woensdag 30 november 2011

Missha Perfect Cover BB Cream


Je hoort de laatste tijd erg veel over BB-creams in beautyland, maar eigenlijk is het nog een beetje een onbekend product: "wat is het nou precies, en werkt het nou echt zo fijn?" is wat veel mensen zich volgens mij wel afvragen. Vandaag ga ik met jullie mijn ervaring delen over de BB cream van Missha en tevens mijn favoriete 'foundation'. Lees snel verder!

De letters BB komen van Blemish Balm, en het komt oorspronkelijk uit Duitsland. BB cream is eigenlijk bedacht voor mensen die een laserbehandeling hebben ondergaan om zo de huid te herstellen en egaal te maken, maar omdat het daardoor ook je huid ietsje lichter maakt zijn ook veel Aziaten dol op de BB creams. Ondertussen is de trend overgewaaid naar het westen en zie je veel meer BB creams. BB creams zijn eigenlijk een combinatie van zonnebrand, dagcrème en foundation en dit is natuurlijk erg ideaal!  Ik heb een tijd terug via eBay mijn eerste BB cream van Missha gekocht en was er zo weg van dat ik ondertussen ook een tweede BB cream heb aangeschaft!



De eerste tube was niet erg groot (20 ML) maar is ondertussen wel echt bijna op. Ondertussen heb ik alvast een nieuwe tube besteld en deze is maar liefst 50 ML en daar verwacht ik dan ook wel even mee vooruit te kunnen! De kleur 021 Light Beige is voor mij de goede kleur, al twijfelde ik eerst wel of die misschien te licht zou zijn is dit absoluut niet het geval.

Je hebt voor je hele gezicht ongeveer iets meer dan een erwtje nodig. De foundation heeft geen vervelende geur, het ruikt heel erg clean maar niet op een ziekenhuismanier. Zoals je misschien wel kunt zien aan het moedervlekje links en rechts op de foto's hieronder dekt de foundation redelijk goed, eigenlijk precies hoe ik het wil want mijn huid hoeft ook niet helemaal 'perfect' te zijn. Ik vind het ook erg fijn dat de foundation de eigenschap heeft dat die mijn huid laat 'stralen'.



De foundation trekt bij mijn huid snel in, maar ik merk wanneer ik deze foundation bij een vette huid (mijn zusje) aanbreng dat het erg gaat glimmen. Dat maakt het ook zo dat de foundation bij de vette huid waarschijnlijk minder lang blijft zitten dan bij een gewone/gemengde huid. Een leuk pluspunt van deze foundation is dat mijn huid er beter van is geworden, althans dat is mijn gevoel dit kan natuurlijk ook aan andere factoren liggen, maar sinds ik deze foundation dagelijks gebruik lijkt mijn huid echt vooruit te zijn gegaan!

Waar ik mijn eerste BB cream heb gekocht weet ik niet meer precies maar de tweede heb ik bij de Ebayverkoper Sing-Sing-Girl gekocht voor $14,37 dat is omgerekend 10,75 €. Dat is zeker geen verkeerde prijs voor maarliefst 50 ML en je hebt er geen verzendkosten. De service was erg goed en ik kreeg het snel binnen samen met wat testertjes!

Al met al is dit zeker een favoriet, het is goed voor je huid en laat je huid echt stralen! Echter zal ik mensen met een vette huid deze BB-cream niet aanraden!

Liefs,
Marieke!

Ps. Ik gebruik in dit artikel het woord Foundation voor deze BB cream, dit komt omdat ik het als foundation gebruik en omdat ik de benaming daardoor wat fijner vind klinken. Officieel is het een BB cream en dus géén foundation!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten