woensdag 1 februari 2012

DIY Maskertje #2


Een tijdje terug vertelde ik jullie al dat ik het erg leuk vind om zelf maskertjes te maken, zo konden jullie hier al een 'maskerrecept' van mij lezen. Laatst heb ik weer zelf een maskertje gemaakt en vandaag laat ik jullie een totaal ander recept zien voor een lekker gezichtsmaskertje: namelijk een recept voor de gemengde of vette huid. Lees snel verder om te kijken hoe je dit masker in elkaar zet!



Het maskertje dat ik jullie vandaag ga laten zien is vooral geschikt voor een gemengde huid. Het masker is enorm effectief tegen oneffenheden en een onzuivere huid, en is daarom ook geschikt voor de wat vettere huid! Om het masker te maken heb je de volgende ingrediënten nodig:
  • Een beetje brinta of bambix
  • Citroensap
  • Honing
  • Melk


Doe alle ingrediënten bij elkaar en zorg dat de verhoudingen een beete kloppen, dit is elke keer verschillend en ik heb niet precies bijgehouden hoeveel ik overal van heb gebruikt. Het is de fijnste substantie als het een beetje vloeibaar is maar niet tè vloeibaar: het masker moet wel te bewegen zijn, maar de substantie moet niet van je gezicht af lopen! Als alles bij elkaar zit ziet het masker er niet echt lekker uit, haha!



Als je het maskertje op je gezicht hebt ziet er ook niet echt lekker uit, gelukkig heb je geen last van vieze geurtjes. Het is ook erg fijn dat dit masker niet van je gezicht af drupt, dit heb ik bij veel (DIY) maskertjes wel.
Nadat je het masker er ongeveer een kwartiertje op hebt zitten kun je het er weer afhalen.
Als het goed is is het masker een beetje gaan 'trekken', dit vind ik zelf geen vervelend gevoel maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen dit niet zo fijn vinden.



Als het maskertje eraf is voelt je huid superzacht aan. Wel raad ik het aan om daarna je gezicht goed in te smeren met crème. Ik merk ook dat er wat oneffenheden wat minder opvallend zijn geworden, dat is natuurlijk altijd fijn!

Doordat het maskertje gaat trekken en je huid toch eigenlijk ook wel ietsje droger maakt is het zeker niet geschikt voor de droge huid! Voor een vette huid zou je het eventueel wel kunnen gebruiken. Heb je nou een gemengde huid met een paar hele droge plekjes, dan kun je die plekjes misschien beter ontwijken met dit masker.

Hebben jullie nog tips voor een DIY maskertje?

Liefs,
Marieke!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten