zondag 6 november 2011

DKNY Pure


Een geur maakt je outfit helemaal af, en veel mensen hebben hun signature scent. Soms denk ik dat parfum toch wel ontbreekt op Bellissima, maar ik vind het dan ook enorm lastig om geuren te omschrijven. Vandaag ga ik toch een poging wagen en het hebben over DKNY Pure, een van mijn favoriete parfums die ik een tijd geleden heb gekregen in een goodiebag, en die ik sindsdien heel regelmatig gebruik! Lees snel verder om meer te weten te komen over deze geur.


Toen ik de goodiebag een tijdje geleden ontving was ik heel blij verrast dat deze geur erin zat! Ik had hem namelijk eerder geroken en het was me bijgebleven dat ik dit parfum heerlijk vond, en dat kan goed kloppen als ik kijk naar de geurnoten van dit parfum. De topnoten bestaan uit light florals, lotus bloem en bulgaarse roos, wat ervoor zorgt dat het parfum licht en bloemig is als je hem opspuit. Voor de hartnoten is gekozen uit jasmijn, fresia en orchideeƫn, waardoor de geur iets warmer en zwaarder wordt na een half uurtje. Uiteindelijk bestaan de basisnoten van Pure uit witte amber en sandelhout, wat zorgt voor een warme, houtachtige geur die lang om je hangt.



Niet alleen de bovenstaande geurnoten zijn te ruiken in dit parfum. Elke flacon bevat ook een druppel vanille, wat de geur over het algemeen wat zoeter maakt. De vanille is afkomstig van de vanilleboon-boeren uit Uganda, die voornamelijk vrouwen zijn. CARE is een goed doel dat deze vrouwen helpt om hun inkomsten veilig te stellen en hun leefomstandigheden te verbeteren. PureDKNY is partner van deze organisatie en draagt door alleen deze vanille te gebruiken, een steentje bij om de organisatie uit te breiden.
Dit maakt Pure niet alleen 'gewoonweg' een geur, maar meer een soort statement. "Just a small thing can make a huge difference, one drop at a time." Niet alleen de geur steunt een goed doel, maar daarnaast is ook de verpakking gemaakt van 100% recyclebaar, net zoals de inkt en het karton van het doosje.

Al met al: Pure is een heerlijke zoete en bloemige geur die overgaat in een wat warme, houterige geur. Ik ben dol op de geur omdat hij toch wat lichter is dan de meeste geuren die ik lekker vind, maar zeker niet aan die andere geuren onderdoet. Dit parfum is verkrijgbaar bij alle parfumerieĆ«n in 30 mL voor €38, 50 mL voor €56 en 100 mL voor €78.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten