vrijdag 8 juli 2011

MAC Semi-Precious producten


Ik heb de afgelopen tijd best vaak geluk. Zo ook afgelopen woensdag toen ik met mijn oma in de stad ging shoppen. Toen we bij MAC waren, kreeg ik de mogelijkheid om de Semi-Precious collectie, die morgen wordt gelauncht, alvast te bekijken, swatchen en zelfs al een paar producten te kopen! Dat laat ik me natuurlijk géén twee keer zeggen, en vandaag review ik deze producten voor, zodat iedereen morgen al weet wat ze te wachten staat!




Toen ik de collectie zag was ik meteen verliefd. Wat een mooie producten! De 'vaste' producten zijn allemaal baked. Er zitten dus verschillende kleurtjes door elkaar, zoals ook bij echte (half)edelstenen vaak het geval is! De producten die ik heb gekocht zijn de volgende:
  • Lustre Lipstick "Gem Of Roses"
  • Mineralize Skinfinish "Semi-Precious Rose Quartz"
  • Mineralize Eyeshadow "Faux Gold"
De oogschaduw neigt meer naar een warme beige, terwijl de andere kleuren eerder rozig ogen. Laten we beginnen met de MSF!

MAC Mineralize Skinfinish "Semi-Precious Rose Quartz"

MAC Mineralize Skinfinish "Semi-Precious Rose Quartz"

MAC Mineralize Skinfinish "Semi-Precious Rose Quartz"

Het is niet de eerste keer dat MAC een collectie met MSF's en Mineralize Eyeshadow uitbrengt: MAC brengt namelijk elk jaar rond deze tijd zo'n collectie uit! Mineralize Skinfinishes zitten in een grote, ronde doos waarvan de deksel een beetje bol staat. Zoals je kunt zien staat het logo en het producttype op het doorzichtige gedeelte van de deksel. Door de deksel heen kun je gemakkelijk de kleur zien!

MAC Mineralize Skinfinish "Semi-Precious Rose Quartz"

MAC Mineralize Skinfinish "Semi-Precious Rose Quartz"

MAC Mineralize Skinfinish "Semi-Precious Rose Quartz"

Elke Skinfinish is anders. Dat geldt niet alleen bij deze collectie, maar écht bij elke skinfinish, zolang deze gebakken is. Bij Semi-Precious is er gekozen voor een 'ring' van één kleur, met een multi-gekleurde binnenkant. In Semi-Precious Rose Quartz hebben ze gekozen voor een roze ring, met een groen-rozige en goud-aderige binnenkant. Very pretty! Ik vind het altijd enorm mooi om dit soort producten te zien liggen. Het heeft toch net weer even wat extra's!

MAC Mineralize Skinfinish "Semi-Precious Rose Quartz" - swatches

En dan de swatches. Ik moet toegeven: er komt geen explosie van kleur af. Maar onthoud wel: dit product kun je als all-over-your-face poeder (hoewel deze kleur daar niet zo geschikt voor is) gebruiken! Rose Quartz is echter meer geschikt als een blush en highlighter. De bovenste swatch is de buitenste cirkel, de middelste swatch de binnenste cirkel en bij de onderste swatch zijn de kleuren gemengd.
Zoals je kunt zien zijn deze kleuren niet zo héél geschikt voor een donkere huid. Ik was zelf al bang dat er bij mij (ik ben héél pale) al weinig van te zien zou zijn, maar dat viel reuze mee.


MAC Mineralize Eyeshadow "Faux Gold"

MAC Mineralize Eyeshadow "Faux Gold"

MAC Mineralize Eyeshadow "Faux Gold"

Over Mineralized Eyeshadows van MAC heb ik al eerder geschreven. Ik had er twee jaar geleden namelijk al een gekocht, dus ik wist wel wat ik ongeveer kon verwachten. Het doosje is niet veranderd: klein, rond en met een bol dekseltje, net zoals de MSF. Het doosje is wel groter dan het doosje van de reguliere oogschaduws van MAC.

MAC Mineralize Eyeshadow "Faux Gold"

MAC Mineralize Eyeshadow "Faux Gold"

MAC Mineralize Eyeshadow "Faux Gold"

Net zoals de MSF is de oogschaduw pure eye-candy. Faux Gold is een oranje-achtige bruintint die ook wat donkerpaarse aders door de kleur heef tzitten. De kleur lijkt in de verpakking érg rood, maar dat is in real zeker niet het geval. 

MAC Mineralize Eyeshadow "Faux Gold" - left 'clean' , right 'applied'

MAC Mineralize Eyeshadow "Faux Gold" - swatches

Toen ik de collectie met jullie doornam, vertelde ik jullie al dat er echte edelstenen in de producten verwerkt waren. Ik denk dat vele van jullie daar sceptisch over waren, maar als je de onderste swatch bekijkt zie je wat ik bedoel! De bovenste foto is gemaakt in de schaduw, de onderste in de zon. Zoals je kunt zien heeft de kleur in de schaduw een aantal subtiele shimmers, maar in de zon gaat de kleur heel mooi glanzen! I love it!

MAC Mineralize Eyeshadow swatches: Faux Gold, Golden Gaze, Dark Indulgence, Rare Find

Ook heb ik nog swatches van een aantal andere oogschaduws. Hier had ik alleen een probleem mee (ik kreeg ze met geen mogelijkheid van de camera af door een verkeerd kaartje en een gebrek aan een camerasnoer) en heb die swatches dus vanaf de camera gefotografeerd. Het zijn dus zeker niet de beste swatches die ooit hier op de site hebben gestaan, maar het is natuurlijk meer dan niets!


MAC Lipstick "Gem of Roses"


MAC Lipstick "Gem of Roses"

MAC Lipstick "Gem of Roses"

Afgelopen week stond er al een artikel online over een andere lipstick van MAC, maar ik kon jullie deze niet weerhouden. Deze lipstick heet Gem of Roses, en heeft een lustre finish. Dat betekent dat hij niet heel dekkend is, maar wel een zacht kleurtje en een mooie glans af geeft. Gem of Roses lijkt in de huls een oudroze kleur, maar is op mijn lippen een hele mooie, bijna nude roze. 

MAC Lipstick "Gem of Roses" - swatch

MAC Lipstick "Gem of Roses" - swatch

MAC Lipstick "Gem of Roses" - swatch

Hoewel ik normaal gsproken helemaal niet zo van de lieve, roze tintjes op mijn lippen ben (meestal staan ze me ook niet), heb ik dit product zonder te testen gekocht, en ik ben er enorm blij mee! Wat een mooie kleur is dit! Voor mij, een MAC NC15/20 is dit de perfecte, zachtroze lipstick, waarmee ik er wel verzorgd, maar niet bleekuit zie! Ik ben heel erg blij met deze kleur en ik zou hem dan ook aan iedereen aanraden.


En last-but-not-least een look gemaakt met deze producten (en mascara). Links zie je mijn 'naakte' gezicht, rechts heb ik de MSF als blush en highlighter aangebracht, en de lipstick en oogschaduw gewoon 'waar-ie-hoort'. Ik heb een donkerbruine oogschaduw van GOSH in mijn crease aangebracht, ik heb de Infinite Matt foundation van Catrice gebruikt en ik heb Clinique High Impact Mascara gebruikt!

Wat vinden jullie van de collectie? Ik zou zéker een kijkje nemen! De MUA voorspelde hetzelfde als ik: de MSF's en de Gem of Roses lipstick gaan héél hard lopen! Wil je een oogschaduw of andere lipstick, dan heb je later ook nog kans!

De producten van Semi-Precious zijn vanaf morgen te koop bij alle MAC verkooppunten! De Mineralize Skinfinish kost €27,50, de Mineralize Eyeshadow kost €19,50 en de lipstick kost €17,50!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten