vrijdag 20 mei 2011

The BodyShop: Earth Lovers Cucumber&Mint Showergel


Een tijdje geleden was er een 2-voor-10€ actie op de Earth Lovers collectie van The Bodyshop. Als echte liefhebber kon ik dit natuurlijk niet weerstaan, en besloot een haarconditioner, maar ook deze douchegel aan te schaffen! Vandaag vertel ik jullie kort iets over deze douchegel!
Edit: nu is er nog steeds zo'n actie in de webshop aan de gang! Toen ik laatst in een filiaal was, was dit niet het geval, dus ik neem aan dat dit alleen hier te vinden is!

The Body Shop Earth Lovers Cucumber&Mint Shower Gel
Om te beginnen ga ik even in op de inhoud van de douchegel. Deze douchegel is namelijk vrij van sulfaten, parabenen en kleurstoffen en de fles is gemaakt van 100% gerecycled plastic. Door het feit dat er geen sulfaten in de douchegel zitten, is deze erg zacht voor jouw huid. In plaats van de SLS (een agressieve reiniger, een sulfaat, dat er dus niet in zit) is er namelijk een mildere reiniger gebruikt. Daarnaast is er een zeeploze basis gebruikt, waardoor de huid niet uitdroogt en deze douchegel zeer geschikt is voor zowel de droge als de gevoelige huid.
Ook zijn deze producten zacht voor het milieu, en hebben dan ook het eco-conscious label gekregen. De gel is dus biologisch afbreekbaar, dat wil zeggen dat de bestanddelen die schadelijk zijn voor het milieu, gemakkelijk worden afgebroken en zo de vissen in het mileu beschermt. Ook wordt er zo min mogelijk verpakkingsafval geproduceert, en is de verpakking gemaakt van gerecyclede materialen.

The Body Shop Earth Lovers Cucumber&Mint Shower Gel

De douchegels van de Earth Lovers zijn te verkrijgen in een aantal varianten:



Zoals ik al eerder heb verteld heb ik gekozen voor de Mint & Cucumber variant, omdat ik een aantal andere geuren persoonlijk niet zo lekker vond, of de geuren deden mij teveel denken aan voedsel (de Fig&Rosemary variant bijvoorbeeld).

The Body Shop over de Cucumber&Mint Showergel:

Voor een fris groene oppepper aan het begin van de dag is er Mint & Cucumber. Munt wordt in zowel de oosterse als de westerse geneeskunde veel gebruikt vanwege zijn antiseptische eigenschappen en zijn verkoelende, adstringerende werking. Dankzij die werking oogt de huid jeugdiger en frisser. De combinatie van munt met de verkoelende, verzachtende kwaliteiten van komkommer maakt deze Shower Gel tot een ware sensatie.

The Body Shop Earth Lovers Cucumber&Mint Shower Gel
En wat vind ik ervan? De verpakking is handig, en de dop gaat gemakkelijk open. Zoals ik al voorspelde schuimt de douchegel nauwelijks, dat komt door het feit dat er geen agressieve reinigers in zijn gebruikt. Ik ben wat sceptischer over de geur: de komkommer is héél, héel duidelijk aanwezig, maar ik merk niet zoveel van de mint die erbij zou zitten. De komkommergeur zorgt voor een heel fris gevoel op je huid! Verder is mijn -normaal droge huid- niet droger geworden na het douchen, dus dat is een pluspunt. Ook de prijs is best oké: de fles bevat 250mL en kost €6. Voor Love Your Body-members gaat daar nog 10% vanaf, dus dan wordt het €5,40.

Maakt het jullie uit of je douchegel bijdraagt aan een beter milieu?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten