zaterdag 30 juli 2011

Maybelline Superstay 24H Review


Met mijn moeilijke huid is het moeilijk om een goede foundation te vinden die goed dekt, maar niet voor een cake-effect zorgt. En ik denk dat ik een goede kandidaat heb gevonden! De dekking van deze foundation is precies goed, je kan hem goed opbouwen, én hij blijft voor mijn doen redelijk lang zitten! Klik op 'Meer lezen' om de rest van mijn review te lezen.


De flacon van deze foundation is gemaakt van glas. Op de sticker staat welke foundation het is, en dat deze foundation Micro-flex-formule in zit, die er voor moet zorgen dat de foundation lang blijft zitten. Er staat ook op aangegeven welke kleur het is, in mijn geval is dat: 30 Sand. Voor de rest is de flacon simpel, niet teveel gekke dingen. Daar houd ik van.


Maybelline Superstay 24H foundation - Pompje
Maybelline Superstay 24H foundation - Product
Het pompje van deze foundation is mat wit. Persoonlijk vind ik dit wat goedkoop ogen, ik zou het mooier vinden als het glanzend zwart zou zijn, zoals met de Catrice Photo Finish Foundation. Ach, uiteindelijk gaat het om de foundation. Het pompje is overigens goed, er komt precies genoeg uit, en je kan er goed mee doseren. Het product zelf is ook precies goed. Het is niet te dik, en ook niet te vloeibaar zodat het van je hand of vinger rolt.

Maybelline Superstay 24H foundation - Zonder en met foundation
En dan het product aangebracht! Zoals je op bovenstaande foto kan zien is het een wereld van verschil. Ik moet zeggen dat op de rechter foto de kleuren wel wat anders zijn, dat kwam door de belichting. Maar alsnog kan je goed zien dat het mijn rode plekken goed wegwerkt. Vaak heb ik dat mijn huid de foundation gewoon 'opslokt', na 10 minuten is het er gewoon weer vanaf! Zelfs met een MAC foundation had ik dat... Wat het is, ik heb geen idee. Maar als ik onder deze foundation een basis aanbreng, ik gebruik een van Sephora, heb ik dat een stuk minder. Ook heb ik veel lichte haartjes op mijn gezicht, waardoor ik al héél snel een cake-effect krijg. Ook dankzij die basis is dat een heel stuk minder. Ik breng de foundation meestal aan met mijn vingers, maar als ik er even tijd voor neem doe ik het met mijn MAC 130 kwast, dat zorgt voor een nog mooier effect. Sinds ik deze foundation heb ga ik bijna nooit meer weg zonder dat ik een beetje foundation op mijn wangen aan heb gebracht, ik vind het veel mooier lijken dan als je dat rode ziet. Je ziet trouwens nog wel wat kleur verschil, maar als ik het goed blend zie je dat niet meer.

Maybelline Superstay 24H foundation - Zonder en met foundation
Deze foto is aan het einde van de dag genomen (vandaar ook mijn wenkbrauwen). Hier kan je goed zien wat er van over is gebleven. Zoals je ziet is hij redelijk lang blijven zitten voor mijn doen! Op mijn slapen zie je trouwens ook nog wat pukkeltjes, zoals je kan zien heb ik de foundation daar lichtjes op aan gebracht, expres. Ik vind het lelijk als je het daar heel dik aanbrengt, want je blijft toch altijd wel zien dat daar een pukkel zit. Deze hoeveelheid breng ik ook aan als ik even snel moet. Niet too-much, maar het ziet er wel net iets beter uit zodat je het rode niet meer zo heel duidelijk ziet.

Ik ben echt super tevreden met deze foundation! Ik vind het alleen jammer dat hij niet zo héél lang blijft zitten, maarja, dat kan ik verwachten met mijn wangen. Als je op zoek bent naar een goede foundation die geen vermogen kost, zou ik als ik jou was zeker even gaan kijken bij een drogisterij. Deze foundation heb ik in Duitsland gekocht, en daar kostte hij ongeveer €12,-. In Nederland kost hij €13,99.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten