zaterdag 14 mei 2011

GOSH Zomerlook 2011 - Deel 2: Eyepencils & Lips


Gisteren vertelde ik jullie al over de oogschaduw die ik had ontvangen van de GOSH Zomerlook 2011 Collectie. Vandaag is het tijd voor de overige producten: een brow pen, twee liquid eyeliners, twee long lasting lip markers en een bronzing shimmer powder. Lees snel verder voor alle producten met foto's en swatches!


Een heel fijn punt aan de producten die ik heb ontvangen is het feit dat het allemaal natuurlijke kleuren zijn (op de lipmarker na). Met deze kleuren is gemakkelijk een natuurlijke look te creëren, en zijn dus voor iedereen aan te raden.

BROW PEN 003 MAHOGANY

GOSH Brow Pen 003 Mahogany

GOSH Brow Pen 003 Mahogany

GOSH Brow Pen 003 Mahogany
De verpakking van de Brow Pen is gewoon netjes en simpel. De Brow Pen zit in een plastic huls die dezelfde kleur heeft als het product zelf, in mijn geval dus Mahogany. Op de huls zit een dop die je er af trekt waarna de punt verschijnt. De verpakking is gemakkelijk af te sluiten en is ook gemakkelijk te openen. Op de huls staat in zilveren letters de productnaam, de kleurnaam, het gewicht en de houdbaarheid aangegeven.

GOSH Brow Pen 003 Mahogany
En dan de grote verrassing: de punt! De punt van de Brow Pen is namelijk van vilt, en dat heb ik bij wenkbrauwproducten nog niet eerder gezien. Wenkbrauwpotloden en -poeders zijn namelijk overal te vinden, maar in een stiftvorm ben ik wenkbrauwproducten nog niet vaak tegen gekomen. De stift is zwart van kleur, maar de kleur van het product is bruin. Dit kan misleidend zijn, maar je ziet wel gemakkelijk waar je met je punt bezig bent, en waar je het product al hebt aangebracht.


GOSH Brow Pen 003 Mahogany - swatch

GOSH Brow Pen 003 Mahogany - naakte wenkbrauwen
GOSH Brow Pen 003 Mahogany - aangebracht
GOSH Brow Pen 003 Mahogany -aangebracht

Het aanbrengen van de Brow Pen is even wennen, vooral als je niet vaak andere producten dan poeder op je wenkbrauwen gebruikt. De vilt-punt is erg fijn en je kunt er secuur mee tekenen, maar dit teken-effect is iets te opvallend als ik mijn wenkbrauwen bijteken zoals je dat met een potlood zou doen. Dat is te zien op de tweede wenkbrauwfoto. Op de laatste foto is te zien hoe ik dit product toch goed kan gebruiken: ik zet een aantal streepjes, maar vervaag deze meteen na het aanbrengen met mijn vinger. Zoals je kunt zien ziet dit meteen een stuk natuurlijker uit.


LONG LASTING EYE LINER PEN 003 BROWN 005 PURPLE

GOSH Long Lasting Eye Liner Pen 003 Brown

GOSH Long Lasting Eye Liner Pens 003 Brown - 005 Purple
GOSH Long Lasting Eye Liner Pen 003 Brown
De verpakking van de Long Lasting Eye Liner Pen is vergelijkbaar met de verpakking van de Brow Pen: beide verpakkingen hebben de kleur van het uiteindelijke product, en zijn beschreven met tekst in een zilverkleur. Het verschil in deze verpakking is het feit dat je de dop van de huls haalt door te draaien, zoals bij een normale eyeliner.

GOSH Long Lasting Eye Liner Pen 003 Brown

GOSH Long Lasting Eye Liner Pen 003 Brown
De Eyeliner heeft eveneens een spitse viltpunt, maar in dit geval zie je heel duidelijk waar je product zit en wat de kleur van je product is. Door de vorm van je punt kun je heel gemakkelijk je eyeliner aanbrengen, zonder de vervelende eigenschap van kwastjes (die snel buigen) te hebben.

GOSH Long Lasting Eye Liner Pen 003 Brown - swatch

GOSH Long Lasting Eye Liner Pen 003 Brown 005 Purple - swatches

Zoals je bij de bovenstaande foto al kunt zien is de eyeliner heel makkelijk te gebruiken. Ik gebruik normaal fluidline met een schuin afgesneden borsteltje, en heb eigenlijk nooit echt vloeibare eyeliner gebruikt. Ik heb nu met dit kwastje toch erg gemakkelijk eyeliner aan kunnen brengen. Vooral voor de beginners onder ons is dit denk ik een echte aanrader, gezien het feit dat deze eyeliner zo gemakkelijk op te bouwen is en niet moeilijk is om aan te brengen.

LONG LASTING LIP MARKER 003 BERRY

GOSH Long Lasting Lip Markers 001 Red 003 Berry

GOSH Long Lasting Lip Marker 003 Berry

GOSH Long Lasting Lip Marker 003 Berry

GOSH Long Lasting Lip Marker 003 Berry

De verpakking van de Long Lasting Lip Marker is wat anders dan die van de voorgaande producten. Deze verpakking is mat-zwart met witte letters waarmee de productnaam, kleurnaam, houdbaarheid en gewicht zijn geschreven. Verder is er aan het uiteinde van het product een kap te zien in de kleur van je product, zodat je gemakkelijk kunt zien welke kleur je kiest. De dop van de Long Lasting Lip Marker is kort maar ook mat-zwart. De dop heeft geen draaisysteem en is gemakkelijk van het product af te halen.

GOSH Long Lasting Lip Marker 003 Berry

Bijzonder aan een lipstain als dit product, is het feit dat je écht je lippen... stift! Als je de dop van de huls afhaalt, zul je zien dat je een stift-vormige punt ziet die de kleur van je uiteindelijke product heeft. Het is heel apart om hier mee te werken, en in het begin is het tamelijk moeilijk om de kleur fatsoendelijk aan te brengen.

GOSH Long Lasting Lip Marker 003 Berry - swatch

GOSH Long Lasting Lip Marker 003 Berry 001 Red - swatches



GOSH Long Lasting Lip Marker 003 Berry- swatch

GOSH Long Lasting Lip Marker 003 Berry- swatch


GOSH Long Lasting Lip Marker 001 Red - swatch

GOSH Long Lasting Lip Marker 001 Red - swatch

Zoals je op de swatches op m'n hand ziet, is het erg gemakkelijk om lijnen en hoeken te tekenen met dit product, maar als je een lipstain voor het eerst op je lippen aanbrengt, is dat toch wat lastig, zoals je op mijn foto's kunt zien. De kleur is bijzonder intensief en de randjes zijn erg scherp, maar door je flexibele lippen is het vooral de eerste keer lastig om de kleur aan te brengen. Ik kan jullie vertellen dat het de tweede keer al flawless ging bij mij, dus het is denk ik gewoon een kwestie van wennen.


BRONZING SHIMMER POWDER 001 BRONZE

GOSH Bronzing Shimmer Powder 001 Bronze
GOSH Bronzing Shimmer Powder 001 Bronze

Wederom heeft GOSH een mooi doosje gekozen, die me erg doet denken aan de mono van gisteren, alleen is deze veel groter. Het formaat van het doosje is ook groter dan de oogschaduws, dus je zult zien dat je flink wat product krijgt voor je geld. Het doosje gaat gemakkelijk open en heeft ook een platte bovenkant, en is dus gemakkelijk te bewaren.

GOSH Bronzing Shimmer Powder 001 Bronze

GOSH Bronzing Shimmer Powder 001 Bronze

De Bronzing Shimmer Powder bevat, zoals je kunt zien, vijf kleuren: een hele donkere, een rozige, een caramelkleur, een nude-beige en een witte kleur. Elke kleur is apart mooi, maar samen geven ze ook een mooi effect. De gouden glitters die je op de foto's ziet zijn een overspray, dat betekent dat deze glitters na een paar keer gebruiken verdwenen zijn en je een matte finish over houdt, vooral bij de bovenste drie kleuren. De onderste highlighters houden wel een glansje!

GOSH Bronzing Shimmer Powder 001 Bronze - swatch
Rechts heb ik iedere kleur apart geswatcht, en links zie je (jammergenoeg wat onscherp) hoe alle kleuren gemengd er uit zien. Dit poeder is heel erg gemakkelijk als je graag snel je gezicht een beetje shaped: ik gebruik mijn schuin afgesneden blushkwast en ga over alle kleuren heen, in de richting van de strepen. Zo heb ik een mooi kleurverloop op mijn kwast. De kant met de highlighters keer ik dan naar boven, zodat die kant op mijn jukbeenderen valt, en de rest van het poeder op mijn wang en op mijn kaakbeek. Zo breng je in één keer een mooie highlighter, blush en bronzer tegelijk aan!


De producten die ik jullie aanraad, zijn zeker de eyeliner en de lipstain. Over de brow pen ben ik wat minder enthousiast omdat deze voor mij net wat te opvallend is en mijn wenkbrauwen te hard maakt, als ik niet goed oplet wat ik doe. De Bronzing Shimmer Powder vind ik dan wel weer erg fijn, alleen is de overspray wat jammer.
De brow pen kost €7,99, de eyeliner €7,99, de lipstain kost €7,49, en de bronzer kost €9,49. Deze producten zijn vanaf 23 mei verkrijgbaar bij Kruidvat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten