zondag 5 februari 2012

The Beauty Bakery: Whipped Skin Frosting


Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar door die kou die de afgelopen week op ons heeft ingebeukt voelt mijn huid verschrikkelijk droog aan. Toen ik zag dat het had gesneeuwd aan het begin van de week, voelde ik mijn nagelriemen spontaan scheuren, waarna het niet lang duurde voor mijn benen gingen jeuken van de droogte. Tijd om daar wat aan te doen dus! Gelukkig heb ik een enórm fijn product van TheBeautyBakery in mijn stash liggen die perfect is voor een droge huid en dus heel fijn past bij de tijd van het jaar! Lees snel verder voor de review over dit heerlijke product!

Allereerst zal ik even proberen uit te leggen wat een Whipped Skin Frosting nou precies is, en ik denk dat dat het best gaat aan de hand van de beschrijving die te vinden is op de productpagina in de webshop:
Deze fluffy whipped butter heeft een luchtige, slagroomachtige structuur en bestaat voor maar liefst 80% uit zuivere fairtrade sheabutter. And that's a lot! Sheabutter is een superieure vochtinbrenger met intensief voedende en genezende eigenschappen. Amandelolie en Vitamine E zijn toegevoegd om hun beschermende en herstellende werking. Een magische formule met een shitload aan belangrijke vitamientjes, geklopt tot een decadente skinfrosting die je huid onweerstaanbaar zacht maakt en die een gezonde, sexy glow geeft.


Nu je ongeveer weet wat een skin frosting nou precies inhoudt, kan ik beginnen met mijn ondervindingen! De frosting zit in een stevig, plastic potje met een mooie witte deksel. Op het potje zit een etiket waarop staat met wat voor product je te maken hebt en tevens staan daar enkele ingrediënten op! In het potje zit ongeveer 200 mL frosting, een lekkere grote hoeveelheid fluffy goodness in een potje! De ingrediënten van de frosting zeggen denk ik al genoeg: sheabutter is enorm voedend en is een wondermiddel tegen een droge huid. Voeg daarbij amandelolie en vitamine E, die huidverslapping en huidveroudering beloven tegen te gaan en je krijgt een killer combination die zorgt voor een heerlijke gevoede, stevige huid!



De substantie van de frosting is een beetje lastig te omschrijven als je niet precies weet wat een frosting precies inhoudt: het is een combinatie van de dichtheid en het 'gevoel' van boter, maar ook wel de luchtigheid van een mousse! Klinkt een beetje tegenstrijdig en dat is het ook wel. Je kunt het denk ik het best bekijken als een stevige, compacte mousse die tegelijk luchtig is! Je krijgt de frosting gemakkelijk met een vinger uit de verpakking, en als het product eenmaal op je huid zit begint het langzaam een beetje te smelten: hierdoor krijg je niet een bodybutter-gevoel, maar eerder het gevoel van een voedende olie op je huid! Een boter voedt natuurlijk al erg goed, maar een olie klaart dat klusje nog vele malen beter. De frosting trekt verder vrij snel in mijn huid in, wat gezien de olie best fijn is!

Mijn frosting heeft de geur (ik wilde bijna smaak schrijven!) van Pink Sugar: denk een beetje aan een snoepwinkel, zoetigheid en een suikerspin! Als je echter niet zo'n zoetekauw bent en liever een ander geurtje hebt, heeft TheBeautyBakery nog een aantal andere lekkere varianten te koop staan!
Wil je ook je huid eens goed verwennen tijdens deze koude dagen, dan raad ik zeker aan om je met ten minste één variant eens lekker te verwennen! De Frostings zijn hier verkrijgbaar in twee formaten: 100 mL en 200 mL, voor 7,50€ en 12,50€!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten