vrijdag 30 september 2011

Trendlist: Autumn/Winter '11'12


Ik denk dat de meeste van jullie mij voor gek uitmaken als ik dit zeg, maar ik doe het toch maar: ik hou van de herfst en de winter! Ik vind de natuur buiten veel mooier, ik hou van sneeuw (oké, regen in de herfst vind ik echt verschrikkelijk), ik ben gek op lekkere sjaals en ik kan intens genieten van een kopje warme chocomel als ik thuis kom na het fietsen. Maar als je mij érgens blij mee kunt maken, dan zijn dat de herfst- en wintercollecties van de modeindustrie wel! Ik vind het heerlijk om een lekker vest, een sjaal, dikke sokken en een mooie, warme jas aan te hebben en ben dan ook elk jaar weer blij als de klamme, hete zomer voorbij is en het wat koelere weer terugkomt! Vandaag ga ik jullie de trends op fashiongebied van komende herfst- en winter laten zien! Kijk mee en geniet!


Kant
We beginnen meteen met één van mijn favorieten tussen de trends: kant! Deze winter mogen alle kleuren en maten, dus kijk eens goed rond voor een leuke kanten top of een mooi jurkje! Ik heb ze al in veel verschillende soorten en maten in de winkels zien hangen, dus het zal niet lang duren voordat ik een kanten item in mijn bezit heb.



Leer
Leer is meteen al wat minder "mij" omdat het voor mij eigenlijk wat gewaagd is. Ik vind het vaak supergaaf als ik andere meiden zie lopen met een leren broek of rok, maar ik denk dat ik dat (nu in ieder geval) nog niet aan durf. Wie weet wat er gaat komen! Ik draag trouwens wel heel graag leren jasjes en mooie leren accessoires.



Sequins (pailletten) 
De pailletten-items van dit seizoen vind ik echt geweldig! Pailletten geven dat topje, dat jurkje of die blazer net wat extra's en ze zijn gewoonweg heel goed draagbaar. Natuurlijk zijn de gouden exemplaren niet helemaal geschikt voor school of je werk, maar denk eens aan de feestdagen in December! Ik weet in ieder geval al waar ik naar op zoek ga!



Retro
De Retro-look is volgens mij echt zo'n look waar je van houdt, of die je haat. Ik vind de look zelf heel leuk uitzien, maar ik denk dat ze voor mij vaak wat vormloos zijn en mijn figuur niet zo goed laten uitkomen. Ik ben in ieder geval heel benieuwd wat we van deze trend in de winkels zullen gaan zien.



Tartan Prints
Wederom een trend die ik gewéldig vind! Ik ben enorm fan van mooie ruitjes in classy kleuren, en alle bovenstaande items zouden zeker in mijn garderobe mogen komen... Jammergenoeg is mijn spaarpot daar niet echt op voorbereid. Dat wordt zoeken naar mooie knock-offs!



Navajo Prints
Een andere trend dit najaar is de Navajo-look. Waan je in de indianenwereld zonder het idee te krijgen dat je bij een verkleedfeestje zit! De bovenstaande laarzen vind ik in ieder geval echt heel leuk, maar ook lekkere truien of vesten in dit thema zullen niet misstaan denk ik. En wat dacht je van Kiboots? Ik ga zeker kijken of ik een leuk navajo-item kan vinden.



(Bordeaux)Rood, Okergeel en Blauw
Rood, geel en blauw vormen de 'basis'-kleuren van de gekleurde items deze winter, en laten dit nou precies de kleuren zijn die ik graag draag! Mensen die mij in real kennen weten dat ik graag donkerblauw draag, en ik heb voor deze winter mijn eerste gele en rode items alweer gescoord. Binnenkort laat ik die jullie eens zien in een outfit-post, als het weer het tenminste toelaat.



Metallics
Metallic kleuren is een trend die ik op de catwalk enorm gaaf vind, maar waarvan ik niet zo goed weet hoe ik de trend zou moeten omzetten in een alledaagse look. Misschien een mooie, zilverkleurige trui op een eenvoudige jeans? Ik zal even moeten kijken hoe dat gaat uitpakken. Daarnaast is het mixen van metallics een grote trend! Combineer eens goud met zilver voor een frisse, shiny look!

 

Drukke printjes en patroontjes
De 'drukke printjes en patroontjes'-trend is denk ik de gemakkelijkste trend om mee te werken... Alles mag! Zoals je al bij Diane von Furstenberg en Stella McCartney ziet zijn bolletjes dit seizoen helemaal in. Stella McCartney combineert de stipjes nog eens met de sheer look, om het geheel een wat andere wending te geven. Verder zijn drukke 'abstracte' printjes een leuke opfleuring van je outfit en kun je een wat drukkere bloemenprint heel classy dragen.



(Faux) Fur
Tja, de fur look is een look die mij niet zo aanspreekt eigenlijk. Waarom? Nou, ik weet het niet, maar het idee dat je met een (al dan niet neppe) bontjas rondloopt vind ik gewoon een beetje raar. Het is mijn ding niet. Een kraag van bont vind ik dan wel nog oké, maar een hele jas vind ik maar niks, maar dat is natuurlijk wel mijn persoonlijke mening!



Doorschijnend
De laatste winter-trend heeft alles te maken met doorschijnende stofjes! Of je broek nou doorschijnt, of je top, alles kan. Ik vind de look in theorie erg leuk, maar ik denk dat ik in de winter zou bevriezen en dat het in mijn ogen eerder een leuk idee zou zijn voor de lente of de zomer.

Wat zijn jullie favoriete winter-trends? Hou je überhaupt wel van de winter, of heb je toch liever je zomergarderobe? Ik ben in ieder geval heel blij met deze trends! Natuurlijk moet je gewoon dragen wat je wil, maar nu weet je in ieder geval wel wat je in de winkels tegen kan gaan komen. Naast de bovenstaande trends zijn grofgebreide truien/vesten/jurkjes ook vrij veel te zien in de wintercollecties, en is het ook een trend om je kleding minimalistisch te combineren! Succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten