rosebud Salve op je neus helpen tegen hooikoorts. Genoeg reden om altijd een tinnetje in huid te hebben!




Zoals jullie misschien op de bovenstaande foto's al hebben gezien heb ik twee tins in huid, beide in de originele versie van Rosebud Salve, die ik stiekem toch het lekkerst vind. Één van mijn blikjes ziet er heel wat nieuwer uit dan de andere, maar dat kan goed kloppen. De tin die al bíjna op is heb ik nu al zeker 2,5 jaar en het nieuwe blikje heb ik sinds mei dit jaar... Ik neem aan dat dat wel genoeg zegt over hoe lang je met zo'n blikje kunt doen. Misschien zie je aan mijn 'oude' blikje, dat deze al flink wat te verduren heeft gehad, en ook dat kan kloppen: ik heb standaard Rosebud Salve bij me, waar ik ook naartoe ga! Ik heb bijvoorbeeld altijd een blikje bij me in mijn etui om mijn lippen te hydrateren, maar vooral in dit weer gebruik ik dit ook vaak om mijn nagelriemen mee in te smeren zodat ze niet scheuren. Het zalfje is zeker een multi-tasking product dat zijn werk heel goed doet!



Rosebud Salve is op je lippen vrijwel doorzichtig en geeft je lippen een mooie, gezonde glans. Vroeger gebruikte ik altijd Labello, maar ik merkte dat ik dat echt elk half uur moest smeren om mijn lippen soepel te houden, wat niet het geval is bij dit product. Ik gebruik namelijk hooguit drie keer per dag ('s ochtends, 's middag en 's avonds) een klein beetje balsem en daarmee blijven mijn lippen de hele dag perfect gehydrateerd. Rosebud Salve ruikt trouwens tamelijk sterk naar roosjes, maar smaakt verder nergens naar. Ik zou zeker even kijken of je de geur wel lekker vindt, want ik kan me voorstellen dat mensen die níet lekker vinden.

Al met al is Rosebud Salve zeker mijn all-time favorite, vooral als het aankomt op veelzijdigheid en gewoon een hele fijne werking. Ik ben heel blij dat ik op dit moment twee blikjes in huis heb, want dan is het heel wat gemakkelijker als er weer eens eentje kwijt is. Het enige 'nadeel' dat ik kan bedenken is de prijs: de originele versie kost geloof ik €9,95 maar er zijn ook andere versies verkrijgbaar (die een andere geur of smaak hebben) die €10,95 kosten. Ik kan me goed voorstellen dat je dat bedrag niet over hebt voor een lipbalsem, maar als je kijkt hoe lang je uiteindelijk plezier hebt van dit product vind ik het zeker het geld waard!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten