woensdag 27 juli 2011

Catrice Defining Duo Blushes


Blushes, ik ben er gék op! Ze geven je gezicht een gezond kleurtje en zorgen ervoor dat je er wat levendiger uit ziet. Toen de Defining Duo Blushes van Catrice begin dit jaar uit kwamen, wist ik meteen dat ik er een paar wilde hebben, maar uiteindelijk heb ik ze toch allemaal gekocht! Vandaag ga ik jullie deze blushes laten zien, zodat jullie goed kennis maken met deze mooie budget blushes!





Catrice heeft, zoals altijd, goed nagedacht over hoe ze de producten op de markt zouden brengen. Catrice heeft gekozen om twee bij elkaar matchende kleuren in één pan te stoppen, en een doorzichtige, strakke verpakking te gebruiken. De 'doosjes' zijn plat en zijn prima te stapelen! Erg gemakkelijk als je niet teveel ruimte kwijt wil in je stash, maar toch een aantal mooie blushes kan gebruiken!
Catrice heeft 4 duo's uitgebracht: 010 Raspberry Ice Cream, 020 Peach Sorbet, 030 Pink Grapefruit Shake en 040 Chocolate Cream. Bij alle duo's geldt dat de donkere kleur vrijwel matte is, en de licht kleur een shimmer bevat. Ze kunt ze apart van elkaar gebruiken, door de donkerdere kleur wat onder je jukbeenderen aan te brengen en de lichtere kleur op je jukbeenderen, maar je kunt ook ervoor kiezen om de kleuren te blenden en er een soort 'middenkleurtje' uit te halen!
Ik heb op de swatches als volgt gewerkt: bovenaan (of links op de laatste afbeelding) heb ik de 'donkere' kleur aangbracht, de middelste kleur is de lichte kleur en onderaan (of rechts op de laatste afbeelding) kun je de kleuren gemengd zien!


010 Raspberry Ice Cream






Raspberry Ice Cream is een zachte, warmroze blush waarbij de kleuren als enig duo héél dicht bij elkaar liggen. In de pan lijken de kleuren vrijwel hetzelfde, maar eenmaal aangebracht op de huid zijn ze toch verschillend. Ik denk dat Raspberry Ice Cream samen met Peach Sorbet heel geschikt is voor een lichte huid, zoals ik heb door de zachte kleur. Raspberry Ice Cream is vooral een aanrader voor mensen met een lichte huid met koele ondertonen!


020 Peach Sorbet






Peach Sorbet is een heel andere kleur dan Raspberry Ice Cream, maar daardoor zeker niet minder mooi. Zoals je kunt zien liggen de kleuren in dit duo veel verder uit elkaar, en kun je drie totaal verschillende blushkleuren uit deze ene blush krijgen. Pretty! Peach Sorbet is, zoals de naam al doet denken, een zacht, peachy kleurtje dat net zoals Raspberry Ice Cream zeer geschikt is voor een lichte huid, met name voor de lichte huidjes met warme ondertinten!


030 Pink Grapefruit Shake






Pink Grapefruit Shake is veruit de opvallendste blush, maar is gemakkelijk op te bouwen. De kleur is... nouja, grapefruit-kleur en de lichte kleur doet me denken aan de lichte kleur uit Raspberry Ice Cream. Hoewel deze blush dus erg opvallend kan zijn, is de kleur gemakkelijk op te bouwen en is dus ook goed te gebruiken bij een wat lichtere huid. Voor de getinte dames onder ons is deze kleur óók goed te gebruiken, want de meeste blushes die te koop zijn in de drogist geven niet genoeg pigment af, om zichtbaar te zijn. Een echte aanraders voor de getinte dames dus!


040 Chocolate Cream






Ook over Chocolate Cream kan ik niet veel verkeerde dingen zeggen. Het enige puntje is dat ik dit kleurtje misschien iets bruin vind voor een blush, maar wat shimmery voor een bronzer. Een typisch twijfelgevalletje! Zoals je ziet is ook Chocolate Cream een iets opvallendere blush die ik ook zeker kan aanraden voor lichtgetinte dames, want ook deze blush is goed op te bouwen. De kleuren zijn, nouja, bruintinten met wat shimmer erin die je huid een sunkissed look geven!


Om mijn praatje af te sluiten wil ik jullie nog even een vergelijking geven van de kleuren. Valt jullie nu ook iets op? Pink Grapefruit Shake lijkt wel een beetje de donkerdere, meer gepigmenteerde versie van Raspberry Ice Cream, en Chocolate Cream lijkt wel een wat gepigmenteerdere, donkerdere versie van Peach Sorbet! Als je dus een wat opvallendere blush wilt hebben, kun je dus voor de laatste twee gaan, maar als je een lichte huid hebt en een zachte blush wilt hebben, kun je beter voor de eerste twee kleuren gaan! Verder geldt dat de 'oneven' kleuren meer geschikt zijn voor een huid met koele ondertonen, en dat de 'even' kleuren beter bij een huid met warme ondertonen passen. Natuurlijk hoeft dit niet persé, maar dit kan een richtlijn voor je zijn als je een blush wilt kopen die je altijd kunt dragen.

Al met al zijn de Defining Duo Blushes van Catrice heerlijke producten die voor iedereen wel iets goeds kunnen betekenen. En tja, voor iedereen zit er wel een geschikt kleurtje bij, dus waarom zou je hem niet aanschaffen? De Defining Duo Blushes kosten €3,49 per stuk en zijn verkrijgbaar bij alle Catrice Verkooppunten.

Welke kleur zouden jullie aanschaffen? En welke kleur vinden jullie het mooist op de swatches?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten