woensdag 5 oktober 2011

DIY: Gezichtsmasker


Elke zondagavond is het zover; ik maak even tijd voor mezelf en neem een uitgebreide douche (aangezien wij geen bad hebben -.-) met alles erop en eraan. Mijn gezicht verzorg ik dan vaak door middel van een scrub en een masker. Deze kun je natuurlijk in de winkel kopen, maar het is ook superleuk om zelf je eigen maskertje of scrub te maken! Vandaag laat ik aan jullie mijn favoriete Do It Yourself-maskertje zien!



Voor het maskertje heb je nodig: -Yoghurt -Olijfolie -Groene thee-zakje Je pakt een klein kommetje en doet daar een beetje yoghurt in (gebruik echt niet te veel want het is al snel genoeg), en iets minder olijfolie. Vervolgens pak je een droog theezakje van bij voorkeur groene thee (onder andere vanwege het feit dat daar veel antioxidanten in zitten) en deze snijd je open en de theeblaadjes doe je vervolgens bij de olijfolie en de yoghurt. Het is lastig om jullie bepaalde verhoudingen te geven aangezien bij iedereen de huid anders is en er een andere hoeveelheid goed is. Wel raad ik je aan om als je een vette huid niet te veel olijfolie te gebruiken en om bij een droge huid juist iets meer olijfolie toe te voegen. Je kunt eindeloos variƫren met dit masker! Twee fijne toevoegingen vind ik honing (want deze maakt je huid lekker zacht) en citroensap (want daardoor word je huid extra glad en egaal) op de foto's heb ik het masker met citroensap gebruikt.



Het maskertje is goed aan te brengen en blijft redelijk goed zitten. Ik laat het maskertje ongeveer 15 tot 20 minuten op mijn gezicht zitten en spoel het dan weer af met water. Wat wel irritant is aan dit maskertje is dat de theebladeren overal blijven zitten, net als wanneer je glitters gebruikt, maar als je goed spoelt gaan ze allemaal weg! Dit Do It Yourself maskertje is zeker een aanrader want na afloop is mijn huid lekker zacht en ziet het er gezond en stralend uit! liefs, Marieke!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten