vrijdag 23 september 2011

CHI Silk Infusion Serum


Een tijdje geleden heb ik een CHI stijltang gekocht (waar trouwens ook nog een artikel over komt). En er liepen al rillingen over mijn rug toen ik op internet las dat die tangen 200 graden worden... Ik ben altijd heel erg voorzichtig met mijn haar, en al helemaal als ik tangen of een föhn gebruik. Het liefst doe ik er zoveel mogelijk hittebeschermend spul in, om mijn haar zo goed mogelijk te beschermen. Ik heb al van een paar vriendinnen meegemaakt dat ze hun haar écht goed verbrand hadden en dat het dus dood was. Dat wil ik voorkomen, en daarom wou ik nou een goed serum. Mijn keuze viel op CHI.


Het is een flesje van plastic, met een rode dop. De dop is handig, je kan er goed mee doseren. Deze dop past beter bij dit product dan bij MAC's Brush Cleanser, daar zit dezelfde dop op. Maar goed. Je hebt maar een heel klein drupje nodig voor je hele haar. De substantie is geel, en vloeibaar, maar niet zo waterig dat het van je hand af drupt. De geur is echt waar héérlijk, elke keer als ik het gebruik geniet ik er weer van. Het ruikt een beetje naar een mannengeurtje, maar het is echt heerlijk. Achterop staat: Apply a small amount into palm of hand and work evenly troughout the hair. Leave in and proceed with styling. Ik doe dus ook precies wat op het flesje staat; doe een beetje op m'n handpalmen, verdeel het een beetje over mijn handen en breng het vooral aan in de 'lokken', en niet boven op mijn hoofd. Als ik dat doe word het al snel vet.



Je kan het serum gebruiken op nat en droog haar, maar mijn voorkeur gaat uit naar nat haar. Omdat ik krullend haar heb gaat het al snel pluizen, en dit serum voorkomt het pluizen. Super! Ik breng het dan gewoon aan op dezelfde manier, maar dan ga ik nog wat vaker met mijn handen door m'n haar omdat ik dan het idee krijg dat het beter verdeeld word. En tsja, het voelt gewoon lekker! Je haar word er enórm zacht van, en het krijgt een mooie gezonde glans.



Dit heerlijke spul kostte €16,20 en ik heb het gekocht bij een kapper. Het is verkrijgbaar bij veel kappers en ook via internet. Ik kan het je echt aanraden als je met haartangen werkt, maar ook als je je haar alleen maar föhnt kan ik het je aanraden, het laat je haar er echt veel mooier uit zien. Dit spul kan je echt niet vergelijken met een Andrélon serum, dit doet zoveel meer met je haar. Je doet er lang mee, en dan vind ik de prijs alweer heel erg meevallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten