zaterdag 27 augustus 2011

Urban Decay Naked Palette


Een maandje of anderhalf geleden liet ik in een shoplog zien dat ik het felbegeerde Naked-palette van Urban Decay tegen een heel fijn prijsje had weten te bemachtigen op de boot toen ik terugkwam van London. Ik had beloofd om een review over dit palette te schrijven, en vandaag is het dan zover! Ik heb het palette nu een tijdje gebruikt en kan denk ik een redelijk goed oordeel erover geven. Lees snel verder voor meer foto's, swatches en mijn oordeel!



De verpakking van het Naked Palette is werkelijk prachtig. De buitenkant van het doosje is gemaakt van een bruin, pluche stofje en de tekst (de naam van het merk en de naam van het palette) is er in het metallic goud opgedrukt, wat vrij snel voor een neutrale look zorgt; zeker een mooie eye-catcher in je stash! Het palette zat in een plastic doos met een mini Urban Decay Primer Potion, maar die staan beide niet op de foto's (maar wel op de foto's van de shoplog).



Als je het palette openklapt vallen meteen de 12 rechthoekige oogschaduws op, variërend van hoogglanzend tot flink wat shimmer tot totaal mat. Aan de linkerkant zijn de oogschaduws vooral licht, en aan de rechterkant van het palette zijn de kleuren vooral wat donkerder. Ook zijn de kleuren die bij elkaar in de buurt liggen, zeer geschikt om samen te gebruiken (hoewel je natuurlijk alle kleuren gewoon goed met elkaar kunt combineren). De oogschaduws zitten in een hard karton, waar ook een ruimte voor een kwastje in is verwerkt. In sommige Naked Palettes zit een kwastje, in andere een 24/7 oogpotlood. Ik heb een palette met een kwastje.
Op de binnenkant van de 'klep' van de doos is wederom de naam van het palette gedrukt in metallic gouden letters en er is een fijn, breed spiegeltje te vinden. Het spiegeltje is perfect om je ogen op te maken, maar het is een beetje onhandig om het palette vast te moeten houden. Handig voor onderweg, maar minder handig in het alledaags gebruik.







Urban Decay Naked Palette - swatches -Virgin, Sin, Naked, Sidecar.

Bij de 4 meest-linkse kleuren, Virgin, Sin, Naked en Sidecar zijn al meteen een paar favorieten van mij te vinden. Ik gebruik Virgin, Sin en Sidecar erg graag om een mooie, shimmery nude-look mee te maken. Virgin is vooral een highlight-kleurtje die ik zelf graag onder mijn wenkbrauw en in mijn binnenste ooghoek gebruik. Sin gebruik ik als kleurtje om op mijn bewegend ooglid aan te brengen en Sidecar gebruik ik vooral in de buitenste ooghoeken en in mijn crease. Ik ben niet zo'n fan van matte kleuren, maar toen ik Naked heb gebruikt, bleek deze vooral geschikt te zijn als kleurtje op mijn bewegend ooglid. Deze vier kleuren zijn goed op te bouwen en zijn gemakkelijk in het gebruik.







Urban Decay Naked Palette - swatches - Buck, Half-Baked, Smog, Darkhorse.

Om de een wat opvallendere look te creëeren kun je de middelste 4 oogschaduws gebruiken in combinatie met de wat lichtere kleuren. Half-Baked is een goudbruine oogschaduw die vooral geschikt is voor je bewegend ooglid, en Smog lijkt een wat donkerdere variant van Half-Baked die ik liever in mijn crease aanbreng. Darkhorse is echter een kleur die wat meer naar mosgroen neigt, waardoor deze weer een hele andere look geeft dan Half-Baked of Smog, maar toch goed met deze kleuren te combineren is. Buck is net zoals Naked een matte kleur, alleen is Buck wat donkerder. De combinatie tussen Buck en Naked zorgt voor een hele nette, onopvallende ooglook.







Urban Decay Naked Palette - swatches - Toasted, Hustle, Creep, Gunmetal.

De laatste vier kleuren uit het palette zijn vooral geschikt als je wilt uitpakken qua make-up. Toasted en Hustle zijn kleuren die toch wat naar taupe neigen en tot de wat koelere bruintinten horen, en laat ik daar nou net fan van zijn, vooral in de crease in combinatie met een wat lichtere bruin- of beigetint, of juist in combinatie met een aparte kleur! Creep is een zwarte kleur die op de foto niet helemaal gitzwart lijkt, maar in werkelijkheid goed op te bouwen is. Niet zwart genoeg? Dan breng je nog een extra laagje Creep aan. Ik vind deze kleur erg fijn om te gebruiken als liner om mijn wimperrand mee te lijnen. Gunmetal is een héle andere kleur dan de rest van de kleuren in dit palette, maar is zeker net zo mooi en is natuurlijk prima te combineren met de andere bruintinten.

Wat ik heb gemerkt aan dit palette is dat de shimmery en hoogglanzende kleuren (waaruit het grootste deel van dit palette is opgebouwd) heel gemakkelijk aan te brengen en te blenden zijn, maar dat de matte kleuren snel vlekken en véél lastiger te blenden zijn. Dit is toch wel een beetje een bevestiging voor mij dat ik meer hou van kleuren met een leuke shimmer of een glansje, ook al oogt dat wat minder natuurlijk dan mat.
Ik zal binnenkort een aantal ooglooks maken voor jullie van mijn favoriete combinaties uit dit palette! Ik ben heel erg blij dat ik het Naked palette heb en sinds ik hem open heb gemaakt heb ik eigenlijk geen andere oogschaduw gebruikt, puur omdat je met dit palette zoveel kanten op kan en er eigenlijk altijd wel een mooie look uitkomt.
Het Naked Palette kost normaal gesproken €48, en is te koop bij de Sephora filialen in Den Haag en Rotterdam, en is af en toe ook te koop in de andere filialen (maar is daar niet in het vaste assortiment). Kom je daar niet in de buurt? Er zijn ook een heleboel webshops die dit palette verkopen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten