maandag 30 mei 2011

Healthy Hair in de zomer

Vandaag is mijn 16e verjaardag! Yay!

Mei is alweer bijna afgelopen. De dagen worden nog steeds langer, de zon gaat later onder, en komt vroeger op. Ook wordt de temperatuur telkens een beetje hoger. De meeste mensen zijn er blij mee, maar sommige mensen vinden die hitte wat minder. Ik hou wel van de zomer, maar in beperkte mate. Warmer dan 25 graden hoeft het voor mij niet te worden, maar ik ben echt fan van zomerkleding, ijsjes en het zwembad. Dat laatste is echt horrible voor je haar, dus vandaag ga ik een aantal tips met jullie delen om je haar tijdens de zomer toch happy and healthy te houden!



Tip 1: Chloor, zout en zon!
Chloor, zout en zon zijn echt een killing combi voor je haar, en dat wil je natuurlijk niet! Ze zorgen namelijk allemaal ervoor dat je haar flink uitdroogt. Ik zwem zelf elke week, en mijn haar wordt dus elke week blootgesteld aan chloor, en ik merk aan mijn haar dat het niet meer zo dik was als vroeger. Bescherm je haar tegen de zon voor een UV-spray te gebruiken, en om uitdroging door chloor en zout te voorkomen kun je je haar voordat je gaat zwemmen met een olieproduct (olijfolie bijvoorbeeld) insmeren, of je kunt je haar voordat je gaat zwemmen nat maken en een conditioner in je haar doen.  


Tip 2: Voed je haar!
Het is enórm belangrijk om je haar goed te voeden in de zomer. Door de bovenstaande oorzaken wordt je haar namelijk erg droog, en het is dus belangrijk om na elke wasbeurt een fijne conditioner te gebruiken en om eens per week een haarmasker te gebruiken in je droge haarpunten. Doe dit met enige regelmaat, en je zult zien dat je haar enorm opknapt!

Tip 3: Happy Hairdo's!
Een aantal hairdo's zorgen er ook voor dat je haar niet zo snel slijt en niet zoveel wordt blootgesteld aan de zon. Denk bijvoorbeeld aan een knotje (je haar is dan voor de helft bedekt ongeveer), aan een vlecht of staart, of zelfs aan een grote zonnehoed! Ook kun je een sjaaltje in je haar vlechten voor een lief effect!

Tip 4: Weg met die dode punten!     
Je haarpunten zijn vaak gespleten of dood, en zijn dus vanzelf al erg droog. Zorg er daarom voor dat je in de zomer iets vaker naar de kapper gaat! Naast uitdroging zorgt zon er ook voor dat er meer vitamine D in je lichaam wordt aangemaakt en dat je haar sneller groeit. Heerlijk, maar je model groeit zo wel sneller uit je haar! Als je dode punten verwijderd zijn ziet je haar er meteen weer healthy uit!

Gebruiken jullie in de zomer extra producten voor in je haar, of heeft jouw haar dat niet nodig?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten