vrijdag 13 mei 2011

GOSH Zomerlook 2011 - Deel 1: Oogschaduw


 Een paar weken geleden schreef ik over de Zomerlook 2011 collectie van GOSH. Ongeveer een week geleden heb ik een aantal producten van de GOSH Zomerlook 2011 collectie mogen ontvangen. Ook heb ik een prijsje gewonnen waar ik een aantal producten mee heb gekregen. Ik heb wat veel producten voor één enkel artikel, en daarom heb ik besloten dit op te delen ik twee artikels. Vandaag zijn de oogschaduws aan de beurt, morgen de rest!


Ik heb van GOSH een aantal oogschaduws gekregen om voor jullie te reviewen: mono's in de kleur 003 Brown, 004 Metallic Grey en 007 Coral, een duo in de kleur 006 Purple Sky en een trio in de kleur Tropic Fever. De kleuren zijn erg mooi en zijn tamelijk goed met elkaar te combineren, hoewel de bruine kleur iets warmer is dan de paarse kleuren uit het duo. De felle kleuren zijn weer heel anders, maar de combinatie is toch goed te maken!


MONO EYESHADOWS 003 BROWN, 004 METALLIC GREY, 007 CORAL

GOSH Mono Eyeshadows 003 Brown - 004 Metallic Grey - 007 Coral
GOSH Mono Eyeshadow 003 Brown

GOSH Mono Eyeshadows 003 Brown - 004 Metallic Grey - 007 Coral

GOSH Mono Eyeshadow 003 Brown

GOSH Mono Eyeshadow 003 Brown

Ik zal maar beginnen met de verpakking van de mono's. Die is namelijk heel erg fijn! De oogschaduw zit stijlvol in een kartonnen doosje met ongeveer de kleur van de oogschaduw. Bij de bruine variant zie je dat ze een bruin kartonnen doosje hebben gekozen, terwijl de oogschaduw toch wat kouder van kleur is. Het doosje doet me denken aan de oogschaduw van MAC, die in een soortgelijk doosje verpakt zit en ongeveer dezelfde grootte heeft. Erg fijn is het feit dat dit kartonnen doosje héél makkelijk open gaat, zonder het karton te beschadigen. Dat is bij veel luxere merken niet het geval: daarbij scheurt het karton van het doosje vaak snel in.


GOSH Mono Eyeshadows 003 Brown - 004 Metallic Grey - 007 Coral

GOSH Mono Eyeshadow 003 Brown

GOSH Mono Eyeshadows 003 Brown - 004 Metallic Grey - 007 Coral

GOSH Mono Eyeshadow 003 Brown

Ook de pot van de oogschaduw gaat erg gemakkelijk open! Zoals je ziet is de rand van de dop wat overlappend zodat de pot goed afsluit. Wederom een pluspunt! Wederom is de verpakking simpel en stijlvol. Je kunt door de doorzichtige dop ook gemakkelijk zien welke kleur je hebt. Het doosje is zowel boven als onder plat, wat ervoor zorgt dat de oogschaduw goed stapelbaar is!


GOSH Mono Eyeshadows 004 Metallic Grey - 007 Coral

GOSH Mono Eyeshadow 003 Brown

GOSH Mono Eyeshadow 003 Brown
Ik heb beide foto's geupload zodat je kunt zien hoe de kleur er in verschillend licht uitziet. De bovenste foto  (van de bruine kleur) is genomen in de schaduw, terwijl de onderste foto, waar de kleur er flink lichter uit ziet, is genomen in direct daglicht. Zoals je op de foto kunt zien heeft deze oogschaduw een mooie, warme bruinkleur met een gouden shimmer erin. Very pretty! Ik moet eerlijk bekennen dat ik zo'n kleur nog niet eerder in mijn collectie had, en de dag van tevoren nog in mijn stash naar een soortgelijke kleur zocht. Zoals je ook kunt zien is de Metallic Grey wat blauwig, en is de Coral wat rozig! Mooi!


GOSH Mono Eyeshadows 003 Brown - 004 Metallic Grey - 007 Coral - swatches

GOSH Mono Eyeshadows 003 Brown - 004 Metallic Grey - 007 Coral - swatches

GOSH Mono Eyeshadow 003 Brown - swatch

En dan nu het moment waar iedereen op heeft gewacht. De swatches! Toen ik de kleur op mijn hand aanbracht, en slechts één laagje (!) gebruikte zonder een basis aan te brengen, was ik echt impressed! Zoals je kunt zien is de kleur enorm goed gepigmenteerd. Op de bovenste twee swatch-foto's, heb ik de bovenste rij zonder, en de onderste rij met basis aangebracht, zodat je wel het effect zou zien. De oogschaduw is wel erg los, zoals wel vaker bij gepigmenteerde producten het geval is. De oogschaduw komt daardoor makkelijk uit de pan los, maar kruimelt wel een beetje. Ik ben echt enorm blij met deze oogschaduws, en ik ga zéker meer kleuren aanschaffen als deze verkrijgbaar is!


MATT DUO EYESHADOW 006 PURPLE SKY

GOSH Matt duo eyeshadow 006 Purple Sky

GOSH Matt duo eyeshadow 006 Purple Sky
Nadat ik de mono had geprobeerd, was ik natuurlijk ook erg benieuwd naar het duo dat ik heb gekregen! Dit duo bevat twee paarstinten en in het doosje zit verder een sponsapplicator met twee kanten. Het doosje is wederom zwart met een doorzichtige dop waar GOSH op staat. Ook is dit doosje weer plat, waardoor hij dus makkelijk op te bergen is. Bij het openen van dit doosje valt meteen de tekst 'GOSH' op het in te drukken 'knopje' op.


GOSH Matt duo eyeshadow 006 Purple Sky

GOSH Matt duo eyeshadow 006 Purple Sky

GOSH Matt duo eyeshadow 006 Purple Sky

Zoals je op de bovenstaande foto's ziet zijn de kleuren dus mat. Het palletje bevat twee kleuren: een lila- en een aubergine-kleur. De kleuren zijn goed met elkaar te gebruiken, als je de lila tint op je ooglid aanbrengt, en de aubergine-kleur in je crease. De kleuren zien er erg mooi uit en ik was dan ook erg benieuwd naar het resultaat!

GOSH Matt duo eyeshadow 006 Purple Sky - swatch

Ik weet niet of het komt doordat de kleuren mat zijn, maar ik had toch wat moeite met het aanbrengen. Op de foto heb ik, zonder basis, twee keer de kleuren aangebracht om de kleuren wat sprekender te maken. Zoals je ziet zijn de kleuren wederom aardig korrelig en is de donkere kleur zelfs een beetje vlekkerig als je niet oppast. De kleuren zijn toch wel mooi, maar vooral ten opzichte van de mono vielen ze toch een beetje tegen.

GOSH TRIO EYESHADOW TR20 TROPIC FEVER

GOSH Trio Eyeshadow TR20 Tropic Fever

Last but not least is het trio in TR20 Tropic Fever nog aan de beurt. Dit trio bestaat uit -zoals de naam al zegt- drie tropische kleuren die je erg doen denken aan een tropisch strand: zee, zand en palmbomen!

GOSH Trio Eyeshadow TR20 Tropic Fever

De verpakking is precies zoals die van het duo, alleen is het gedeelte waar de applicator zit 'verdwenen' en is de hele verpakking gevuld met oogschaduw. Ook op dit doosje zit een doorzichtige dop met heel netjes en clean 'Gosh' gedrukt. Stijlvol!


GOSH Trio Eyeshadow TR20 Tropic Fever

GOSH Trio Eyeshadow TR20 Tropic Fever

Zoals je wel kunt zien hebben de kleuren een mooie structuur en passen ze erg goed bij elkaar! Als je deze kleuren onderling combineert kun je tot erg felle looks komen, maar als je ze los gebruikt met bijvoorbeeld een bruin- of grijstint, zullen ze je ooglook flink opfrissen!

GOSH Trio Eyeshadow TR20 Tropic Fever - swatches

Wederom is deze oogschaduw enorm mooi gepigmenteerd. De bovenste rij is zonder basis geswatcht, de onderste rij met. De kleuren zijn niet mat, maar bevatten een zachte glans. Ze hebben ook geen shimmer. Zoals je in de bovenste rij kunt zien zijn de oogschaduws, net zoals de mono's, wat brokkelig. Dat is wel jammer, maar hé, je hebt wel enorm fijne kleuren voor een goede prijs!

Al met al zou ik de mono zeker aan iedereen aanraden die voor niet al te veel geld een mooie, basic oogschaduw wil aanschaffen. Het duo zou ik vooral aanraden voor mensen die goed met matte kleuren kunnen werken en met wat minder gepigmenteerde kleuren overweg kunnen. Het trio is meer weg gelegd voor de mensen die een wat opvallendere look willen creëren.
De mono eyeshadow kost €7,49, het duo kost €8,49 en het trio kost €9,49. Deze producten zijn vanaf 23 mei verkrijgbaar bij Kruidvat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten