zondag 11 september 2011

Aankondiging: Skin Week!


Vandaag een aankondiging voor een themaweek hier op Bellissima! Een vriendin van mij, die mijn blog ook bezoekt, vroeg laatst of ik wat tips had tegen puistjes, en prompt kwam het idee om dan maar meteen een artikel te maken over de vette huid, en daarna dacht ik dat het misschien wel interessant zou zijn om een hele week lang te wijden aan huidverzorging! Ik ga elk artikel wijden aan een speciaal huidtype en zal jullie meer vertellen over het herkennen van dat huidtype, de dagelijkse verzorging voor je huidtype en huidverzorging op lange termijn! Ik hoop dat jullie zo'n themaweek een beetje leuk vinden, maar ik vind het in ieder geval zeker leuk om jullie op dit gebied wat bij te brengen, vooral gezien mijn eigen huid de laatste tijd flink is verbeterd doordat ik de juiste verzorging voor mijn huid heb gevonden!

Als korte inleiding voor onze Skin Week ga ik jullie vertellen waarom we goed voor onze huid moeten zorgen. De huid is ons grootste orgaan en beslaat soms wel meer dan 2 vierkante meter. De huid beschermt ons tegen schadelijke invloeden van buitenaf, zoals zonlicht, maar ook beschermt onze huid ons tegen infecties, bacteriƫn en schadelijke stoffen. Als je huid in een slechte staat is, kan het dus ook zijn dat je sneller ziek wordt doordat bacteriƫn gemakkelijker tot je kunnen doordringen. Naast het beschermen is een andere belangrijke functie van de huid ook het samenhouden van... nou, je hele lichaam eigenlijk! Ook zorgt je huid ervoor dat het vochtgehalte in je lichaam goed gereguleerd wordt en je huid zorgt ervoor dat de onder andere de temperatuur in je lichaam constant blijft, evenals alle andere processen in je lichaam!

Als afsluiter nog een klein overzicht van de huidtypes die ik ga behandelen:
Maandag: Droge en/of Vochtarme huid
Woensdag: Gevoelige huid
Vrijdag: Normale huid
Zaterdag: Gemengde huid
Zondag: Vette en/of Onzuivere huid

Geen opmerkingen:

Een reactie posten