zaterdag 24 september 2011

TAG: Wat heb je liever... Deel 2!


Een paar weken geleden kwam ik de tag Wat heb je liever... tegen en deze vond ik toen zo leuk dat ik hem besloot over te nemen en mijn eigen antwoorden in te vullen. Laatst kwam ik op de blog van Joyce en Chantalle en ik zag dat er een deel twee van deze leuke tag was gemaakt, en tot mijn grote verbazing hebben ze mij getagd! Dit heb ik maar opgevat als een goed excuus en vandaag vul ik dus voor jullie mijn antwoorden in voor de Wat heb je liever-tag... Deel twee!


Nooit meer foundation of nooit meer mascara dragen?
Voor mij is dit zeker geen lastige vraag! Ik kan prima zonder foundation. Ja, mijn wangen zijn wat roder en af en toe heb ik wel vlekjes die ik wil gebruiken, maar in principe is mijn huid mooi egaal, zonder al te veel onzuiverheden (daar heb ik namelijk maar één week per maand wat meer last van). Mascara laat mijn wimpers en ogen veel mooier uitkomen; mijn wimpers zijn lang van zichzelf, maar alleen donker bij de aanzet. Zonder mascara lijken mijn wimpers véél korter en mijn ogen minder fris en open. Ik ga dus voor nooit meer foundation dragen!

Als je de rest van je leven nog maar twee make-up producten mag gebruiken, welke zijn dit dan?
Is lippenbalsem een make-up product of is dat verzorging? Als ik écht twee producten moest kiezen (en ik lippenbalsem tot make-up reken) ga ik voor mascara en lippenbalsem! Mijn ogen zijn, zoals ik net al vertelde, veel opener als ik mascara gebruik dus dat is wel een must-have. Verder kies ik dus lippenbalsem, omdt mijn lippen vaak scheuren (vooral in de winter) als ik ze niet regelmatig invet! Als lippenbalsem bij verzorgingsproducten hoort, twijfel ik tussen eyeliner en wenkbrauwpoeder. Eyeliner benadrukt mijn ogen namelijk nog wat extra, en wenkbrauwpoeder heb ik nodig om mijn wenkbrauwen mooi in vorm te brengen. Ik zou het dus niet precies weten, maar mascara is sowieso voor mij een must-have!  

 

Alleen nog maar grijze of neonroze nagellak dragen?
Oei, dat wordt toch een lastige, omdat ik gek ben op het variëren van mijn nagelkleuren. Ik kan neonkleuren heel erg waarderen, maar ik denk dat het een beetje too much is in de winter. Ook denk ik dat het wat qua imago wat minder goed is als je de rest van je leven alleen nog met neonroze nagellak loopt (al eens een oma zien lopen met neonroze nagellak? dat bedoel ik!). Ik ga dus voor grijs, puur omdat de kleur wat tijdlozer is en beter te combineren is! Bovendien... Mooi grijs is niet lelijk!



Alleen nog maar limited edition producten kopen of kies je voor producten uit het vaste assortiment?
Ik ben gék op limited editions, maar ik denk dat ik niet alles wat ik 'nodig' heb zou kunnen vinden in puur limited editions. Denk maar eens aan foundations of mascara, die zijn bijna onvindbaar in limited editions! Ik ga dus voor saai maar veilig en kies voor producten uit het assortiment. Toch vind ik het wel jammer hoor, want limited editions bevatten vaak práchtige producten (denk bijvoorbeeld aan MAC Semi-Precious, echte eyecandy!).

De hele dag zwarte lipstick of hele kleurrijke oogschaduw dragen?
No problemo, ik kies voor de kleurrijke oogschaduw! Ik ben gewoon een kleurrijker type dan een... kleurloos type. Ik vind zwarte lipstick totaal niet bij mijn persoonlijkheid passen, en ik laat die lipkleur dan met veel liefde achterwege, zodat mensen die er wel van houden er van kunnen genieten. Bovendien vind ik het heerlijk om met oogschaduwkleuren te spelen en verschillende looks te proberen!



Dikke, borstelige wenkbrauwen die je niet mag epileren of tacky, dunne, getekende lijntjes?
Ik heb van mezelf wat volle wenkbrauwen, dus ik denk sowieso niet dat ik zou kunnen leven met dunne, getekende lijntjes. Bovendien vind ik het nogal... tacky dus. Volle wenkbrauwen vind ik prima, zolang ze maar een beetje in vorm geborsteld kunnen worden en niet neigen naar mono-brows en je ogen zijn bedekt door je wenkbrauwen, vind ik het prima! Bovendien... statement brows zijn helemaal in!

Liever geen wimpers meer of een gezicht vol puistjes?
Oei, dat is toch een lastige vraag. Zonder wimpers denk ik dat er niet veel van mijn ogen over blijft en laat dat nou net mijn sterke punt in mijn gezicht zijn. Ik zou dus kiezen voor een gezicht vol puistjes, die ik naderhand lekker onder de foundation kan smeren zodat ze minder zichtbaar zijn! Er zijn genoeg manieren om puistjes weg te werken, maar het is vrijwel onmogelijk (op nepwimpers na) om wimpers te faken, maar ik denk niet dat dat de bedoeling is in deze tag.


 

 Alleen nog maar Action make-up kopen of de rest van je leven Dior make-up aanschaffen?
No problemo, ik kies voor Dior! Ik ben sowieso gek op Dior en ik denk dat het assortiment groot genoeg is om een perfecte basis te hebben. Ook komt Dior regelmatig met mooie limited editionlijnen die ervoor zorgen dat je ook redelijk wat speciale producten kan bemachtigen. Bovendien verwacht ik ook dat Dior een betere kwaliteit heeft dan make-up van de Action. Daarnaast heeft de Action geen volledig assortiment aan producten en zul je eigenlijk nooit een basis kunnen opbouwen. Dior dus!



Alleen nog maar zwarte make-up dragen -denk aan: zwarte lipstick, panda ogen- of à la Barbie door het leven gaan - met rode oogschaduw, lipjes en blush?
Zoals ik al eerder vertelde ben ik geen fan van zwarte make-up (op de lippen tenminste), en ik zal dan ook niet kiezen om alleen maar zwarte make-up te dragen. Dan ga ik liever als een plamuurkop door het leven met lieflijke, rode wangetjes, rode lipjes en dan ook maar rode oogschaduw!

De rest van je leven alleen nog maar afgekloven nagels of enorm lange nagels van 5 centimeter?
Eeks, deze vraag vind ik wat minder leuk, maar hij is niet heel lastig voor mij. Afgekloven nagels vind ik niks, maar met lange nagels van 5 centimeter kan ik totaal niet functioneren (mijn nagels beginnen nu al langer te worden, zie het artikel dat morgen online komt, en ik heb er nu al vaak last van). Puur voor de functionaliteit zou ik dan maar moeten leren leven met afgekloven nagels! Ik zou veel dingen die ik graag doe, niet meer kunnen doen met nog veel langere nagels, dus ik kies voor de afgekloven stompjes.

Wederom een superleuke tag, dankjewel Joyce voor het taggen! Bij deze tag ik de volgende toffe bloggers: Sarah, Kelly, Seren, Teddy en Noëlle!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten