woensdag 3 augustus 2011

On My Wishlist: Miu Miu Bow Bag


Een nieuwe categorie! In "On My Wishlist" ga ik wat duurdere items met jullie behandelen die ik écht wil hebben, maar waarvoor ik een tijdje zal moeten sparen. Vandaag ga ik beginnen met een tas die heel, heel hoog bovenaan mijn wishlist staat. Laten we zeggen, op nummer één: De Miu Miu Bow Bag! Lees snel verder voor foto's van de tas en voor de attractor-factor die de tas in mijn ogen heeft!




Ongeveer twee jaar geleden spotte ik deze tas voor het eerst op het web. Ik vond hem echt práchtig, maar was zeker niet bereid om het fikse bedrag van €1050 uit te geven voor... een tas, die ik waarschijnlijk toch snel zat zou worden. Ongeveer een jaartje was deze tas uit het oog, maar een paar maanden geleden kwam ik de tas weer tegen en ik werd opnieuw verliefd! Ik bleef zoeken naar deze tas op het internet. Blogs, fora, gewone en simpele productafbeeldingen van deze tas maakten mijn dag helemaal goed, en ik bleef hem op elke foto mooi vinden. Op dat moment nam ik het besluit: ik ga hiervoor sparen!


Heel veel mensen vinden 1050€ een enórm bedrag voor een tas, en dat is het ook. Ik heb al meerdere malen de vraag gekregen of er misschien goud verwerkt was in die tas, of dat het leer van een exotische diersoort is gemaakt. Ik vind 1050€ echter... nou, best oké, maar het is zeker geen bedrag om elke week of elk jaar aan een tas uit te geven. Ik ben iemand die enórm kieskeurig is wat betreft tassen. Ik zie aan elke tas wel een minpunt, of meerdere minpunten, maar bij deze tas ben ik die nog niet tegengekomen. De meeste... of laat ik zeggen, álle tassen die ik twee jaar geleden tegenkwam en leuk vond, vond ik nu niet meer mooi, maar bij het zien van deze tas maakt mijn hart telkens een sprongetje. De Bow Bag is -voor mij- een tijdloze tas die zowel chic als nonchalant gedragen kan worden.


Perfectie? Voor mij wel. Ik geef in ieder geval liever een wat groter bedrag uit aan een tas die ik écht jaren mooi vind, dan aan bijvoorbeeld een Louis Vuitton, die ik wel mooi vind, maar het toch voor mij nét niet is. Ik wil een tas die mij laat zien, en niet een tas die ik wel leuk vind.

Natuurlijk is dit geen aankoop die ik zomaar ga doen, maar ik heb heel wat eisen aan mijzelf gesteld voordat ik deze tas mag kopen. Ook die ga ik jullie even vertellen, aangezien dat het bedrag misschien goed maakt.
Ik mag de tas pas kopen als ik mijn eindexamen heb gehaald, met een 7,5 gemiddeld of hoger. Bovendien moet ik dan het geld voor de tas bij elkaar hebben, én ik moet -vanzelfsprekend- de tas nog steeds mooi vinden!
Waarom? Ik wil een doel hebben om voor te werken. Ik heb af en toe de neiging om in te zakken qua schoolprestatie, maar als ik deze tas voor ogen heb lukt het me misschien toch om een mooie eindlijst te vormen! Ja, ik heb normaal gesproken al een mooie lijst, maar de komende jaren worden volgens vrienden van mij flink zwaar, dus nu heb ik een motivatie om niet op te geven. Bovendien leer ik zo sparen voor iets dat ik graag wil hebben (ik ben enorm slecht in sparen) en leer ik om goed na te denken voordat ik iets koop!
Tuurlijk, als ik een geweldige aanbieding krijg waarbij ik deze tas voor de helft van het geld kan kopen, koop ik de tas eerder, maar op dit moment is zomer 2013 mijn doel! Ik denk dat, nu ik jullie heb verteld dat dit mijn spaardoel is, het ook voor mij gemakkelijker is om mijn doel vol te houden!

Hebben jullie dure spaardoelen? Een auto, een nieuwe telefoon... of misschien iets heel anders? Laat het weten! Ik ben héél benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten