maandag 13 februari 2012

LUSH Angels On Bare Skin Reiniger


Dat Lush een aantal heel fijne producten in het assortiment heeft zitten, weten we allemaal wel. Ik was een poosje geleden op zoek naar een fijn product om mijn huid mee te reinigen en op het Lush-forum raadden veel mensen mij -met mijn wat aparte huidje- aan om Angels On Bare Skin te proberen: een zachte reiniger die lekker mild is en dus ook voor wat gevoelige huidjes prima werken! Ik heb de reiniger nu al een poos in huis en vandaag ga ik hem aan jullie laten zien...

Wat ik in een cleanser zoek is niet heel lastig: ik wil een milde reiniger die ervoor zorgt dat mijn huid na het wassen lekker fris aanvoelt, en vooral niet droog is. De meeste reinigers zijn echter toch wat te agressief en drogen mijn -al wat droge en gevoelige- huidje toch nog wat uit. Als een reiniger mijn huidje lekker zacht achterlaat, ben ik al zo goed als tevreden!



Angels on Bare Skin is net wat anders dan je normaalgesproken van een reiniger zou verwachten: het product zit in een zwart, stevig (recyclebaar) plastic doosje met een sterke schroefdop. Heel handig, want zo kan er geen water bij het product komen (tenzij je de dop er natuurlijk af laat). Een van de belangrijkste punten bij AoBS is het voorkomen dat er water in het potje komt: zorg ervoor dat je telkens met droge handen het potje in gaat, en het product zal vele malen langer meegaan dan op de verpakking staat! Komt er echter (al is het maar een beetje!) water bij, dan moet je snel werken om je reiniger op te maken. 



LUSH vertelt over AoBS het volgende:
Als je er voor kiest om dit niet te gebruiken vanwege het vreemde uiterlijk van het product, is dat heel erg jammer. Vooral jammer voor je huid. Als je wilt dat je huid zacht is, alsof engelen zijn nedergedaald en je wangen hebben gekust, dan wordt het tijd dat je je vooroordelen aan de kant schuift. Was je gezicht iedere morgen met onze rozen en lavendelscrub en je praat nooit meer over een vreemd uiterlijk. Wrijf een hoeveelheid ter grootte van een erwt met een paar druppels water tot een pasta, en masseer dit zachtjes over je vochtige huid. Spoel af en voel eens hoe zacht onze engeltjes voor je zorgen.
Als je niet bekend bent met nieuwe producten en niet open staat voor verandering zou een reiniger in vaste vorm best een probleem voor je kunnen zijn, want je gebruikt het nou eenmaal op een heel andere manier dan een vloeibare reiniger. Dat wil zeker niet zeggen dat een van de twee een betere manier is, want als je dit product eenmaal gewend bent vind je het geen probleem om een vaste reiniger te gebruiken!


AoBS is dus een rozen- en lavendelscrub (wel een hele zachte) die je gezicht heerlijk reinigt! Je pakt een klein beetje product uit het potje, lengt het in je hand zachtjes aan met water en brengt dat vervolgens met ronddraaiende bewegingen aan op je gezicht. Mijn favoriete manier is echter mijn gezicht nat maken en vervolgens met het 'droge' product eroverheen gaan aangezien dat in mijn ogen gemakkelijker aanbrengt.
Wat ik merk als ik de reiniger gebruik is dat de reiniger inderdaad lichtjes scrubt en dat een aantal bultjes op mijn kaak duidelijk gladder wordt. Mijn huid droogt niet uit door de scrub, en is ook totaal niet gevoelig na gebruik! Ik moet wel erbij zeggen dat ik wel altijd nog een dagcrème moet gebruiken voor de extra hydratatie. De rozen in dit product (hé, dat heb ik al eens eerder verteld bij de To Die For Roses Facial Purity Bar!) zorgen ervoor dat de roodheid zachtjes uit mijn huid wegtrekt en mijn huid nét dat beetje egaler maakt! I love it!

LUSH Angels On Bare Skin is verkrijgbaar bij alle LUSH filialen en via hun webshop en kost €9,50 per 100 gram! Je doet echter lekker lang met het product (als je voorkomt dat er water in het potje komt!) en dan valt die prijs reuze mee.
Hebben jullie al eens een reiniger van LUSH geprobeerd? Zo ja, welke was dat, en hoe beviel die?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten