vrijdag 1 juli 2011

Catrice Photofinish Foundation


Laatst behandelde ik de Catrice Infinite Matt foundation al met jullie, maar ik was ook erg nieuwsgierig naar de andere foundation en heb deze dus ook aangeschaft! Beide zijn natuurlijk erg budget, maar dat neemt niet weg dat ik ze niet fijn vind! Vandaag is het tijd om deze foundation dus met jullie te behandelen en om jullie te vertellen wat de voor- en nadelen van deze foundation ten opzichte van de Infinite Matt foundation zijn!

Catrice Photo Finish Foundation

Catrice Photo Finish Foundation

Evenals de Infinite Matt foundation komt de Photofinish foundation in een flacon die gemaakt is van mat glas. Deze foundation is echter rond, en heeft een doorzichtige dop waarop de kleur staat vermeld. Op de flacon staat duidelijk aangegeven met welke foundation je te maken hebt en wat de foundation belooft. Simpel, strak en stijlvol!

Catrice Photo Finish Foundation

Catrice Photo Finish Foundation

Zoals ik net al schreef staat de kleur duidelijk aangegeven op de dop van deze foundation. Ik heb de kleuren 010 Sand Beige en 020 Rosy Beige. Het pompje van de foundation is glanzend zwart en is rond. Ik vind dat je de foundation goed kunt doseren met het pompje. De Photofinish Foundation belooft een soft-focus effect dat ervoor moet zorgen dat je gezicht er op foto's flawless uit ziet. Hiervoor zitten ook lichtreflecterende deeltjes in de foundation. De foundation belooft tot 18 uur te blijven zitten.

Catrice Photo Finish Foundation - product

Catrice Photo Finish Foundation - applied

Catrice Photo Finish Foundation - applied

Catrice Photo Finish Foundation - applied

Photofinish is een wat dikkere foundation die wat lastiger aanbrengt dan de Infinite Matt foundation. De foundation blijft ook wat meer op mijn huid liggen en ik zie meer een poeder-effect dan bij de Infinite Matt foundation. Op de bovenstaande foto's heb ik de lichte kleur, 010 Sand Beige, gebruikt. Zoals je kunt zien is de kleur flink geel en zeker niet licht. Dat laatste zie je vooral goed op de onderste foto! De lichtste kleur van Infinite Matt lijkt veel beter bij mijn huid te matchen dan deze. Het is nu zomer, en er is nu een tijdje wat minder zon geweest, maar alsnog is dit voor mij een flink donkere foundation. Ik ben gisteren nog in de zon geweest, dus misschien matcht hij dan wel.

Photofinish Foundation is zeker een aanrader voor mensen met een wat gelere, getinte huid. Ik heb de donkere van de twee dan ook ongebruikt aan een asian vriendin van mij gegeven, want de lichte is dus al aan de donkere kant voor mijn NC15 huidje. Ook zie ik in deze foundation de lichtreflecterende deeltjes zeker terug! Mijn huid is veel meer glowy dan met de Infinite Matt foundation. Ik vind dat altijd wel mooi, maar dat is persoonlijk.
Catrice Photofinish Foundation kost €5,99 en is verkrijgbaar bij alle Catrice verkooppunten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten