zondag 4 september 2011

TAG: Wat heb je liever?


Gisteren zag ik deze tag op PrettyBrilliant en ik vond hem zo origineel dat ik hem besloot over te nemen! Deze tag is qua vragen toch wel bijzonder vergeleken met andere tags en omdat ik op een paar vragen het antwoord niet meteen wist, leek het me leuk om daar eens over te brainstormen!


De spelregels: 
  • Vermeld en bedank degene door wie je getagged bent. Joyce, bedankt voor deze leuke tag!

  • Beantwoord de vragen, en niet smokkelen, dus bijvoorbeeld bij de vraag “Geen wenkbrauwen of een duidelijk zichtbare, zwarte snor” niet antwoorden geven als “geen wenkbrauwen, want die kan je toch weer bijtekenen” ;)

  • Tag een aantal andere beautybloggers, die deze tag nog niet gedaan hebben.

  • En als je wil kun je deze tag doen in een video, ook hele leuk!




Geen wenkbrauwen of een duidelijk zichtbare, zwarte snor? 
Hoewel ik zeker fan ben van mooie, strakke wenkbrauwen die je look echt afmaken, zou ik toch kiezen voor "geen wenkbrauwen". Waarom? Ik zou me vrouwelijker voelen zonder wenkbrauwen en zonder zwarte snor, dan mét zwarte snor én wenkbrauwen! Harsen, scheren, waxen of een dergelijke handeling mag natuurlijk niet bij deze blog, dus daarom kies ik toch voor de wenkbrauwloze variant!



Hele mooie gezonde perfecte nagels hebben maar nooit meer je nagels mogen lakken of zwakke ongezonde nagels die je wel mag lakken?
Dit is voor mij geen moeilijke vraag. Sinds ik met het Trind perfect system werk, draag ik vrijwel nooit meer nagellak omdat mijn nagels zo mooi zijn van zichzelf. Ja, natuurlijk draag ik af en toe nog een leuk kleurtje, maar het is niet zo (zoals vroeger het geval was) dat ik elke week drie verschillende kleuren nagellak droeg. Bovendien zijn je handen vaak je visitiekaartje, en dan zou ik liever mooie, nette, verzorgde nagels hebben dan slechte en zwakke nagels die ik wel zou mogen lakken. Ik zou dus kiezen voor hele mooie gezonde perfecte nagels, maar nooit meer je nagels mogen lakken!



Lang haar tot je voeten of gemillimeterd haar?
Ook deze vraag is voor mij niet zo moeilijk. Ik zou kiezen voor lang haar tot mijn voeten! Ik vind namelijk van mezelf dat ik, vooral zonder make-up, niet een 'typisch' vrouwelijk gezicht heb. Ik denk dat dat met gemillimeterd haar nog sterker geaccentueerd zou worden en ik denk dat dat mij zeker niet staat. Ik ga dus voor héél lang haar, want daar kun je nog altijd mee vlechten, opsteken (hoewel ik denk dat dat lastig word met mijn denkbeeldige haarlengte) en gewoon loshangen! Bovendien droomt elk meisje ervan rapunzel te zijn, toch?



Voor eeuwig met een smokey eye rondlopen of voor eeuwig geen oogmake-up meer gebruiken?
Als ik echt een signature-look zou moeten kiezen, dus géén oogmake-up of smokey eye, dan... nou, dat weet ik zo net nog niet. Smokey eyes vind ik prachtig en je kunt er veel kanten mee op, heel subtiel, maar ook als party-look. Maar de keerzijde is... zou ik daar nog mee willen lopen als ik tachtig ben? Ik weet het zo net nog niet. Ik denk dat ik dan toch kies voor géén oogmake-up, omdat je dan eigenlijk een eeuwige nude-look draagt. Bovendien, voor eeuwig een smokey eye, betekent ook dat je 's nachts, als je slaapt, je volledige oogmake-up moet dragen, en ik denk niet dat mijn ogen dat leuk gaan vinden!



Heel erg rode wangen of een grauw gezicht zonder kleur?
Deze vraag is niet zo moeilijk! Ik zou, hoewel ik niet echt blij ben met de rode wangen die ik heb, tóch voor de rode wangen kiezen! Ik heb een hele lichte huidskleur en ik weet van mezelf dat ik echt een spook lijk als ik geen 'kleur' in mijn gezicht heb. Een lastige keuze is het dus niet voor mij, gewoon lekker rode wangetjes!



Geen cosmetica meer gebruiken of alleen nog maar cosmetica gebruiken dat op dieren is getest?
Eeks, dat is toch wel een lastige, aangezien ik dol ben op cosmetica maar niet vind dat dieren mogen lijden onder mijn 'luxe'. Toch blijf ik bij mijn principe en zou ik dan geen cosmetica meer gebruiken! Ik hou gewoon teveel van diertjes om ze pijn te doen zodat ik wat op mijn gezicht kan kliederen.



Gelige tanden met een perfect recht gebit, of scheve tanden die wel mooi wit zijn?
Aangezien ik vroeger altijd héle scheve tanden had (lees: ik had een overbeet van meer dan een cm en mijn tanden stonden flink uit elkaar), ga ik zonder moeite voor de gelige tanden met een perfect recht gebit. Er zijn genoeg mensen met wat gelige tanden, dus heel erg zal het niet opvallen. Ik denk dat ik een scheve-tanden-fobie heb opgelopen vroeger, want ik vond mijn gebit altijd verschrikkelijk. Nu staan mijn tanden recht en is mijn gebit prima, al zeg ik het zelf! Bovendien zijn gelige tanden vaak net wat gezonder dan witte tanden, dus dat betekent minder horror bij de tandarts!



Voor 1 dag op je school/werk verschijnen met een niet draagbare look, en raar opkijken als mensen er wat van zeggen of die dag zogenaamd ziek zijn.
Ik hou wel van wat minder draagbare looks! Ik zou er geen probleem mee hebben om met een opvallende smokey eye naar school te gaan of een gekke, felle kleur op mijn ogen te dragen. Hoewel... als ik allemaal glitter op mijn wangen zou hebben en lippen in een rare kleur zou hebben, dan zou ik wat minder blij zijn en me misschien toch maar ziek melden... Ik denk dat ik die dag dus even een dagje vrij neem!



Nooit meer nagellakremover mogen gebruiken (dus gewoon wachten tot je nagellak afbladderd of het er afkrabben) of iedere dag opnieuw je nagellak er af moeten halen?
Zonder enige twijfel zou ik dan elke dag opnieuw mijn nagellak er af halen! Ik gruwel van nagellak die al twee weken aan het afbladderen is op je vingers, en als ik zelf in mijn nagellak een paar chips ontdek haal ik alle nagellak meteen eraf. Lang leve de nagellakremover!



Een bodylotion gebruiken die de huid ontzettend zacht, mooi en gezond maakt maar wel ontzettend stinkt, of een bodylotion gebruiken die heel lekker ruikt (waar je wel de hele dag aan zou kunnen snuiven) maar verder niet zo veel doet voor je huid?
Ik ben dol op lekkere geurtjes, maar ook op een zachte huid. Vooral mijn onderbenen zijn gauw droog en kunnen zelfs gaan schilferen. Het enige probleem is dat ik het verschrikkelijk vind om stinkende producten te gebruiken, ook al doen ze heel veel voor mijn huid. Als ik echt eczeem zou hebben of krijgen, dan zou ik toch gaan voor de bodylotion die mijn huid ontzettend zacht, mooi en gezond maakt, maar aangezien ik het grootste deel van de tijd toch geen huidproblemen heb, ga ik toch voor een bodylotion die lekker ruikt maar die verder niet zo veel doet voor mijn huid!




Je haar in een kinky kleur verven (denk als fel roze, groen) of grijs?
Mooi grijs is niet lelijk, maar ik denk dat ik het niet leuk zou vinden om mijn hele leven al met grijs haar door te brengen. Dan zou ik tóch voor een kinky kleur kiezen! Violet, donkerblauw of knalrood! Het is niet dat ik grijs haar niet mooi vind, maar het is nu zeker niet mijn eerste keuze.



Je gezicht nooit meer scrubben of alleen nog maar je gezicht mogen scrubben met echte suiker/zout korrels? 
Niet lastig: gewoon scrubben met suiker- of zoutkorrels! In veel (natuurlijke) scrubs zit ook zout of suiker verwerkt en ook die scrubs zijn gewoon heerlijk in het gebruik! No problemo, ik ga voor suiker! Niet alleen is de scrub gewoon prima, het ruikt ook heerlijk! (Zee)Zout is trouwens enorm goed tegen puistjes, dus waarom niet?



Een vreselijk hoerige lipliner om je mond, of uitgelopen panda ogen?
Uitgelopen panda-ogen please! Als er íets is dat ik oncharmant is, vind ik het donkere lipliner om je mond! Mensen die zo'n lipliner dragen moeten het gewoon zelf maar weten, maar mij zul je hier niet mee zien lopen.



Nooit meer cosmetica kopen bij de parfumerie (Douglas, Sephora, enz) of nooit meer bij de drogist? 
Dit is wel een lastige, aangezien ik gek ben op luxe producten, maar omdat het dan ook wel meteen een duur grapje word. Toch zou ik nooit meer wat bij de drogist kopen, omdat veel luxere merken kwalitatief toch een stuk beter zijn. Maar toch, ik zou Catrice en Gosh zeker missen! Ik ben nou eenmaal gek op MAC, Chanel, Dior en Urban Decay. Heel positief: in de assortimenten van luxere merken zitten vaak meer kleuren, waardoor er vaak wel een matchende foundationkleur voor jou tussen zit!



De komende 1,5 jaar geen make-up meer kopen (alleen geen make-up dus, verzorging mag wel!) of je hele stash inleveren (dus ook verzorging) maar daarna direct voor 250 euro alvast wat nieuwe dingen kopen? 
Dit is niet zo'n lastige vraag voor mij! Hoewel ik gék ben op make-up en ik het heel leuk vind om nieuwe nagellak te shoppen, zou ik toch anderhalf jaar geen make-up meer kopen. Goed voor mijn spaarpot en goed voor de producten die ik nog in huis heb, want die zou ik dan veel meer gebruiken!


Vinden jullie het leuk als ik vaker zo'n tag beantwoord? Misschien krijgen jullie zo een beter beeld over mij en ik denk dat een persoonlijke touch ook wel eens leuk is! Ik ga tags niet te vaak doen hoor, maar af en toe als afwisseling lijkt me wel wat.

Bij deze tag ik Teddy, Desirée, Seren en Kelly!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten