vrijdag 5 augustus 2011

John Frieda Root Awakening


Gisteren kwam ik er ineens achter dat ik nog geen enkel artikel over haarproducten had geschreven. Tijd om daar verandering in te brengen! Ik begin vandaag met een hele fijne lijn van mijn favoriete drugstore haar-merk John Frieda, namelijk de Root Awakening lijn, die je haar verbeterd van de wortel tot de puntjes! Lees snel verder!


Sterk haar is beter te hanteren en is gemakkelijker te stijlen. John Frieda besloot dus om een shampoo en conditioner te ontwikkelen die ervoor zorgt dat je haar sterker wordt, omdat sterk haar meer kan hebben dan zwak haar. De Root Awakening lijn belooft je haar gezonder en glanzender te maken vanaf de haarwortels tot je puntjes. Speciaal aan deze lijn is daarbij dat er eucalyptus en mint in de shampoo is verwerkt om de hoofdhuid te stimuleren. Volgens John Frieda kun je met deze combinatie je haar drie keer gezonder krijgen, dan wanneer je andere producten zou gebruiken. De lijn bevat 5 producten; twee shampoo's (voor droog en normaal haar), twee conditioners (eveneens voor droog en normaal haar) en een leave-in conditioner. Ik heb alleen de shampoo en conditioner voor normaal haar in mijn bezit.



Zowel de shampoo als de conditioner zit verpakt in een groene tube. De shampoo neigt wat meer naar een wat hardere groen, terwijl de tube van de conditioner iets lichter en geliger is. De kleuren passen natuurlijk heel goed bij de frisse geur van de shampoo. Tubes zijn best handig, maar je krijgt het laatste restje er niet zo goed uit behalve als je de tube openknips of de dop los schroeft (wat bij John Frieda niet zo gemakkelijk gaat). De dop die op de tube zit, is af en toe wat lastig open te krijgen. Ik denk dat je daar echt gevoel voor moet ontwikkelen, maar zelfs na al die tubes die ik al heb gebruikt, heb ik er vaak nog problemen mee!



Root Awakening Strengt Infusing Shampoo
De shampoo is volledig doorzichtig (het lijkt bijna een heel vloeibare gel) en heeft een heerlijke geur van eucalyptus en mint, waarbij vooral de mint duidelijk te ruiken is en je hooguit een klein vleugje eucalyptus ruikt. De shampoo ruikt heerlijk zomers en toch wel fris, maar zeker niet té fris! Hoe ik de shampoo gebruik: ik pak een drupje met de grootte van ongeveer een 1-euro munt en verdeel die over mijn hoofdhuid en masseer die een beetje in. Vervolgens spoel ik de shampoo uit, waarbij de shampoo ook langs mijn haarpuntjes gaat en deze schoon worden zonder hard aan de shampoo blootgesteld te zijn.

Root Awakening Strengt Infusion Conditioner 
De conditioner is een romige, voedende crèmesubstantie die een gebroken witte kleur heeft. De conditioner heeft precies dezelfde geur als de shampoo. Tijdens het wassen gebruik ik altijd meer conditioner dan shampoo, en bij deze conditioner gebruikte ik denk in het dubbele van de shampoo. Hoe ik de conditioner gebruik: ik breng ongeveer 3/4 van de conditioner die ik op mijn hand heb, op mijn andere hand aan en ga daarmee door de punten van mijn haar om ervoor te zorgen dat deze altijd goed gevoed en beschermd zijn. De rest verdeel ik zachtjes over mijn hoofdhuid zodat dat gedeelte van het haar ook gevoed wordt, maar niet zo vet kan worden. Na het wassen met de producten voelt mijn haar enorm zacht aan, maar is ook zeker luchtig.




John Frieda is in mijn ogen een van de betere drogisterij-haarverzorgingsmerken. Ik heb al meerdere lijnen gebruikt en elke lijn deed weer iets anders goeds voor mijn haar, dat tamelijk beschadigd is door het vele zwemmen. Hoewel deze lijn je haar gezonder moet maken, denk ik dat de lijn mijn haar niet genoeg kan voeden, vooral in het 'zwemseizoen', waar ik wekelijks in het zwembad lig. In vakanties is deze lijn prima, maar door het jaar heen heb ik toch een voedendere shampoo en conditioner nodig.

Ik zou deze lijn zeker aanraden voor mensen die hun haar licht en luchtig willen houden, maar hun haar wel wat willen voeden. Als je beschadigd haar hebt, kun je beter een ander product proberen, dat waarschijnlijk veel meer voor je haar kan doen dan dit product!
De shampoo en conditioner uit de Root Awakening lijn kosten €8,99 per stuk en zijn verkrijgbaar bij alle drogisterijen en enkele parfumerieën, zoals Douglas!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten