woensdag 26 oktober 2011

Promises, promises


Je kent het wel: het is weer 1 januari en het ziet er zo naar uit dat je voornemens dit jaar weer hetzelfde zijn als afgelopen jaar. Ook al is het geen nieuwjaar, ik ga jullie toch wat tips geven hoe je realistische doelen, want dat zijn voornemens eigenlijk, op je lijstje kan zetten en ik zal jullie ook mijn voornemens vertellen die ik dit schooljaar graag zou willen bereiken! Lees snel verder!


Ten eerste is het best wel een kunst om voor jezelf goede doelen te stellen, want wat wil je dit jaar eigenlijk bereiken? Wat is belangrijk voor je? Is het wel realistisch? En wat zul je er allemaal voor moeten doen? Dat zijn de vragen die je jezelf zou moeten stellen. Maak dus eerst een lijstje van de dingen waaraan je meer aandacht wil besteden, bijvoorbeeld school, sport, ontspanning, je vrienden of reizen; net wat je wilt.
Bij dit lijstje kun je dus gaan bedenken wat je ermee wilt bereiken. Wil jij graag een 8 voor bijvoorbeeld Nederlands staan op je examenlijst of wil jij graag nog minstens twee langen bezoeken, dan schrijf je dit op. Zorg hierbij dat het mogelijk is, en als er eventueel andere dingen voor moeten gebeuren, schrijf dit dan ook op. En zo ben je, zonder dat je het doorhebt, bezig met wat je wilt bereiken. Denk echt goed na over wat mogelijk is, en kan dat wel allemaal tegelijk? Dan kun je uiteraard nog wat andere dingen erbij zetten en eventueel wat schrappen of aanpassen.



Wat zijn nou eigenlijk mijn voornemens voor dit schooljaar?

Nummer 1 en dat is dan ook echt iets waar ik hoge prioriteit aan stel, dit jaar slagen met mijn examen, ik zou echt niet nog een jaar op deze school willen zitten en zal er dan ook alles aan doen om te slagen!
Daarna komt toch wel een beetje evenwicht vinden tussen ontspanning en stress, dit wil bij mij nog wel eens misgaan en dat kan ik echt niet gebruiken aangezien dit een belangrijk jaar is! Af en toe relaxen is dus zeer belangrijk! Dan volgt natuurlijk mijn lust en mijn leven, turnen, hier wil eigenlijk een beetje proberen om eruit te halen wat erin zit aangezien ik geloof dat er nog veel in zit, en ik nog veel kan leren. Ook wil ik zorgen dat er van mij altijd minstens een artikel per week online komt op Bellissima!
Geld hebben is niet alles maar het kan wel handig zijn, daarom wil ik zorgen dat ik meer werk heb, dus meer geld en veel sparen!
Zoals bij turnen al gezegd wil ik eigenlijk overal eruit halen wat erin zit, dit ook met vriendschappen, want ik moet eerlijk toegeven: ik geloof niet in voor altijd, en er zijn maar weinig mensen die ik echt vertrouw. Dan zul je wel denken dan zal het wel saai zijn, maar dat je niet iedereen 1-2-3 vertrouwd betekent nog niet dat je geen lol kunt hebben met die mensen!
Daarnaast wil ik gewoon ook echt heel heel heel erg graag stoppen met nagelbijten, maar dat is al enkele jaren het geval en het is nog steeds niet gebeurd, wat erg jammer is...



Ik hoop dat ik deze voornemens een beetje trouw blijf, en ik zal jullie op de hoogte houden van eventuele ontwikkelingen!


Wat zijn jullie voornemens voor dit schooljaar?


Liefs,
Marieke!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten