vrijdag 27 mei 2011

"Meditterane" Tosti


Als ik thuis ben met lunchtijd, en we hebben brood dat geschikt is om tosti's te maken hoef ik niet lang na te denken wat mijn keuze zal zijn: Tosti's! Tosti's zijn er in veel verschillende soorten en maten, maar de meest voorkomende tosti zal toch die met ham en kaas zijn. Vandaag deel ik een ander recept met jullie, dat niet alleen enórm lekker, maar ook vegetarisch is!




Zoals ik net al vertelde zijn de tosti's vegetarisch, er zit dus geen vlees in. Mijn recept is súpereenvoudig en is voor iedereen gemakkelijk te maken, als je de juiste ingrediënten maar in huis hebt. De smaak van 'mijn' tosti doet een beetje denken aan een pizza, maar dan wat... meer tosti-like!


Ingrediënten (voor twee tosti's):
4 sneetjes brood (ik prefereer bruin, maar wit kan ook prima)
Een bolletje mozzerella (125gr)
2 kleine tomaten, of 1 grote tomaat
Sundried-Tomato saus
Basilicum (gedroogd of vers)
Zout


Bereidingswijze:
Steek allereerst je tosti-ijzer in en zorg dat deze goed heet wordt. Dan pak je de vier sneetjes brood en 'open' ze zodat je twee sneetjes kunt beleggen: hoe 'precies', is te zien op de foto hieronder. Begin met de sundried-tomato saus. Deze breng je direct op het brood aan. Hierna snijd je het bolletje mozzerella in 6 plakjes van gelijke dikte, en leg drie schijfjes op de sundried-tomato saus. Vervolgens snijd je de tomaten (of tomaat) in 6 dunne plakjes (bij een grote tomaat: 4 plakjes) en leg deze op de mozzerella. Dan breng je op de tomaatjes een klein beetje zout en basilicum aan. Dek je creatie dan af met de lege snee brood, en leg je tosti's in het ijzer!
Eet Smakelijk!
 


Maken jullie ook regelmatig tosti's? En zo ja, wat doe je er dan op?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten