maandag 4 juli 2011

Vakantiekriebels


De maand Juli is al een paar dagen bezig. Het schooljaar sluit langzaamaan voor iedereen en het is tijd voor ZOMERVAKANTIE! Ik ben al een weekje vrij en heb al heerlijk van het weer kunnen genieten, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje over de rest van de vakantie in zit... Ik heb nog zeker 7 weken vakantie. Wat moet ik met al die tijd doen?



Veel mensen hebben geen problemen om hun tijd te vullen in de vakantie. Deze mensen gaan lekker een paar weken weg en spreken de rest van de vakantie af met vrienden. Ik zit zeker heel juli thuis, want mijn ouders werken dan nog en veel vrienden gaan dan juist op vakantie. Maar hé, ik ga mijn tijd niet verspillen!



Organiseer een BBQ!
Het is natuurlijk enorm lekker weer, tenminste, dat is de bedoeling. Organiseer daarom eens een lekkere BBQ voor al je vrienden! Prik een datum, vraag mensen, ga boodschappen doen en leef je een middag uit in de keuken om alles voor te bereiden! Als je iedereen straks heerlijk ziet genieten van je eten, voel je je hartstikke voldaan! Bovendien is een barbeque altijd enorm gezellig!



Plan een shoptripje! 
Tja, ook shoppen is leuk! Neem de bus of trein en ga een dagje naar een wat grotere stad! Meestal krijg je daar leuke merken die je niet in de wat kleinere steden vindt. Supertrash, Lush, MAC and The Bodyshop, anyone? Ik heb al een tripje naar Maastricht op de planning staan, en ik heb nét mijn OV-chipkaart gekregen. Tijd voor wat shoptripjes dus!




Beach anyone?
Natuurlijk mag een dagje strand niet ontbreken aan je vakantie! Bel een vriendin of je vriend en reis een dagje naar het strand! Zoek een leuk strand uit en ga een dagje zandkastelen bouwen. Is er iets leuker? Ik weet het niet. Als je niet van zandkastelen houdt, kun je natuurlijk ook heerlijk mensen spotten!



Girls Night Out
Een meidenavond is ook enorm leuk om te doen! Kom met een vriendin samen en ga jezelf helemaal in de watten leggen! Zet een leuke film op, verzorg je handen, voeten, gezicht en haar en have lots of fun! Natuurlijk kun je dit idee ook aanpassen en met je vriendinnen gaan terrassen, of ga een keer een dagje met iemand naar de Sauna, en neem een gezichtsbehandeling of massage! Ook kun je met een vriendin een dagje naar een VIP-avond van bijvoorbeeld Douglas of Lush gaan!



Wat minder leuke dingen
Ik heb in mijn vakantie ook wat minder leuke dingen op de planning staan. Ik ga bijvoorbeeld mijn kamer eens een keer grondig opruimen, zodat ik volgend schooljaar een frisse start heb! Ook ga ik waarschijnlijk m'n kamer verven, behalve als het écht te warm is. Deze dingen zijn natuurlijk niet zo leuk, maar je hebt toch waarschijnlijk flink wat tijd, en een dagje opruimen kan -bij mij in ieder geval- geen kwaad!
Ook kun je bijvoorbeeld een aantal boeken lezen. Veel mensen vinden dit niet al te leuk, maar het zal -voor school- toch vaak moeten. Ik heb nog een aantal boeken liggen die ik wil lezen voor mijn literatuurlijst, dus daar ga ik deze vakantie in ieder geval tijd voor maken!

Wat gaan jullie doen in de zomervakantie? Ik ben heel erg benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten