zaterdag 5 november 2011

Paula's Choice 1% Beta Hydroxy Acid Lotion


Een tijdje geleden kreeg ik het genoegen om een product van Paula's Choice te testen, en ik was enorm blij dat ik die mogelijkheid kreeg. Ik heb toen wat informatie over mijn huid opgestuurd en een tijdje later kreeg ik de "1% beta hydroxy acid lotion" opgestuurd. Het product heb ik nu al een tijdje in huis en ik zal hem vandaag voor reviewen met een uitleg over het 'soort product' omdat ik vrij zeker weet dat zo'n product niet vaak word gebruikt, terwijl het wel een hele fijne aanvulling is op je skin routine! Lees snel verder.


De 1% beta hydroxy acid lotion (in het vervolg afgekort als BHA) is voor velen een heel apart product; het is namelijk een exfoliant. Een exfoliant exfolieert je huid, wat vaak wordt 'vereenvoudigd' met scrubben. Het verschil tussen een scrub en een exfoliant zit hem in de manier van het 'losmaken' van het bovenste huidlaagje. Bij een scrub wordt dat gedaan door een soort 'schuureffect', bij een exfoliant door chemische processen waardoor je bovenste huidlaagje als het ware losweekt. Hierdoor kunnen je volgende producten beter doordingen in je huid en hun werk zo beter doen. Als je een exfoliant wilt kopen, heb je bij Paula's Choice een aantal keuzemogelijkheden. Naast de beta hydroxy acid heb je ook een alfa hydroxy acid, waarbij het verschil zit in de oplosbaarheid: de beta-variant is oplosbaar in vet, de alfa-variant in water. Daardoor is de beta-variant beter geschikt voor een vette huid en is de alfa-variant eerder voor een droge huid. Daarnaast heb je een verschil in percentage zuur, wat ervoor zorgt dat je huid sterker of minder sterk geexfolieerd wordt.




De 1% BHA lotion is een heerlijke luchtige crème die lekker smeert, snel intrekt op je huid en verder mat opdroogt. Je kunt de lotion één of twee keer per dag aanbrengen, en afhankelijk van hoe gevoelig je huid is kan je het ook rondom je ogen gebruiken, zo lang je uit de buurt van je oogleden en je ogen zelf blijft. Je brengt de lotion aan nadat je je gezicht hebt gewassen en nadat je tonic is opgedroogd. Als de lotion is opgenomen kun je een ander product, zoals een moisturizer, serum of oogcrème aanbrengen.

Wat ik meteen merkte toen ik de lotion gebruikte, is dat mijn huid na gebruik heerlijk zacht en gevoed aanvoelde. Toen ik het product een tijdje gebruikte werd het aantal onzuiverheden minder en mijn poriën leken minder groot dan voorheen. Daarnaast leek mijn huid een stuk stralender en gezonder, wat natuurlijk komt omdat de 'doffe' bovenlaag van je huid dus regelmatig wordt verwijderd. Ik ben dus heel tevreden met deze lotion, en ik zal hem dan ook met liefde door blijven gebruiken!
De 1% beta hydroxy acid lotion van Paula's Choice kost €21,50 en in een flacon zit 118 mL.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten