vrijdag 9 september 2011

Urban Decay Preen Palette


Twee weken geleden liet ik jullie het Naked Palette al zie, en vandaag is het al weer tijd voor mijn andere palette: de Preen Shadow Box! Waar het Naked Palette vooral neutrale kleuren bevatte, heeft dit palette ook een aantal mooie gekleurde oogschaduws! Kijk snel verder voor dit schattige, kleine palette van Urban Decay!



Ik denk dat het thema van het palette al snel duidelijk is als je naar de voorkant van het doosje, en naar de gehele binnenkant kijkt: Pauwen! Het doosje van het Preen Palette is verder gemaakt van -aan de buitenkant- zwart karton met een mooie blauw-groen-paarse binnenkant met een design dat op veertjes lijkt. In de deksel van het doosje zit een mooie spiegeltje waarnaast je -als je een beetje goed kijkt- een pauw kunt zien!




Zoals ik net al vertelde bestaat dit palette uit zowel neutrale als wat opvallendere kleuren. In het palette zitten drie bruintinten, een blauwe, een groene en een paarse kleur, net zoals op het design te vinden is. De kleuren zijn heel goed te matchen en je kunt zowel hele opvallende, als wat rustigere looks maken. Zeer geschikt als basispalette voor je ogen!






De eerste drie kleuren, in het bovenste rijtje, zijn opvallend rustig als ze eenmaal geswatcht zijn. Snatch is een beige kleur die zeker wat zalm-roze tinten bevat. Mildew is wat groenig met een goudbruine shimmer, en Flash is een mooie, lila kleur. Zoals je al kunt zien zijn de opvallendere kleuren prima te matchen met Snatch en kun je dus ook een mooie, rustige look met een kleuraccentje maken. De kleuren zijn zeker niet te donker, maar zijn voor wat ik van Urban Decay gewend ben, eigenlijk wat minder goed gepigmenteerd. Natuurlijk is de intensiteit van de kleuren wel prima op te bouwen, maar vergeleken met andere kleuren van dit merk zijn ze toch net wat minder.






Waar de vorige kleuren het nét wat minder goed deden, is de onderste rij enorm goed gepigmenteerd, zoals ik gewend ben van Urban Decay! Zelfs Painkiller is behoorlijk intens en ik weet dat het heel lastig is om een mooie, goed-gepigmenteerde blauwe kleur te vinden. Als jullie een beetje goed opgelet hebben bij het Naked Palette, dan zal het waarschijnlijk al even zijn opgevallen: Smog en Toasted zitten ook in het Naked Palette! Dit zijn twee van mijn favoriete kleuren, dus daar ben ik zeker heel blij mee.



Hierboven is nog een laatste foto van de oogschaduwswatches zodat jullie de kleuren goed kunnen vergelijken. De rechter-drie kleuren (de onderste rij in het palette) is duidelijk beter gepigmenteerd, maar met de linkerkant kun je gemakkelijker neutrale looks maken.
In het palette zit ook een 24/7 oogpotlood, die ik later apart nog ga behandelen. De kleuren zijn behoorlijk mooi en net zoals bij het Naked Palette ben ik weer behoorlijk blij met dit exemplaar! Het Preen Palette is trouwens precies gelijk aan het Show Pony Palette van Urban Decay. Het enige verschil is namelijk het design, want alle kleuren in het palette zijn precies hetzelfde! Één van de twee palettes zal nog wel te vinden zijn en de palettes kosten volgens mij rond de 26€. Ik kan er wat naast zitten, maar ik heb mijn palette tax-free gekocht op de boot, dus ik weet de normale prijs niet precies.
Welk palette vonden jullie het mooist? Deze, of toch het Naked Palette?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten