zaterdag 15 oktober 2011

MAC Complete Comfort Cream


Vaste lezeressen van Bellissima weten het misschien wel: mijn huid is écht een ramp. Hij is heel gevoelig, rood, dan weer droog en dan weer vet, ik word er gek van! Laatst vroeg ik aan een MUA bij MAC wat ik nou het beste met mijn huid kon doen en ze zei dat het rode -waarschijnlijk- komt omdat mijn huid niet genoeg gevoed word. En mijn Embryolisse dagcrème dan? Is die voor mij dan niet goed genoeg? Blijkbaar niet dus. Ik had een sample meegekregen en uiteindelijk heb ik deze crème gekocht. Ik ben echt blij dat ik deze crème gevonden heb, hij is heerlijk! Lees snel verder voor mijn review over deze crème!

MAC Complete Comfort Cream - Doosje en potje

MAC Complete Comfort Cream - 'dekseltje'

Het potje komt in een wit parelmoer-achtig doosje, zoals alle MAC verzorgings producten. Op het doosje staat MAC herhaaldelijk gedrukt. Dat vind ik heel mooi strak en stijlvol staan. Op de achterkant van het doosje staan de ingrediënten, en op de zijkant staat: Smooth over clean face and throat. Use day or night, under makeup or alone. Het potje zelf is wit, met een zwarte matte dop. Op het potje staat alleen maar MAC Complete Comfort Cream en voor de rest niks. Nice! Als je de dop open draait zie je een dekseltje, wat het product zelf beschermt. Ik heb een het een hele tijd gebruikt met het dekseltje erop, omdat ik altijd zuinig ben op mijn producten, maar later heb ik het dekseltje maar weg gegooid. Zoals ook in de inleiding staat, heb ik er een sample van gekregen. Maar toen ik die gebruikte kreeg ik wel wat kleine puistjes op mijn gezicht. Zelfs op mijn wangen, wat ik nooit heb. Maar toen ik wat minder van de crème ging gebruiken trok dat al snel weg! Later vroeg ik dat ook aan diezelfde MUA die me toen hielp en die zei ook dat ik er waarschijnlijk teveel van gebruikte. Dit zegt MAC over het heerlijke spul:
 'A moisturizer formulated to instantly rehydrate the skin and provide immediate and ongoing relief from redness and irritation. Ultra-creamy, provides high-comfort wear while providing sensitive skin with the soothing benefits associated with its calming plant-and marine-based formula.'

MAC Complete Comfort Cream - Potje open

MAC Complete Comfort Cream - Product

Ik gebruik de crème als dag én nacht crème, nadat ik mijn huid heb gereinigt. Hij is echt heerlijk, je huid voelt gelijk heel erg gevoed aan. Het enige nadeel die ik kan bedenken is dat het in een pot zit, en niet in een tube. Dat is niet zo hygiënisch als een tube, omdat je er steeds met je vingers in moet. De crème is niet wit zoals je ziet, maar een beetje beige achtig. De crème is echt heerlijk romig. De geur is ook heel lekker, fris, en blijft wel een tijdje hangen als je het op hebt gebracht.

Ik kan je deze crème echt aanraden als je een lekkere voedende dag- en nacht crème wil hebben, maar niet als je er niet zoveel geld voor een dag- en nachtcrème over hebt. Als ik zou moeten kiezen tussen Embryolisse en MAC CCC, zou ik voor MAC kiezen, want de crème van MAC vind ik lekkerder, er blijft geen vettig laagje achter, wat bij Embryolisse wel het geval is. De MAC Complete Comfort Cream kost €34 euro, en is verkrijgbaar bij de MAC counters.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten